Bijt incident, wel of geen melding maken?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 20:54

Jennyj01 schreef:
Wellicht is een eigen topic wat voor je.

:') :') :o

friendly schreef:
He? Ik vraag mij toch af welk topic jij leest KimD... Er staat toch duidelijk dat de buurvrouw laks reageert als hondjelief een beet uitdeelt? Zelfs naderhand hoort je dr er niet over. En dat is dus niet alleen bij TS haar beet zo, maar ook bij de vorige was dat al zo. Dan kan jij mij niet wijsmaken dat de buurvrouw nu wel de ernst er van in zou zien als TS daar een praatje over komt maken.

Mevrouw heeft waarschijnlijk geen flauw idee wat de hond heeft "aangericht". Ze had misschien anders kunnen reageren Ja, maar mensen reageren nog eenmaal vreemd in sommige situaties. Dus dit kan net zo goed een schrikreactie zijn geweest.

kiwiwitje

Re: Bijt incident, wel of geen melding maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 21:01

Je leest echt niet he KimD?

Als het dan zo nodig een schrik reactie geweest was, dan zorg je er in het vervolg voor dat het niet kan gebeuren. En wat zegt TS?
xJustMe6 schreef:
Dus... ik kwam mevrouw + hond zojuist weer tegen. Vrouw begon gezellig een praatje. Ook over hond lief. Maar geen woord over gisteren :n

Daarnaast had hond weer gewoon vrolijk alle ruimte aan de riem.

Dit bij elkaar opgeteld toont als je het mij vraagt 0,0 inzicht of interesse en heb dus besloten om er zelf ook maar mijn mond over te houden. Jammer maar helaas...

Ik ga morgen en melding doen en mijn huisarts bellen inderdaad! Tetanus is een hele goede.. nog niet echt bij stil gestaan.

Je had op zn minst kunnen vragen hoe dat het ging? En je had op zn minst de hond korter bij je kunnen houden. Zeker als je iemand tegen komt waar er een incident mee voorgevallen is!

Dat heeft niks met ''geen flauw idee'' hebben te maken, want anders had je geen vlugge sorry en geen ''foei'' gezegd. Je weet dat ie gedrag vertoont wat je niet wil zien. Maar je doet er gewoonweg niks aan.
Dan heb je gewoon geen fatsoen in je flikker.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 21:05

kiwiwitje schreef:
Je leest echt niet he KimD?

Als het dan zo nodig een schrik reactie geweest was, dan zorg je er in het vervolg voor dat het niet kan gebeuren. En wat zegt TS?
xJustMe6 schreef:
Dus... ik kwam mevrouw + hond zojuist weer tegen. Vrouw begon gezellig een praatje. Ook over hond lief. Maar geen woord over gisteren :n

Daarnaast had hond weer gewoon vrolijk alle ruimte aan de riem.

Dit bij elkaar opgeteld toont als je het mij vraagt 0,0 inzicht of interesse en heb dus besloten om er zelf ook maar mijn mond over te houden. Jammer maar helaas...

Ik ga morgen en melding doen en mijn huisarts bellen inderdaad! Tetanus is een hele goede.. nog niet echt bij stil gestaan.

Je had op zn minst kunnen vragen hoe dat het ging? En je had op zn minst de hond korter bij je kunnen houden. Zeker als je iemand tegen komt waar er een incident mee voorgevallen is!

Dat heeft niks met ''geen flauw idee'' hebben te maken, want anders had je geen vlugge sorry en geen ''foei'' gezegd. Je weet dat ie gedrag vertoont wat je niet wil zien. Maar je doet er gewoonweg niks aan.
Dan heb je gewoon geen fatsoen in je flikker.

