Vreemde brutale kat in huis

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 13:22

Ik vind het ook dubbel.

Een kat kan niet lezen en kent geen regels à la 'deze kat mag daar naar binnen en ik niet'
Het is aan jou om ervoor tenzorgen dat ze niet binnen komt,als je jouw katten vrij buiten laat lopen en niet gaat afsluiten.

Elke kat kan een kattenluikje leren.
Zelf 3 jaar in een asiel gewerkt,daar hadden de katten ook allemaal een kattenluik om naar hun buitenren te gaan.Ook de katten die het niet kenden,gingen na enkele weken rustig naar buiten.
Tuurlijk doen ze geen moeite zolang bv een raam blijft openstaan.

Dus ik zou echt iets maken met kattenluik in die je voor de raamopening zet. Binnen no-time gaan je katten vlot door het Luik nr buiten gaan.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 13:42

Misschien die kat eens een schop je huis uit geven :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 14:03

NathalietjeB schreef:
Misschien die kat eens een schop je huis uit geven :')

Ja, vooral een dier wat niet beter weet een rotschop geven. Zal vast helpen. +:)+ En dat noemt zich dierenvriend. Ik kan hier echt niet bij. :n

Laureas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 14:05

beatje schreef:
Kan je echt trots op zijn op je vader Laureas.Wat een misselijk bericht.Het eerste zinnetje van je bericht zegt al veel over hoe je als kind geworden bent door opvoeding van zo"n vader.

Dieren zijn voor mij het allerbelangrijkste en ik heb zelf 5 katten, waaronder drie zwervers die ik in huis heb genomen. Het was mijn vader zijn job en hij moest het doen van zijn baas, in die tijd was dat allemaal erg anders dan nu en gezag moest je ondergaan. Hij deed zijn best om zijn baas zijn wensen te ondermijnen door andere oplossingen te zoeken en dat was er ééntje van, om die katten hun leven te redden. Beter een nat pak, dan een kuil in de grond. En het had effect want ze kwamen niet terug, want als de baas op jacht ging met zijn medekameraad jagers schoten ze sowieso de katten dood die ze tegenkwamen.

Ik vind het gewoon erg spijtig dat tegenwoordig een loslopende kat en de vraag van deze topic starter weer zo'n nutteloze discussie kan worden, in plaats van mee naar oplossingen te zoeken, die goed zijn voor mens en dier.

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-17 01:49

Gulpje schreef:
kim_1990 schreef:
Ik vind het niet erg dat andermans katten in mijn tuin komen, rondom mijn huis hangen etc. Buiten maakt me niks uit, maar gewoon brutaal binnen komen en het dure speciale voer van mijn katten opeten vind ik te gek worden.
Mijn katten komen buiten inderdaad, mijne komen ook buiten de tuin...ik woon op een boerderij met 7000m2 grond en ze hangen voornamelijk rondom mijn huis en tuin.
Ik heb voor de aanschaf met buurtbewoners gepraat hierover, geen van alles had problemen met buitenlopende katten zolang ze geen overlast bezorgen. Mijne bezorgen geen overlast, ik heb net iedereen duidelijk afgesproken dat als mijne overlast bezorgen ze rustig mogen aanbellen/anoniem een briefje in de brievenbus mogen doen zodat ik maatregelen kan treffne hiertegen.
Ik woon in een gemoedelijk dorp waar iedereen meedenkt maar ik ben niet de enige die last heeft van.deze brutale kat.
Heb guster omwonenden gevraagt met katten en ook hun geven aan dat er een rooie (niet de mijne) kat bij hun brutaal binnen komt.

Overigens zijn mijn katten wel gechipt en als die overlast bezorgen en betreffende bewoner weet niet dat ik de eigenaar ben mogen ze hem rustig met de dierenambulance meegeven...dan maar wat betalen, maar dan wel kat veilig, mens veilig en ik weet dat ik maatregelen moet treffen.

Voor zover ik weet bezorgen mijn katten totaal geen overlast, buurtbewoners zijn gek op mijn katten omdat ze sociaal zijn, graag knuffelen en niet brutaal zijn...een aaitje, een kopje geven, een kusje krijgen en ze gaan weer verder jet spelen.

dit zou toch al genoeg moeten zijn om te kappen met dat offtopic gejank over katten die buitenlopen in het algemeen??
TS heeft verdorie al met de buurt overlegd en niemand heeft er een probleem mee. Waarom een paar haar niet bekende internethelden dan wel? Dat eeuwige gedram.... -O-

Dankjewel _/-\o_
Ik vroeg me echt al af of ik mezelf al een papegaai kon noemen aangezien ik voor sommigen moet blijven herhalen omdat ze erg graag hun punt willen doordrammen.
Ik ga dan ook niet meer in op betreffend persoon, als diegene mijn reacties eens terug leest heeft ze antwoord op alle vragen.

