Rottweiler pup , nest , vruchtbaarheid , sterilisatie

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Amandavd
Berichten: 12112
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Rottweiler pup , nest , vruchtbaarheid , sterilisatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 13:03

Bij de Berner betaal je gemiddeld 250 euro aan springgeld, dan nog eens 10 tot 15% van de verkoopprijs per pup die op 8 weken verkocht wordt.

Dan de verplichte HD/ED testen, levershunt en dm testen. Daarnaast ga je waarschijnlijk nog voor een echo om de dracht te verplichten. Bij de Berner ben je ook verplicht je hond mee te laten doen aan een karakter en exterieur keuring.

Dit is voor de dracht. Na de dracht en bevalling, denk aan ontwormen, chippen, voerkosten, etc. Bij pech en een spoedkeizersnede ben je gauw 600 euro kwijt. Ik ken meerdere fokkers die nesten hebben gehad waarbij ze geld verloren of net quitte spelen. Goed fokken is geen goudmijn.

Daarnaast alle tijd die je er aan kwijt bent. Je kunt niet effe een uurtje puppies verzorgen en dan 8 uur gaan werken. Althans niet als je het goed wilt doen. Al die tijd die je steekt in je nest kun je beter gaan werken want dat levert je meer op.

dierenfan
Berichten: 9740
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 13:26

Kabayo schreef:
Sorry maar kruizen ga ik sowieso niet doen. Dan steriliseer ik haar 10x liever zonder nest.

Denk eerlijk gezegt ook niet dat daar veel vraag naar is


Naar rotties zonder stamboom met muilkorf plicht zal vermoedelijk over 2 jaar idd weinig animo zijn. Zeker vanaf de kant van mensen diegraag normaal met hun hond over straat gaan en willen sporten enz.
Overigens zonder stamboom is per definitie kruising he ook al is het look a like ;)

Kruisingen uit geteste ouderdieren zijn enorm populair! Mijn kruising pup was hele nest al gereserveerd voor moeder gedekt was en veel meer mensen dan pups uiteindelijk. Mijn labrador x rottweiler pup uit niet geteste ouders en was uit broer x zus (werd hoogdrachtig in asiel af gegeven) komt uit nest van 10 pups en met 3 weken leeftijd waren er 17 serieuze geïnteresseerde mensen waar het asiel keuze uit moest maken..

Berner x rottie zou ik ook gaaf vinden maar berners zitten over het algemeen nog slechter in elkaar dan rotties en enorm veel kanker binnen de berners dus zou ik niet aan durven. Echter ik snap wel dat die kruising gewild is bij veel mensen gezien de gemiddelde karakters van beide rassen is het een leuke combinatie.

Little_Gift
Berichten: 1822
Geregistreerd: 05-09-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 13:31

Ben ik de enige die in de kopfoto van het te dekken teefje al geen raszuivere Rottweiler zie?
Snuit te lang, oren te groot, vorm kop doet aan beauceron of dobermann denken maar mist de vierkante, korte stompe snuit en de kleine driehoekig gevouwen oren plus de typerende rimpel boven de ogen tussen de oren en aan beide kaken/mondhoeken... Afgaande op die foto zou ik op marktplaats voorbij scrollen met de overtuiging dat dit weer zo iemand is die denkt een kruising pup verkocht te kunnen krijgen als rottweilerpup.
Of ik het dan erger vindt dat verkoper bewust zou liegen of het zelf niet zou weten, eigenlijk eerder dat laatste zelfs omdat ik het erg kwalijk vind dat een eigenaar of fokker zelf niet weet of ziet hoe een rottweiler er echt hoort uit te zien...

Wesco

Berichten: 5068
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: In het midden van het land of het zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 13:42

Ik verbaas me erover dat ik niemand hier hoor over de kans op melkklierkanker bij de hond. Hie vaker de hond loops is geweest hoe meer kans erop. Is dat een risico wat je wilt lopen bij je hond?

dierenfan
Berichten: 9740
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 13:57

Kabayo schreef:
Damain... maar denk je echt dat ze dat gaan doen ? Muilkorfen verplichten? No way dat mijne ooit zo'n ding draagt. En trouwens, hg honden zijn verplicht op cursus te gaan. Dan is het probleem qua gedrag toch redelijk verholpen. Mijne loopt nu al bij de cursus huishond , we kunnen bijna door naar de gevorderden.


