Tigra_ schreef:Blijf het toch grappig vinden dat mensen niet het besef hebben dat sommige met een reden aan de riem zitten. Als dan je kleine huttetut naar een grote wellicht agressieve hond gaat heb je natuurlijk wel de kans dat je huttetutje niet meer levend terug ziet. Maar dan moord en brand gillen dat ze je hondje wat aandoet wellicht moeten mensen ook hun gezonde verstand is gebruiken en hun hond opvoeden zodat ze ook andere honden met respect benaderen en vooral ook de taal van de andere hond leren zodat ze weten wanneer ze afstand moeten houden.
Mensen zijn zo. Ja maar mijn hond doet niets hoor. Nee weet jij veel wat een hond van een ander doet dan. Hier in de omgeving heb je in de bossen geen losloopgebieden en wat loopt er los? Toch ruim 60 en misschien zelfs wel 70%. En als die hond luistert heb ik daar op zich geen probleem mee maar krijg je een boete is dat je eigen schuld. Maar aso mensen met aso honden. Daar mogen ze echt wel wat harder tegen optreden.
Je kunt een hond niet leren terug te komen als je hem nooit los laat lopen.
Natuurlijk is het een risico. Als ik in de verte een grote hond zie aan komen roep ik der bij me en lijn ik der aan.
Die van mij begint nu rustiger te worden in haar benadering naar andere honden maar je kunt enthousiasme niet uit een hond slaan. De ene hond leert het in 2 maanden en de andere in 2 jaar. Als je niet oefent leren ze het nooit