Herder sloopt ineens alles

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-17 09:29

Sclimpre schreef:
CharmingS schreef:
Meer aandacht als wat ik haar nu geef is eigenlijk bijna onmogelijk.

Dat is ook niet het belangrijkste. Een hond is een roedeldier, wil gezelschap, wil erbij horen. Aandacht vinden ze uiteraard fijn, en is ook nodig, maar wat er op het eerste gezicht bij jouw hond ontbreekt is het 'erbij horen'. Hij moet veel te veel tijd alleen in een kennel doorbrengen, dat gaat compleet in tegen de natuur van een hond. Je hebt ook een hond die generaties lang geselecteerd is op goede energieke werkers. Met luiaarden werd niet verder gefokt. Jouw hond wordt 's ochtends wakker, klaar om aan een actief dagje te beginnen. Maar na korte tijd vliegt hij weer terug in zijn kennel. Dan zit hij daar 4 uur te niksen. Dan mag hij er eindelijk weer uit. Dan denkt hij weer dat de dag toch nog kan beginnen, maar na een uurtje moet hij nogmaals de kennel in. Weer 4 uur niks te beleven. Toch logisch dat hij na een tijdje gaat slopen? Nee, niet onmiddellijk, dat is ook logisch. Want één saai dagje, dat kan elke hond wel aan. Nog één, dat kan er ook wel bij. Hond wacht braaf af. Maar stilaan hoopt de frustratie zich op en gaat de hond op zoek naar afleiding. Op een bepaald moment ontdekt hij dat er wel iets te knabbelen valt aan dat hok. En dan wordt dat een gewoonte.
Zie het maar als een noodkreet van jouw hond. Je kan hem verhinderen zijn frustratie te uiten, maar dat neemt de frustratie niet weg. Je kan het vergelijken met luchtzuigen of weven bij een paard. Je kan de symptomen bestrijden, maar als je de oorzaak van de frustratie niet wegneemt krijg je geen happy paard.
Veranderingen daar kan een hond die goed in zijn vel zit dan weer prima mee overweg. Het kan stress geven, maar dat kunnen ze wel aan. Wij hebben regelmatig honden uit een buitenlands asiel in opvang. Of herplaatsters. Het valt juist op hoe vlot die honden zich aanpassen en hoe snel ze gewoon meelopen met onze honden en zich helemaal thuis voelen.
Als je ervoor kan zorgen dat je hond niet meer zo vaak en zo lang alleen in zijn kennel moet zijn je problemen hoogstwaarschijnlijk opgelost.

Ik heb het geluk dat ik voor mijn moeder werk, en we hebben hier een klein buitenplaatsje, en ga toch nog eens vragen aan mijn moeder of ik haar hier niet buiten mag doen. Ik denk dat het antwoord toch nee gaat zijn maar ga het toch proberen.. Mijn moeder heeft een massage praktijk en is shiatsu therapeut dus snap ook wel als ze dat niet zou willen.

Ze is trouwens gisteren heel erg braaf geweest in haar kennel en heeft niks gesloopt. Heb geprobeerd om mijn kleine hondje bij haar in haar kennel te doen (voor 15 min om te kijken wat ze doen) maar denk niet dat ze het erg fijn vonden. Is het een idee om dat misschien wat vaker te doen en ze gewoon bij elkaar in de kennel te doen? Nou moet ik zeggen dat mijn kleine hond een oude chagerijnige chihuahua is, maar in huis kunnen ze het goed met elkaar vinden.

Heb trouwens cribox op de houten posten van de kennel gesmeerd, want wil dus niet dat ze daar aan gaat beginnen ivm splinters. En heb een beetje pindakaas in de kong gedaan, dus daar is ze ook wel even zoet mee.

EDIT: Bedankt trouwens iedereen voor alle tips en adviezen ik heb er echt wat aan :)

Sclimpre

Re: Herder sloopt ineens alles

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 09:44

Als je dat buitenplaatsje zou mogen gebruiken, dan ben je toch al een hele grote stap vooruit. Bedenk maar een diplomatieke aanpak om je moeder te overtuigen *D
Zo wordt de hond misschien nog de mascotte van de zaak ! Dan zie je de omzet plots ongelooflijk omhoog gaan.
Chi bij in de kennel steken, is dat niet wat een te groot risico?

