Onzindelijkheid en voedselallergie hond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ginger1991

Re: Onzindelijkheid en voedselallergie hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 20:11

Brok is uiteraard ook prima. Niks mis mee! Maar vaak is het handiger elimineren met vlees. Het is namelijk ook zeker belangrijk om te kijken wat handiger is in het huishouden. Als vlees niet werkt of niet geschikt is. Neem dan vooral brok! Voel je daar niet schuldig over.

Wat hierboven is gezegt kies een brok zonder aardappel, graan, kip en rund.
Ook eventueel de hypoallergene brok van royal canin volstaat ook, dan kan je als het beter gaat vanuit daar verder.

En ik geef nogmaals de tip: geef je hond een kuurtje probiotica! Van bijvoorbeeld het merk Puur of Phythonics. Want de spijsvertering kan wel een boost gebruiken na het vreemde zelfkookdieet van de dierenarts.

Ik zou het eerst met voeding proberen, werkt dat niet dan zou je zeker naar de dermatoloog kunnen gaan! Want het kan natuurlijk ook heel goed een omgevingsallergie zijn. En dan kan je voeren wat je wil maar dan verbeterd het niet tot weinig.

Unbeatable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-17 02:28

Pro-biotica ga ik zeker proberen, dat lijkt me een goede tip, dus bedankt daarvoor. Daarnaast vind ik het sowieso heel fijn dat iedereen actief meedenkt. Ik wacht nog geduldig even het advies af van voerwijzer, en kijk ik of daar iets mee kan. Ik wil namelijk als ik overstap het wel in 1x goed doen, ik heb gewoon te weinig verstand van alle merken om zelf maar wat te kiezen qua brok of kvv (afhankelijk van wat het straks word en iedereen zegt weer wat anders) dus ik probeer het even bij iemand te laten die daar verstand van heeft... Ik durf zelf de stap niet te nemen want ik ben bang dat ik een verkeerde keus maak. Mocht dit plan niet werken, dan kijk ik inderdaad verder en ga ik zeker naar een dermatoloog, er zit een bij mij in de regio een.

Zijn klachten zijn wel zeker voor 75% verminderd, maar blijft nog wel jeuk houden en rode oren. Zeker niet tot in de ernstige mate zoals het eerst was. Maar als het een omgevingsallergie zou zijn, dan zouden zijn klachten ook niet verminderd zijn toch?

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 13:37

Ik zou ook terug zetten naar kvv. Van daaruit als het werr goed gaat een brok gaan zoeken. En je hond doet het niet goed dus switchen is zeker het overwegen waard!

Unbeatable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-17 20:40

Hoi allemaal,
Even een korte samenvatting van het verhaal. Ik ben inmiddels overgestapt naar andere DA, hier is meteen bloedonderzoek uitgevoerd. Dierenarts had het vermoeden dat het geen voedselallergie was, daarom op een brok gezet om zijn darmen te ondersteunen. Aantal dagen later namen de klachten toe, dus overgestapt op hypo-allergene brok. Ondertussen weer apoquel erbij voor de jeuk, want het bleef onveranderd. Uitslag van bloedtesten zijn binnen, allergie voor: Copramijt, Farinaemijt, Huisstofmijt, Meelmijt, Hooimij en Bijvoet (blijkt een plant te zijn welke in augustus/september bloeit). De dierenarts vermoed dat dit in combinatie is met een voedselallergie, omdat de klachten bij gewone brokken wel toenamen. Het word dus nog een hele zoektocht naar de juiste behandeling en zijn waardes waren extreem hoog. Bij Copramijt 2970 en bij Farinaemijt 1970 (boven de 300 is buitengewoon hoog volgens het schema). Voor nu, even alles laten bezinken, al mijn vragen goed opschrijven en alles even op een rijtje zetten. Ik ben ondertussen al gestart met wat aanpassingen in huis om het '' huisstofmijtproof '' te maken. Donderdag heb ik een afspraak voor het behandelplan. Hond is inmiddels weer helemaal zindelijk (eigenlijk meteen toen we overstapte op brok). Ik ga nog even opzoek naar een topic hierover, misschien is er iemand hier bekend mee. Anders hoor ik van jullie eventueel ook graag adviezen, mocht iemand hier ervaring mee hebben.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 20:50