Oke adviseren kunnen we dus wel laten... weer 1 die alles onzin vind en denkt dat heel die aankomende absurde wet uit de lucht komt vallen en er nergens aanleiding geweest is om überhaupt over zo'n wet na te denken en dat een cursus volgen betekend dat je hond lief is...

Leuk om te roepen dat je jou hond nooit zou muilkorven!

Ik zou NOOIT kiezen voor een hond waarvan ik van te voren weet dat deze gemuilkorfd moet worden. Of mogelijk binnen paar jaar gemuilkorfd moet worden.

Echter mijn hond nooit een muilkorf om doen? Dat zou ik nooit roepen!! Als mijn hond mogelijk een gevaar is in bepaalde situaties dan wordt hij gemuilkorfd als ik die situatie niet kan ontwijken. Ik hoef niet in de krant omdat mijn hond de veroorzaker is van een bijtincident.

Hier 1 hond die regelmatig een muilkorf draagt. Zielig is hij verre van!! Er blijft meer dan genoeg leuke dingen over om te doen.

Overigens hij is 11 maanden en heeft nooit wat vervelends mee gemaakt en zit op cursus en luisterd prefect. Prefect luisteren staat niet garant voor sociaal zijn en cursus volgen net zo min.
Ik heb 1 commando nodig en hij voert het uit. Ik heb 1 persoon of hond nodig die uit het niets recht op mij af komt en hij hangt er in (vrees ik heb het nooit zover laten komen).....
Geen risico's op dit gebied nemen!!!

Maar bewust kiezen voor hond die mogelijk kort aangelijnd en gemuilkorfd moet lopen puur omdat deze van bepaald ras is? Nee dan kies ik wel voor een ander ras of leuke kruising.


Overigens mijn rottweiler kruising is nu 9 jaar en staat overal als x labrador. Nergens vermeld dat er rottie in zit puur vanwege sommige maatregels in andere landen die er toen al waren. Nu is hij lomp maar sociaal gelukkig maar zal hem nooit moeten muilkorven vanwege zijn deel rottie want niemand kan dat bewijzen (al zegt zijn bouw veel maar hij is geheel zwart en zijn wel meer grove rassen. Labrador deel is duidelijker door zijn zwarte vacht)
Echter zijn hij onbetrouwbaar zijn dan zou ik zo muilkorven! Nogmaals mijn honden, mijn verantwoordelijkheid!!

dierenfan
Berichten: 9740
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 13:59

Little_Gift schreef:
Ben ik de enige die in de kopfoto van het te dekken teefje al geen raszuivere Rottweiler zie?
Snuit te lang, oren te groot, vorm kop doet aan beauceron of dobermann denken maar mist de vierkante, korte stompe snuit en de kleine driehoekig gevouwen oren plus de typerende rimpel boven de ogen tussen de oren en aan beide kaken/mondhoeken... Afgaande op die foto zou ik op marktplaats voorbij scrollen met de overtuiging dat dit weer zo iemand is die denkt een kruising pup verkocht te kunnen krijgen als rottweilerpup.
Of ik het dan erger vindt dat verkoper bewust zou liegen of het zelf niet zou weten, eigenlijk eerder dat laatste zelfs omdat ik het erg kwalijk vind dat een eigenaar of fokker zelf niet weet of ziet hoe een rottweiler er echt hoort uit te zien...