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 09:54

Ik denk dat de chi in de kennel steken voor de chi niet leuk gaat zijn.Ik snap dat het niet mogelijk is maar een hond waar ze een goede kameraad aan heeft zou leuker zijn.
Kan je niet aanvoeren de hond er als (bewaking) neer te zetten nu de wereld steeds gekker word.Neem aan dat je moeder niet alleen met klanten werkt die ze kent.

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-17 10:07

Sclimpre schreef:
Als je dat buitenplaatsje zou mogen gebruiken, dan ben je toch al een hele grote stap vooruit. Bedenk maar een diplomatieke aanpak om je moeder te overtuigen *D
Zo wordt de hond misschien nog de mascotte van de zaak ! Dan zie je de omzet plots ongelooflijk omhoog gaan.
Chi bij in de kennel steken, is dat niet wat een te groot risico?

Antwoord was al meteen nee helaas.. Mijn moeder is van mening dat ze vanzelf wel went, maar ik ben het wel eens met jullie dat ze teveel alleen in de kennel zit, en als ik haar dat van begin af aan had aangewend was het nu geen probleem geweest. Had ik maar een glazen bol :(

Mijn chi is de "baas" in huis ( denkt hij haha) zie er niet echt een risico in dat ze gaan vechten, aangezien mijn herder altijd wel heel erg beschermend is over hem. Die 2 kunnen wel goed met elkaar over weg. Alleen die kleine heeft nog nooit in een kennel gezeten haha en ben ook bang dat die wel alles bij elkaar gaat blaffen als ik dan weg zou zijn.

@ Beatje: Nou waken zou ze zeker niet moeten doen hier aangezien het stil en rustig moet zijn, dus mocht ze ooit nog hier mogen zitten (denk dat mijn moeder nu nee zegt en daarna even gaat nadenken) dan zal ze de eerste week een antiblaf band aan krijgen. Maar liever een antiblaf band dan dat ze zich gefrustreerd voelt.

Heb trouwens gisteren van een clieent van mijn moeder een poedertje gekregen, dat moet ik door haar voer doen en dat zorgt er voor dat ze wat rust in haar koppie krijgt. Dat spul is trouwens 100% natuurlijk en zit verder geen chemische troep in. Dus dat heb ik haar vanochtend gegeven, en denk dat ik dat even ga aanhouden tot ik een goede oplossing heb gevonden. Wil geen ongelukkige hond, word er echt heel erg verdrietig van en voel me ontzettend schuldig en rot.

Ik ga bij mijn vriend thuis zijn kennel leeg maken en dan leg ik haar daar voortaan neer (inderdaad om te zorgen dat ze niet binnen/buiten gaat). Zodra ik daar ga permanent ga wonen, word het een binnenhond de rest van haar leven. Het is nu alleen voor een aantal maanden even zoeken naar een goede oplossing die vooral goed werkt voor de hond. Ze moet gewoon rust en regelmaat hebben, heb straks gelukkig weekend :)

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 11:32

Ik weet niet hoe de verhoudingen met je ex nu liggen, maar kun je niet een soort co ouderschap doen?

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-17 12:09

maikeltje schreef:
Ik weet niet hoe de verhoudingen met je ex nu liggen, maar kun je niet een soort co ouderschap doen?

Nee absoluut niet, mijn ex zie of spreek ik niet meer. En ik ga niet nog meer met haar op en neer slepen. Ze gaat per week al 3 keer mee naar de club, nu gaat ze regelmatig mee naar mijn nieuwe vriend en straks mag ze ook nog mee naar stal. Als ik dan ook nog eens iedere keer naar mijn ex moet word het echt teveel voor haar. Daarnaast heeft mijn ex behoorlijke rugproblemen waardoor hij haar niet kan uitlaten, en ze luistert niet naar hem. Dus dat is geen optie!