Dat ik vroeg om een slotje was omdat er een aantal bruikbare tips zijn gekomen, waaronder het rollend dingetje op de schutting/extra gaas, vangen en halsbandje omdoen net verzoek voor contact en als uiterste nood de dierenambulance bellen.

Dieronvriendelijke dingen als kapot schieten, onderdompelen in water, een rotschop verkopen lijkt me vanzelfsprekend wat nutteloze tips, hier ga ik absoluut niet aan beginnen...het is een dier, geen monster...hoe irritant het ook is dat hij dit gedrag vertoont, geen enkel dier verdient een enorme rotschop oid.

Nogmaals, bedankt voor de gegeven tips, sommige vind ik erg bruikbaar en ga ik zeker proberen!

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 02:37

Kattenluik is dus lastig en het gaat zo te lezen in elk geval om het voer. Er bestaan ook voerbakjes met sensor, dan kunnen (in theorie in elk geval) enkel jouw katten bij het voer en is je huis ook een stuk minder aantrekkelijk. En als die kat goed/veel voer krijgt/jat, dan is het niet vreemd dat hij er goed uit ziet.

Britta31

Re: Vreemde brutale kat in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 08:23

En je eigen kat binnen houden en een tijdelijk stroomdraadje voor het kattenluik maken voor de brutale.

soesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 10:19

tamary schreef:
Kattenluik is dus lastig en het gaat zo te lezen in elk geval om het voer. Er bestaan ook voerbakjes met sensor, dan kunnen (in theorie in elk geval) enkel jouw katten bij het voer en is je huis ook een stuk minder aantrekkelijk. En als die kat goed/veel voer krijgt/jat, dan is het niet vreemd dat hij er goed uit ziet.

Maar dan piest deze kater nog steeds bij TS binnen....

Talida

Re: Vreemde brutale kat in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 10:48

Wat je in ieder geval voor je voeropeet probleem zou kunnen proberen is een voerbak met chiplezer. Werkt echt ideaal! Heb thuis 3 katen waarvan er 1 niet in mag en die probeert het ook niet eens, en zo kunnen de dames af en toe toch even rustig eten in plaats van dat die schrokop alles wegkaapt. Misschien wordt het voor die rooie zo al een stuk minder interessant om binnen te struinen.
Overigens denk ik (gewoon, uit gevoel_ dat een luik in de kattebak niet te vergelijken is met een luik in een deur. Misschien gebruiken ze dat luikje niet omdat het in de bak terecht komt (en ze wellicht niet in kunnen schatten wat er achter het luik voor vies ligt waar ze dan instappen). Misschien is een (goedkoop) luikje in een spaanplaat monteren en oefenen met snoepjes?
Succes in ieder geval!

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 10:49

kim_1990 schreef:
Gulpje schreef:

Dat ik vroeg om een slotje was omdat er een aantal bruikbare tips zijn gekomen, waaronder het rollend dingetje op de schutting/extra gaas.

Als je dit doet snap je zelf ook dat je eigen katten ook de tuin niet meer uit kunnen he ;)

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-17 23:23

CharmingS schreef:
kim_1990 schreef:

Dat ik vroeg om een slotje was omdat er een aantal bruikbare tips zijn gekomen, waaronder het rollend dingetje op de schutting/extra gaas.

Als je dit doet snap je zelf ook dat je eigen katten ook de tuin niet meer uit kunnen he ;)

Ja dat snap ik :Y)
Het maakt mij niet uit of ze in de tuin blijven of niet...maar binnen opsluiten vind ik geen optie.
Inmiddels heb ik het huidige raam waar ze door naar buiten gaan pernanent dicht, ik heb nou een ander raam open (welke in de tuin van mijn huisbaas kijkt, echter zitten zij er nooit en komt alleen de hond in de tuin haha) waar mijn katten nu door naar binnen en buiten gaan...mijn katten zijn wel bang van de hond maar hebben dondersgoed in de gaten wanneer ze wel en niet door de tuin kunnen lopen...tot nu toe heb ik de rooie kat niet meer gezien en ook geen eten meer gejat...
Ik ga even aankijken hoe dit zich volhoud...dan is dit namelijk wel een hele makkelijke en goedkope oplossing haha :')