Nee, inderdaad niet. Als ik jou naam boven een reactie zie staan, in dit topic, sla ik die over. De toon in een van je reacties stond me niet aan, dus dan ben ik niet van plan daar energie in te steken. ;)

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 21:48

Dan vind ik het bijzonder dat je wel op mij reageert want ik zeg eigenlijk hetzelfde. "Ziet misschien niet wat ze heeft aangericht"...tuurlijk. Het is niet de eerste keer dus dat weet ze echt wel. En dan nog. Het is geen normaal gedrag en daar moet ze wat aan doen. na de vorige beet al.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 22:00

Kim, duidelijk dat je echt niet leest. Zowel mijn reacties niet als die van TS. Jammer hoor.

Iets met fatsoen en dingen bespreekbaar maken :')
Word toch wel lastig als je niet leest en niet wil reageren.

Maargoed. Succes met de melding TS ik hoop dat de vrouw in ieder geval aangesproken word, en hopelijk iets met/aan het gedrag gaat doen.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 09:01

Ts kan je terecht bij je huisarts vandaag?
Beet van een hond of kat kan erg naar zijn.

xJustMe6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-17 13:31

luuntje schreef:
Ts kan je terecht bij je huisarts vandaag?
Beet van een hond of kat kan erg naar zijn.

:j

Kan straks terecht.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 14:41

Succes bij de huisarts! :)

xJustMe6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-17 16:38

Tetanusprik rijker. Ik hield al zo van naalden haha (not).

Melding is voor morgen. Wijkagent was niet aanwezig vandaag.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 16:40

xJustMe6 schreef:
Tetanusprik rijker. Ik hield al zo van naalden haha (not).

Melding is voor morgen. Wijkagent was niet aanwezig vandaag.

Brr naalden. Das misschien nog wel erger dan gebeten worden:p

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 17:04

Maar dan praat je toch eerst even met de eigenaar, je gaat toch niet gelijk melden. Mens heeft misschien helemaal niet doorgehad hoe ernstig het was. Even langsgaan , vertellen dat je naar de huisarts bent geweest voor de bijt plek en dat het tetanus injectie nodig had Etc etc.

Wat wil je graag bereiken hiermee?
- dat de hond afgemaakt wordt?
- dat ze hem beter aan de lijn houdt?
-?

Vertel haar netjes wat je wil, als ze dan nog laconiek reageert, dan is een melding op z'n plaats

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 17:14

Ze hoort een hond die meerdere malen gebeten heeft een muilkorf op doen.

Dat staat al een paar keer in het topic dat ze laks reageerd en er al eerder een melding is gedaan en ze doet er niks mee.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 17:49

Verstandig dat je een tetanusinjectie hebt gehaald.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 18:09

Stap 1 zou voor mij de hond buiten kort aan de lijn hebben zijn.
Stap 2 zou daarna de muilkorf worden.

En dat ze EINDELIJK eens het besef heeft dat hondjelief helemaal niet zo lief en gewoon aangepakt moet worden zou ook HEEL fijn zijn.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 18:13

KimD schreef:
Ik sta ervan te kijken dat zoveel bokkers een melding zouden maken. := Dar zal wel aan mij liggen dan.

De "schade is een blauwe vlek en een klein wondje". TS is niet getraumatiseerd en is niet opgehaald door een ambulance of bij een dokter geweest. Zo ernstig was het dus allemaal niet.

In plaats van een melding maken zou ik met de vrouw in kwestie afspreken en laten zien wat haar hond voor "schade" heeft aangericht.

Wellicht valt bij haar dan ook het kwartje.

Wel zou ik dan zeggen dat als ze er helemaal niks mee doet en het nogmaals gebeurd je de melding alsnog maakt.

Honden beten gaan altijd zweren. Hoe klein ze ook zijn.
Dus TS heeft gelijk.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 18:14

Ik heb toch een venijnige diepe beet gehad. Maar is nooit gaan zweren. Dus die stelling klopt niet.
Dat je er veel kans op hebt omdat de wond vaak direct sluit wel. Maar altijd, nee dat niet.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 20:00

Birdie60 schreef:
KimD schreef:
Ik sta ervan te kijken dat zoveel bokkers een melding zouden maken. := Dar zal wel aan mij liggen dan.