Waar ik net ook nog aan zat te denken om haar gewoon alvast standaard bij mijn vriend te laten hij is namelijk tot 11 uur in de ochtend thuis, als ik dan een uur later kom om haar mee naar het bos te nemen word haar tijd in de kennel al weer een heel stuk korter. Maar dat wil dus ook zeggen dat ik dan nog vaker daar ben en netzogoed meteen daar kan gaan wonen. En weet niet of dit niet wat snel gaat.. Maar van de andere kant zal het voor haar uiteindelijk meer rust gaan geven denk ik. Vind het een hele lastige situatie aangezien ik niet meteen te hard van stapel wil lopen in mijn nieuwe relatie (al zou ik het liefst nu al mijn spullen daar neer willen zetten en niet meer weg gaan :+ )

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 12:44

Kan je niet iets van een hondenuitlaatservice inschakelen? Zodat ze wat vaker uit de kennel komt?

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-17 12:59

TrIjNiE__ schreef:
Kan je niet iets van een hondenuitlaatservice inschakelen? Zodat ze wat vaker uit de kennel komt?

Nee ik ga mijn hond niet zomaar aan vreemde meegeven, dit omdat ze vol in haar training zit. Moet zelf in het bos opletten met fietsers en hardlopers, omdat zei op de training de persoon op de fiets mag bijten en ik ben nog niet zo ver met haar dat ze weet wanneer ze wel of niet mag bijten (dit gaat steeds beter hoor maar is gewoon een trainingsproces). Daarnaast is ze mij te kostbaar om zomaar met iemand mee te geven, ongeacht hoeveel ervaring zo'n persoon heeft. Ik ze loopt in het bos ook eigenlijk altijd aan de lange lijn.

Maar toch bedankt voor de tip, als ik niet met haar de ph1 training zou hebben gedaan was dit inderdaad misschien een optie geweest.

Ik denk dat ze gewoon heel erg aan haar nieuwe situatie moet wennen, en hoop ergens dat het ook wel met de puberteit te maken heeft. Maar ben het wel eens dat ze eigenlijk te veel uur in haar kennel door moet brengen. Hoop dat mijn moeder nog van gedachten gaat veranderen en ik haar mee kan nemen naar mijn werk. Dat zou de ideale oplossing zijn!! Maar ik kan mijn moeder ook begrijpen als ze dat niet wil, ze is nu eenmaal ook mijn bazin. En als iedereen hier hun honden mee gaat nemen word het een zooitje.

Nu heb ik wel een honden aanhanger (2-vaks), zou het tussenschot er uit kunnen halen zodat ze iets meer ruimte heeft en haar toch mee nemen en haar in de aanhanger laten zitten, maar dat vind ik eigenlijk wel zielig want dan kan ze zich nog niet echt "vrij" bewegen.

Ik neem trouwens wel als mijn moeder geen behandelingen heeft (aantal ochtenden per week) mijn chihuahua mee en dat vind ze dan weer niet erg.. Misschien nog even vragen of ze dan op die uren misschien wel mee zou kunnen.

Sorry voor mijn vele en lange reacties (ben hard op aan het nadenken/typen :+ :+ )

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 13:34

Je hebt niet toevallig iemand op de Club die op haar kan passen? Ik heb bv 2 vaste oppas honden in huis door de weeks. Is zoiets geen idee? Al is het om de paar maanden te overbruggen. Qua relatie als het goed zit kan je gewoon gaan samenwonen, tenminste dat vind ik. Ik ben nä een korte tijd zelfs van land veranderd. Meeste mensen verklaarde mij voor gek :p maar het gaat nog steeds super tussen mij en man ;) dus als jullie denken dat jullie er klaar voor zijn gewoon doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 13:35

Een goede werkhond moet kunnen schakelen.

Die van mij liggen thuis altijd lui op de bank. Amper beweging in te krijgen. Worden pas actief wanneer ze door hebben als we iets gaan doen.

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-17 14:59

kirri schreef:
Je hebt niet toevallig iemand op de Club die op haar kan passen? Ik heb bv 2 vaste oppas honden in huis door de weeks. Is zoiets geen idee? Al is het om de paar maanden te overbruggen. Qua relatie als het goed zit kan je gewoon gaan samenwonen, tenminste dat vind ik. Ik ben nä een korte tijd zelfs van land veranderd. Meeste mensen verklaarde mij voor gek :p maar het gaat nog steeds super tussen mij en man ;) dus als jullie denken dat jullie er klaar voor zijn gewoon doen.

