Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
lolotjeh schreef:Het titel zegt het al...
Bij mij op stal was een muizen plaag en heeft de stal baas gif gekregen wat moeilijk tot niet in Nederland te verkrijgen is wat al genoeg zegt dat het verboden in Nederland is om te gebruiken....
Ik neem regelmatig mijn 2 jarige Jack Russel terriër mee zo dat hij zijn energie ook lekker kwijt kan en ook lekker kan spelen met de hond van stal.
Hij gaat tevens ook graag achter de muizen aan jagen en neemt ze graag te grazen en maakt er een snelle dood van.
Ben een poosje op vakantie geweest en in tussentijd heeft de stalbaas gif gekregen van iemand en het in lege boter kuipjes en lege ijsbakjes met een gat er in over de hele stal verspreid er staat zelfs 1 bij de stal van mijn paard achter een houten plank verscholen...
Ben er achter gekomen dat de soort niet meer te verkrijgen is in Nederland en dus verboden troep is.
Mijn hond is net als altijd vrolijk mee gegaan vertrouwen dat het terrein veilig is voor mijn hond en paard..
Mijn hond heeft zo'n bakje kunnen vinden omdat hij muizen ruikt daar in en heeft dus van dat gif gehad.
Toen ik hoorde is hij aan de actief koolstof gezet om het te neutraliseren maar heeft niet volledig zijn werk gedaan... En is de toch ernstig ziek geworden door de gif hij zit onder de bloed uitstortingen en is accuut op zeer dure medicatie gezet om hem te redden.
In 1 week tijd heb ik al tegen de €400 aan dierenarts kosten de hond leeft met de dag op en is stabiel verklaard door de dierenarts maar gevaar is nog niet geweken het kan ook zo weer omslaan en elke blauwe plek die hij krijgt kan letterlijk zijn dood worden.
Ik heb tegen de stal baas gezegd dat ik hier over wil praten en hij zegt gelijk dat hij niks wilt vergoeden...
Ik ben bang dat ik mijn paard moet verkopen om de kosten van de dierenarts te betalen.. Maar daar zit ik niet op te wachten omdat het 1 met een verleden is...
Meerdere mensen om mij heen zijn met mij eens dat hij de kosten moet vergoeden en zijn het eens dat ik ook voor de veiligheid van paard vrees.
Nu probeer ik via deze weg advies in te winnen van hoe ik dit het beste moet aanpakken...
suffie schreef:Wanneer je gif gebruikt op openbare terreinen waar kinderen en dieren rondlopen vind ik dat je verplicht bent om goede gifdozen te gebruiken, waar geen kind en/of dier (behalve de rat/muis) bij kan komen. Dus stoeptegel eronder tegen het verslepen en de deksel op slot. Deze dozen worden sowieso altijd gebruikt door ongediertebestrijders en je voorkomt hier een hoop problemen mee.
suffie schreef:Wanneer je gif gebruikt op openbare terreinen waar kinderen en dieren rondlopen vind ik dat je verplicht bent om goede gifdozen te gebruiken, waar geen kind en/of dier (behalve de rat/muis) bij kan komen. Dus stoeptegel eronder tegen het verslepen en de deksel op slot. Deze dozen worden sowieso altijd gebruikt door ongediertebestrijders en je voorkomt hier een hoop problemen mee.
Billy schreef:Grappig dat jij vindt dat de stalhouder verantwoordelijk is, terwijl jij jouw hond zonder toezicht op zijn erf los laat lopen....
Mijn honden lopen niet los op vreemd terreinzonder toezicht. Zo kunnen ze het erf niet bevuilen, geen dingen slopen en ook geen dingen vreten die ze niet moeten vreten... mi kwestie van zelf je verantwoordelijkheid nemen...