De "schade is een blauwe vlek en een klein wondje". TS is niet getraumatiseerd en is niet opgehaald door een ambulance of bij een dokter geweest. Zo ernstig was het dus allemaal niet.

In plaats van een melding maken zou ik met de vrouw in kwestie afspreken en laten zien wat haar hond voor "schade" heeft aangericht.

Wellicht valt bij haar dan ook het kwartje.

Wel zou ik dan zeggen dat als ze er helemaal niks mee doet en het nogmaals gebeurd je de melding alsnog maakt.

Honden beten gaan altijd zweren. Hoe klein ze ook zijn.
Dus TS heeft gelijk.

Jij bent gek. :') Ik ben nu al een paar keer gebeten, waarvan er twee keer hechtingen aan te pas moesten komen, dus die zijn schoongemaakt en gehecht bij een arts.

De andere keren heeft het even gebloed, zelf wat ontsmet, en niet één van die wonden is gaan zweren.

Vorige week nog een bijtwondje opgelopen, niks aan het handje.

TS, die spuiten zijn nooit leuk. Maar je hoeft die voorlopig niet meer te laten zetten! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 20:18

kirri schreef:
Ze hoort een hond die meerdere malen gebeten heeft een muilkorf op doen.

Dat staat al een paar keer in het topic dat ze laks reageerd en er al eerder een melding is gedaan en ze doet er niks mee.

Ze gaf aan dat eigenaar laconiek reageerde na de beet , maar als eigenaar dat helemaal niet gezien heeft , dan is de reactie ( misschien niet helemaal zoals het hoort) nog wel verklaarbaar.

Ala je bij elk wissewasje naar de politie stapt, gek he dat de politie geen tijd heeft om echte boeven te vangen.

Eerst in gesprek , dan pas melden

TS geeft aan eigenaresse gesproken te hebben en beide zijn er niet over begonnen

Eerst als volwassenen met elkaar in gesprek.
Als doel van ts is dat hond muilkorf gaat dragen kan ze dat delen met eigenaresse. Ala ze har doel niet bereikt kan ze altijd nog een melding doen.

Ik zie geen meerwaarde aan een melding doen bij de politie.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 20:57

Als er geen meldingen gedaan worden, komt er nooit een fatsoenlijke telling...

Maar daarnaast, ze reageerde niet alleen laconiek, de hond kreeg de dag erna weer gewoon alle ruimte aan de lijn. Daarnaast geeft TS toch ook al meerdere keren aan dat dit niet de eerste keer is dat het hondje zn tanden gebruikt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 21:41

kiwiwitje schreef:
Als er geen meldingen gedaan worden, komt er nooit een fatsoenlijke telling...

Maar daarnaast, ze reageerde niet alleen laconiek, de hond kreeg de dag erna weer gewoon alle ruimte aan de lijn. Daarnaast geeft TS toch ook al meerdere keren aan dat dit niet de eerste keer is dat het hondje zn tanden gebruikt?

Maar wie weet heeft eigenaresse helemaal niet gezien dat de hond heeft gebeten. Dat weet je toch alleen als je even in gesprek gaat. Melding kan daarna toch nog altijd.

De aanname dat eigenaresse precies weet wat haar hodn heeft gedaan en hoe het been van TS eruitziet is toch apart. Dat weet ze toch niet. En stel dat ze het wel zag.... kan ze van de schrik ook hopen dat ze

Politie zal vermoedelijk ook vragen of je al met ze in gesprek bent gegaan is namelijk de meest logische eerste stap.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 21:43

xJustMe6 schreef:
Even de situatie in het kort:
Ik ben daarnet gebeten door het hondje van een buurtgenoot. 0,0 aanleiding. Stond op ruim een meter afstand van de hond met mijn vriend te praten. Keek niet eens naar de hond, bewoog niet in zijn richting niks. Goed.. schade valt mee. Blauwe plek op mijn kuit en 2 tanden net door mijn huid heen maar niks extreems gelukkig.