Heb ik nog niet gevraagd maar mijn club is al 30 min bij mij vandaan en dat word dan weer een heel op en neer gesleep. Denk niet dat het er daar beter op gaat worden, dan komen er juist weer nog meer veranderingen bij. En ik ben de enige die een hond heeft die zowel huishond is als werkhond, de rest hebben de hond eigenlijk altijd in de kennel liggen en komen er uit om uitgelaten te worden en om te werken. Dus dat is helaas geen optie. Ik vind het persoonlijk nog te vroeg aangezien ik wel uit een heel ingewikkelde relatie kom en ik amper nog zijn ouders en familie heb ontmoet, dan is het een beetje gek dat ik dan al meteen bij hem ga wonen. Al moet ik zeggen dat ik bij mijn ex ook na 3 maanden al bij hem in trok.

Mijn hond is binnen ook altijd lekker rustig, buiten in de tuin is ze altijd bezig met vanalles zoals graven de tuin vernielen enzo.

Heb mijn moeder straks nog een keer gevraagd of het dan wel mogelijk is om haar mee te nemen als er geen behandelingen zijn, en dat zijn de maandag, dinsdag en woensdag ochtend en vrijdag middag. Dus als dat mogelijk zou zijn zou dat super zijn. Scheelt toch weer een paar uur in de kennel, en aangezien ik meestal ieder uur buiten wel een sigaret ga roken heeft ze dan toch meer aandacht van mij.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 15:04

Dat begrijp ik, alleen doen als het goed voelt anders niet! Belangrijk dat je ook aan jezelf denkt.

Ja dat helpt dan niet :n lastig hoor, ik hoop dat je moeder ja zegt! :)

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-17 15:11

kirri schreef:
Dat begrijp ik, alleen doen als het goed voelt anders niet! Belangrijk dat je ook aan jezelf denkt.

Ja dat helpt dan niet :n lastig hoor, ik hoop dat je moeder ja zegt! :)

Ik hoop het ook echt, denk dat ze niet meteen toe wil geven omdat ze me wil laten weten dat zei hier de baas is, werk nog niet zo lang voor haar. Dus denk als ik er nog even een paar keer subtiel iets over zeg, bijvoorbeeld dat dan eigenlijk de meeste problemen zijn opgelost ze misschien toe wil geven. Maar van de andere kant moet ik ook haar mening respecteren.

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 17:14

love_western schreef:

Die van mij liggen thuis altijd lui op de bank. Amper beweging in te krijgen. Worden pas actief wanneer ze door hebben als we iets gaan doen.

Dat klopt dat ze moeten kunnen schakelen maar de hond van de TS is nog jong dus die kent het verschil nog niet tussen een pakwerker op de fiets of de man met de zwarte broek op de fiets in het bos.

Onze honden geef ik ook niet mee aan anderen..... Als (sommige) mensen eenmaal in de gaten hebben wat een hond kan gaan ze dingen uitproberen en dat is het laatste wat ik zou willen.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 17:23

love_western schreef:

Heb jij stamboom honden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 17:31

ThreeFingers schreef:
love_western schreef:

Heb jij stamboom honden?

Ja, wat heeft dat ermee te maken? Blijven werkhonden. En kunnen goed schakelen tussen actief zijn en lui op de bank liggen.

Lijn waar ze uitkomen zijn zowel als in knpv en ipo actief. Zitten zeer hoog in de drive, maar blijven wel logisch nadenken. En beide een super goede beet. Heerlijke honden om mee te werken.

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-17 17:32

amies100 schreef:
love_western schreef:

Dat klopt dat ze moeten kunnen schakelen maar de hond van de TS is nog jong dus die kent het verschil nog niet tussen een pakwerker op de fiets of de man met de zwarte broek op de fiets in het bos.

Onze honden geef ik ook niet mee aan anderen..... Als (sommige) mensen eenmaal in de gaten hebben wat een hond kan gaan ze dingen uitproberen en dat is het laatste wat ik zou willen.