:D :D
Weet dat dit type rotties wel meer te zien is maar ik deel jou mening dat ik ze verre van rastypisch vind en er ook gauw voorbij zou scrollen. Puur omdat ik van breed, grof en fors gebouwd ben qua de rotties en niet dit iele type. Mijn kruising is dan qua kop nog meer ras typisch ;)

Afbeelding

Afbeelding

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Rottweiler pup , nest , vruchtbaarheid , sterilisatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 14:27

Dat ''rastypische'' zoals hier boven genoemd zie je ook wel bij meer rassen. Dat er een meer ''show'' type is maar ook een ''sportiever'' type.
Maar volgens mij heeft TS ook nog een vrij jonge hond.

Little_Gift
Berichten: 1822
Geregistreerd: 05-09-07
Woonplaats: België

Re: Rottweiler pup , nest , vruchtbaarheid , sterilisatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 14:29

Het sportiever type uit zich bij de rottie niet in een lange neus maar een meer atletischer lijf en langere spieren ipv geblokt.
De typische kopvorm, moet ten alle tijde aanwezig zijn, zeker ook in de werktypes.

En jong doet er ook niet toe, het vierkantsmodel is er niet in de kop en dat is iets dat ze al van hun geboorte hebben.

Dorus

Berichten: 13275
Geregistreerd: 06-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 14:32

Alle voor- en nadelen van fokken met een hond die op de HR lijst staat zijn al genoemd. Dat hoef ik niet nog eens te herhalen. Mijn mening is dat je het beter kan laten.

Een ding wat ik hier nog niet genoemd heb zien worden en wat ook (nog) niet in de VFR staat is JLPP. Dat is een erfelijke neurologische afwijking die pas sinds kort aan het licht is gekomen bij Rottweilers. Lijders hebben geen fijn leven en redden veelal het jaar niet. Daar moet je ook echt op testen als je dit door wilt zetten.

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 14:35

Ik zit verder absoluut niet in de rottweilers dus durf daar niks over te zeggen. Wel dat ik bij andere rassen wel echt vrij grote verschillen zie. En dat vormen echt veranderen als ze het jeugdige kwijt zijn. Vandaar mijn opmerking. Naar mijn idee hoort bij een atletischer lijf ook een ''atletischere'' kop. Minder grof.

Daarnaast ook niet vergeten dat de hond van TS stamboomloos is. Dus misschien/waarschijnlijk niet met het zelfde doel gefokt als je ziet/zou zien bij de stamboomhonden.

Kabayo

Berichten: 14245
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-17 15:04

Zucht
Dan doe ik het wel niet

Als adviseren niet meer kan en mijn hond helemaal word afgebrand hoeft t om mij niet meer

Opbouwend kritiek kan bokt niet. Behalve enkelen

__Elizabeth

Berichten: 2889
Geregistreerd: 04-10-07
Woonplaats: Nackawic, New Brunswick, Canada, World

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 15:14

Ik lees nergens dat jou hond afgebrand word alleen worden er vragen gesteld of de teef wel zuiver is. En eerlijk ook ik twijfel er aan. Aangezien er geen stamboom bij zit neem ik aan dat jij ook niet weet of ze zuiver is.

Kabayo

Berichten: 14245
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Rottweiler pup , nest , vruchtbaarheid , sterilisatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-17 15:15

Jullie twijfelen eraan omdat jullie 1 foto zien?

__Elizabeth

Berichten: 2889
Geregistreerd: 04-10-07
Woonplaats: Nackawic, New Brunswick, Canada, World

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 15:18

Ja we zeggen toch niet dat we gelijk hebben? Misschien is ze wel een volle rottie maar de kop is niet echt ras typisch al is ze nog erg jong maar dat zou niet echt uit moeten maken.

Kabayo

Berichten: 14245
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-17 15:19

Wesco schreef:
Ik verbaas me erover dat ik niemand hier hoor over de kans op melkklierkanker bij de hond. Hie vaker de hond loops is geweest hoe meer kans erop. Is dat een risico wat je wilt lopen bij je hond?

??
Ik wil haar toch laten steriliseren?

