Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
beatje schreef:Kan je echt trots op zijn op je vader Laureas.Wat een misselijk bericht.Het eerste zinnetje van je bericht zegt al veel over hoe je als kind geworden bent door opvoeding van zo"n vader.
Gulpje schreef:kim_1990 schreef:Ik vind het niet erg dat andermans katten in mijn tuin komen, rondom mijn huis hangen etc. Buiten maakt me niks uit, maar gewoon brutaal binnen komen en het dure speciale voer van mijn katten opeten vind ik te gek worden.
Mijn katten komen buiten inderdaad, mijne komen ook buiten de tuin...ik woon op een boerderij met 7000m2 grond en ze hangen voornamelijk rondom mijn huis en tuin.
Ik heb voor de aanschaf met buurtbewoners gepraat hierover, geen van alles had problemen met buitenlopende katten zolang ze geen overlast bezorgen. Mijne bezorgen geen overlast, ik heb net iedereen duidelijk afgesproken dat als mijne overlast bezorgen ze rustig mogen aanbellen/anoniem een briefje in de brievenbus mogen doen zodat ik maatregelen kan treffne hiertegen.
Ik woon in een gemoedelijk dorp waar iedereen meedenkt maar ik ben niet de enige die last heeft van.deze brutale kat.
Heb guster omwonenden gevraagt met katten en ook hun geven aan dat er een rooie (niet de mijne) kat bij hun brutaal binnen komt.
Overigens zijn mijn katten wel gechipt en als die overlast bezorgen en betreffende bewoner weet niet dat ik de eigenaar ben mogen ze hem rustig met de dierenambulance meegeven...dan maar wat betalen, maar dan wel kat veilig, mens veilig en ik weet dat ik maatregelen moet treffen.
Voor zover ik weet bezorgen mijn katten totaal geen overlast, buurtbewoners zijn gek op mijn katten omdat ze sociaal zijn, graag knuffelen en niet brutaal zijn...een aaitje, een kopje geven, een kusje krijgen en ze gaan weer verder jet spelen.
dit zou toch al genoeg moeten zijn om te kappen met dat offtopic gejank over katten die buitenlopen in het algemeen??
TS heeft verdorie al met de buurt overlegd en niemand heeft er een probleem mee. Waarom een paar haar niet bekende internethelden dan wel? Dat eeuwige gedram....
tamary schreef:Kattenluik is dus lastig en het gaat zo te lezen in elk geval om het voer. Er bestaan ook voerbakjes met sensor, dan kunnen (in theorie in elk geval) enkel jouw katten bij het voer en is je huis ook een stuk minder aantrekkelijk. En als die kat goed/veel voer krijgt/jat, dan is het niet vreemd dat hij er goed uit ziet.
CharmingS schreef:kim_1990 schreef:
Dat ik vroeg om een slotje was omdat er een aantal bruikbare tips zijn gekomen, waaronder het rollend dingetje op de schutting/extra gaas.
Als je dit doet snap je zelf ook dat je eigen katten ook de tuin niet meer uit kunnen he