Inderdaad en dat is iets wat ik absoluut wil voorkomen, wist van te voren wat de risico's waren van deze training en daar houd ik rekening mee.
Dit is trouwens Fenix de sloper
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 17:32

amies100 schreef:
love_western schreef:

Oh zie dat ik beetje onduidelijk bem geweest. Had het tegen Sclimpre.

Dat de hond het verschil nog moet leren, is logisch.

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-17 17:34

@ Love_western: Mijn hond weet het verschil nog niet tussen een pakwerker en iemand die in het bos op zn fiets voorbij komt gescheurd, nu luistert ze erg goed naar mij en is er nog nooit iets voor gevallen maar ik wil dit dus zeker voorkomen dat er wel iets gebeurd. En zelf heb ik dat in de hand en onder controle, maar naar andere luistert ze gewoon niet zo goed. Dus dat is de reden waarom ik haar niet uit handen geef, behalve aan mijn moeder of vriend aan de riem om uit te laten!

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 17:37

Ik geef je groot gelijk om de hond niet aan anderen te geven. Die van mij word door niemand anders dan mij of mijn man uitgelaten.

Moet wel eerlijk zeggen dat hij enorm goed kan schakelen tussen het werken op het veld en het thuis zijn.

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-17 17:40

Urona447 schreef:
Ik geef je groot gelijk om de hond niet aan anderen te geven. Die van mij word door niemand anders dan mij of mijn man uitgelaten.

Moet wel eerlijk zeggen dat hij enorm goed kan schakelen tussen het werken op het veld en het thuis zijn.

Dat kan mijn hond ook wel, alleen ik wil het risico niet nemen dat ze het wel een keer gaat doen, vooral omdat ze alles nog moet leren. Op de club beloon ik haar om te bijten op de pakwerker die op de fiets zit, iemand die geen verstand heeft van dit soort honden weet ook niet hoe ze haar ooit los krijgt als ze een fietser te pakken heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 17:44

Ik heb nergens gezegt dat je je hond uit handen moet geven.

Wou alleen aangeven dat een werkhond prima hele dag lui op de bank kan liggen. Die van mij doen niet anders. Tot ze doorhebben dat ze iets gaan doen.

Dat je hond het verschil nog niet ziet is logisch.

Mijn honden komen sws nooit los, tenzij op afgesloten terrein. En gaan we op vakantie. Dan gaat de oudste reu terug naar de fokker. Die kent hem door en door. En traint hem ook gewoon door voor mij. Teefje blijft gewoon thuis. En komt een vriendin in huis.

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-17 17:46

love_western schreef:
Ik heb nergens gezegt dat je je hond uit handen moet geven.

Wou alleen aangeven dat een werkhond prima hele dag lui op de bank kan liggen. Die van mij doen niet anders. Tot ze doorhebben dat ze iets gaan doen.

Dat je hond het verschil nog niet ziet is logisch.

Mijn honden komen sws nooit los, tenzij op afgesloten terrein. En gaan we op vakantie. Dan gaat de oudste reu terug naar de fokker. Die kent hem door en door. En traint hem ook gewoon door voor mij. Teefje blijft gewoon thuis. En komt een vriendin in huis.

Jij ook niet maar iemand anders stelde een hondenuitlaat service voor, en ik probeerde uit te leggen waarom dit geen optie was :o

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 17:52

Ik had je inderdaad verkeerd begrepen love_western :o

Inderdaad niets fijner dan een hond die thuis lekker rustig is en op het veld gedreven **\O/**

CharmingS, Mooie dame!

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-17 17:54

amies100 schreef:
Ik had je inderdaad verkeerd begrepen love_western :o

Inderdaad niets fijner dan een hond die thuis lekker rustig is en op het veld gedreven **\O/**

CharmingS, Mooie dame!

Mijn hond was dus thuis kalm en rustig, tot een paar weken terug en ze alles begon te slopen. En als ik thuis ben en ze ligt binnen is ze ook heerlijk relaxed en gaat ze gewoon liggen slapen. Alleen de kennel is een probleem..

Ze heeft trouwens niet veel meer gesloopt, alleen een beetje haar deken stuk getrokken maar dat doet ze al haar hele leven.