Kabayo

Berichten: 14245
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-17 15:22

Afbeelding
Foto van vorige week. Die grote oren is ze allang uitgegroeid

Little_Gift
Berichten: 1822
Geregistreerd: 05-09-07
Woonplaats: België

Re: Rottweiler pup , nest , vruchtbaarheid , sterilisatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 15:44

Die grote oren zie ik nog steeds. De punten komen ver onder haar kaaklijn voorbij en haar neus lijkt er nog langer op geworden ipv steviger.

Little_Gift
Berichten: 1822
Geregistreerd: 05-09-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 15:48

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Rottweilerkop.
6 maanden toen op foto.
Laatst bijgewerkt door Little_Gift op 22-10-17 15:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Kabayo

Berichten: 14245
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-17 15:49

Ze zijn ook niet allemaal gelijk he
In een ras zitten ook weer verschillen

Ook niet elke fries is pikzwart

Littlegift ik vind het vervelend dat je zo graag gelijk wilt hebben. Ik zie het heus ook wel.

Little_Gift
Berichten: 1822
Geregistreerd: 05-09-07
Woonplaats: België

Re: Rottweiler pup , nest , vruchtbaarheid , sterilisatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 15:50

Maar dan fok je toch niet met de niet pikzwarte friesen? En als je het heus ook ziet, dan fok je toch niet met je teefje?

Kabayo

Berichten: 14245
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-17 15:51

Little_Gift schreef:
Maar dan fok je toch niet met de niet pikzwarte friesen? En als je het heus ook ziet, dan fok je toch niet met je teefje?

?
Volgens mij worden er gewoon met friese merries met witte kollen en sokken gefokt. Maar ja. Je kan niet alles weten natuurlijk

Volgens mij had ik al gezegt dat ik niet meer ging fokken met mijn zogenaamde nep rottweiler

tones

Berichten: 5297
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Veluwe.

Re: Rottweiler pup , nest , vruchtbaarheid , sterilisatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 15:54

Och meis, ik heb ook een zogenaamde nep-Rottweiler.
De beste hond van de hele wereld. <3

Amaryllis

Berichten: 10101
Geregistreerd: 11-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 15:57

Kabayo schreef:
Sorry maar kruizen ga ik sowieso niet doen. Dan steriliseer ik haar 10x liever zonder nest.

Denk eerlijk gezegt ook niet dat daar veel vraag naar is


Eerlijk denk ik dat er met vraag is naar een gave kruising (bv met labrador zoals eerder genoemd) dan naar een stamboekloze Rottweiler waar je eigenlijk net niks weet van de foklijn, genetica, geen MAG-test gedaan, geen sport (ipo/knpv) enzovoort. Hard gezegd zijn dat de exemplaren die vaak weer eens negatief in het nieuws komen als er (hoe zeer het ook niet jouw schuld hoeft te zijn) weer eens wat mis gaat.

Ik heb hele goede ervaringen met Rottweilers, maar als ik zie hoeveel ziel en zaligheid er vanuit de fokvereniging e.d. in wordt gestoken om gezonde honden te fokken (zowel fysiek als mentaal) kan ik het niet anders dan afkeuren dat de plezierfok gewoon blijft doorgaan. Voor advies en info over het onderzoeken van HD/ED zou ik je aanraden om eens contact te leggen met dierenkliniek Putten, daar zijn ze daar heel ervaren mee..

Natuurlijk heb je vast een lieve hond en zullen de pups ook hartverwarmend en geweldig zijn, maar dat vind iedereen van zijn hond en bijhorende plannen.

Kabayo

Berichten: 14245
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-17 16:08

tones schreef:
Och meis, ik heb ook een zogenaamde nep-Rottweiler.
De beste hond van de hele wereld. <3

Ja dat is ze zeker en dat veranderd nooit ♡

damian23
Berichten: 3305
Geregistreerd: 11-02-09
Woonplaats: noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 16:20

Little_Gift schreef:
Ben ik de enige die in de kopfoto van het te dekken teefje al geen raszuivere Rottweiler zie?


Je bent niet de enige. Ik zie in de teef ook geen raszuivere Rottweiler. Ts, wat weet je eigenlijk van de ouderdieren van je teef?