Hoi allemaal,
Even een korte samenvatting van het verhaal. Ik ben inmiddels overgestapt naar andere DA, hier is meteen bloedonderzoek uitgevoerd. Dierenarts had het vermoeden dat het geen voedselallergie was, daarom op een brok gezet om zijn darmen te ondersteunen. Aantal dagen later namen de klachten toe, dus overgestapt op hypo-allergene brok. Ondertussen weer apoquel erbij voor de jeuk, want het bleef onveranderd. Uitslag van bloedtesten zijn binnen, allergie voor: Copramijt, Farinaemijt, Huisstofmijt, Meelmijt, Hooimij en Bijvoet (blijkt een plant te zijn welke in augustus/september bloeit). De dierenarts vermoed dat dit in combinatie is met een voedselallergie, omdat de klachten bij gewone brokken wel toenamen. Het word dus nog een hele zoektocht naar de juiste behandeling en zijn waardes waren extreem hoog. Bij Copramijt 2970 en bij Farinaemijt 1970 (boven de 300 is buitengewoon hoog volgens het schema). Voor nu, even alles laten bezinken, al mijn vragen goed opschrijven en alles even op een rijtje zetten. Ik ben ondertussen al gestart met wat aanpassingen in huis om het '' huisstofmijtproof '' te maken. Donderdag heb ik een afspraak voor het behandelplan. Hond is inmiddels weer helemaal zindelijk (eigenlijk meteen toen we overstapte op brok). Ik ga nog even opzoek naar een topic hierover, misschien is er iemand hier bekend mee. Anders hoor ik van jullie eventueel ook graag adviezen, mocht iemand hier ervaring mee hebben.