Baasje gaf een foei *naam* hond dat mag niet :roll: en een vlugge sorry naar mij en dat was het dus.
Heel makkelijk deed ze er naar mijn idee over en ik was even te verbaasd om te reageren.

Nu weet ik dat dit niet de eerste keer is dat dit hondje zonder aanleiding bijt en dat er de vorige keer ook erg laks gereageerd werd want ja.. dat doet ie anders noooooit!

Punt is nu dat ik eigenlijk wel een melding wil maken.. het is niet de eerste keer en baasje lijkt er niet veel van te leren. Nu was het mijn kuit, andere bijt incident was ook een been maar straks is het een kinder gezichtje...

Enige wat mij tegen houd is dat mevrouw voor de rest echt super aardig is en ik wil daarom ook echt geen gedoe... maar heb het idee dat een gesprek dus niet veel gaat uithalen.

Wat zouden jullie doen?

@MariekeB Hieruit blijkt dat ze het wel gezien heeft? dus ik weet niet waar jij hebt gelezen dat de eigenaar niet gezien heeft dat de hond gebeten had?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 22:17

@kirri en wat heeft ze dan gezien, dat de hond gromde en uitviel of dat de hond ook daadwerkelijk beet?

Veel probemen ontstaan door misverstanden en communicatieproblemen. Neem gewoon even de tijd voor een gesprek, een dag later melding maken kan altijd nog.

belangrijker: wat is het doel van de TS : muilkorf ? dan eerst even vragen toch.

We zijn toch geen kleuters die bij elk akkefietje naar de juf gaan. ( even voor de duidelijkheid, dit is niet mijn mening over TS, TS heeft al een hele tijd niet gereageerd, ik ken haar gedachten en ideeën verder niet )

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 22:22

En juist door dit soort mensen krijg je dus dat ze het verzieken voor andere hondeneigenaren.

Als mijn hond uit enthousiasme op iemand wilt springen om te spelen krijgt hij ook op z'n flikker, ik wil niet dat andermans hond dat bij mij doet dus mag hij dat ook niet.
Maar een simpele foei werkt daar niet bij. Hij heeft het nu bij ts gedaan maar er is een grote kans dat er binnenkort weer een nieuw slachtoffer is.

Ik geloof dat binnenkort alle honden nog maar met een muilkorf naar buiten mogen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 23:10

MariekeB schreef:
@kirri en wat heeft ze dan gezien, dat de hond gromde en uitviel of dat de hond ook daadwerkelijk beet?

Veel probemen ontstaan door misverstanden en communicatieproblemen. Neem gewoon even de tijd voor een gesprek, een dag later melding maken kan altijd nog.

belangrijker: wat is het doel van de TS : muilkorf ? dan eerst even vragen toch.

We zijn toch geen kleuters die bij elk akkefietje naar de juf gaan. ( even voor de duidelijkheid, dit is niet mijn mening over TS, TS heeft al een hele tijd niet gereageerd, ik ken haar gedachten en ideeën verder niet )

Maar TS geeft al aan dat het niet de eerste keer is dat de hond dit gedrag vertoond. En of ze nu wel of niet weet dat de hond gebeten heeft maakt eigenlijk niet uit. Het gaat om het gedrag wat er vertoond word. Dat is niet acceptabel. En het baasje doet er vervolgens gewoon niks aan. Dat is het probleem. Zo'n hondje hoort in ieder geval een vaste lijn(1,5/2m) als sanctie te krijgen en mevrouw een adres waar ze met de hond aan de slag kan.
Juist dat ze het gedrag wel gaat zien en voor dat er iets gebeurd kan en gaat handelen.

Fayah2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 23:52

Ik vind t niet kunnen om de eigenaar niet aan te spreken en wel een melding te maken wat wil je er mee bereiken?
Dan zou ik en en doen en dus laten weten dat je eraan denkt melding van te maken.

Oke ze ziet je erna en zegt er niks over om welke reden dan ook maar jij kan er ook over beginnen. Het zit haar blijkbaar niet dwars en jou wel