Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
lissisanne schreef:Martinedd schreef:geef de eigenaar de schuld en niet de honden, waarschijnlijk zijn ze niet sociaal opgevoed. Iets wat je helaas steeds meer ziet tegenwoordig.
Ik snap je punt, het is zeer onverstandig van de eigenaar om zijn honden daar vast te binden maar misschien weet hij niet eens dat ze dat doen aangezien hij er niet bij is/was.
Ik neem aan dat je zoiets test voordat je hem alleen achter laat? Je wilt een eventuele aanval toch niet op je geweten hebben?
Sclimpre schreef:The_Cat schreef:Goed, laten we vanaf nu ook een verbod doen over praten tegen dieren op de openbare weg, want je weet maar nooit![]()
Ik praat soms ook tegen dieren die ik niet ken, als het zo een aangelijnde hond is aan de winkel en ik moet er naast en het voetpad is breed als bij ons zal ik vaak 'pas op he' of iets dergelijks zeggen. Als een hond mij daarvoor zou bijten, dat vind ik er over. Als je probeert de hond te aaien zou ik je gelijk geven, maar voor gewoon maar een stemgeluid..
En meteen ook maar een verbod op praten tegen mensen.![]()
We zullen met z'n allen oogkleppen opzetten, zwijgen en onze blik op de grond houden, 1 m voor onze voeten. Gezellig !
Het alternatief is dat mensen de verantwoordelijkheid nemen voor hun hond. Ergens vastbinden en alleen laten kan idd alleen met die '900%-hond'. Maar het lijkt wel of minder en minder mensen hun hond naar die 900% willen brengen. Soms krijg ik zelfs de indruk dat sommige mensen het net fijn vinden dat hun hond vriendelijk is naar henzelf en zo onvriendelijk mogelijk naar anderen.
Gelukkig was dit maar een klein hondje en TS is er met de schik vanaf gekomen. Maar leuk is anders.
_Reneee schreef:Sclimpre schreef:En meteen ook maar een verbod op praten tegen mensen.![]()
We zullen met z'n allen oogkleppen opzetten, zwijgen en onze blik op de grond houden, 1 m voor onze voeten. Gezellig !
Het alternatief is dat mensen de verantwoordelijkheid nemen voor hun hond. Ergens vastbinden en alleen laten kan idd alleen met die '900%-hond'. Maar het lijkt wel of minder en minder mensen hun hond naar die 900% willen brengen. Soms krijg ik zelfs de indruk dat sommige mensen het net fijn vinden dat hun hond vriendelijk is naar henzelf en zo onvriendelijk mogelijk naar anderen.
Gelukkig was dit maar een klein hondje en TS is er met de schik vanaf gekomen. Maar leuk is anders.
Mijn hond hoeft ook niet aardig te zijn tegen anderen, daar heeft ze ook niks te zoeken. Wil niet zeggen dat ze gemeen is, maar ze geeft niks om andere mensen. Tijdens het uitlaten zijn er regelmatig mensen die haar willen aaien, maar dan duikt ze gewoon weg. Mensen vragen het niet, ze gaan er maar vanuit dat het een lieve hond is. En als dan blijkt van niet is het niet goed. Je hebt gewoon niks te zoeken bij de hond van een ander.
lissisanne schreef:lieveli schreef:Waarom zou je onbekende honden aanspreken?
Omdat een van de eerste reactie van mensen is om kleine pluizige dieren leuk en schattig te vinden.
Als een klein meiske langs zou lopen en die ziet die hond dan is toch ook de eerste reactie: "Ahhh, lief hondje! mag ik aaien?" met een hoog stemmetje en waarschijnlijk terwijl ze er al dichtbij is en hem aankijkt. Deze hond zou dan hebben aangevallen blijkbaar.
Ik snap niet waarom je denkt dat dat ligt aan de persoon die er langskomt.
Ikzelf zeg ook vaak nog even 'hallo hondje' als ik langs een vastgebonde hond loop. Of als hij aan het janken is omdat hij niet achter wil blijven 'stil maar hondje'. En nee ik raak ze niet aan of kom te dichtbij, maar alleen iets zeggen zou echt geen trigger moeten zijn voor een aanval.![]()
Ik ziet niet hoe jij dat kan goedpraten.
purny schreef:Als ik een hond vastgebonden zie zitten ga ik er van uit dat de hond sociaal genoeg is om aangesproken te worden. Anders moet er maar een systeem komen net zoals bij paarden, een rood strikje in de staart.
Kan je hond uitvallen omdat er een nietswetende persoon langs komt en die de hond gedag zegt en daarom niet te vertrouwen is dan moet je hem lekker thuis laten
fannetje schreef:purny schreef:Als ik een hond vastgebonden zie zitten ga ik er van uit dat de hond sociaal genoeg is om aangesproken te worden. Anders moet er maar een systeem komen net zoals bij paarden, een rood strikje in de staart.
Kan je hond uitvallen omdat er een nietswetende persoon langs komt en die de hond gedag zegt en daarom niet te vertrouwen is dan moet je hem lekker thuis laten
Dat is er voor honden ook, alleen dan een geel lintje of lijn
En vandaag is hier in het centrum maar weer gebleken, dat je sociale lieve honden niet buiten kan laten zitten. Er schijnt een hond meegenomen/gestolen te zijn voor een winkel. Lijn is doorgeknipt, dus bewuste actie. Hoop dat hij levend thuis komt.
lieveli schreef:Heeft ze ook pijpenkrullen en een lintje in haar haren?
Je leert je kinderen toch gewoon dat vreemde paarden, vreemde katten, vreemde honden en vreemde mensen een no go zijn?
lieveli schreef:lissisanne schreef:
Omdat een van de eerste reactie van mensen is om kleine pluizige dieren leuk en schattig te vinden.
Als een klein meiske langs zou lopen en die ziet die hond dan is toch ook de eerste reactie: "Ahhh, lief hondje! mag ik aaien?" met een hoog stemmetje en waarschijnlijk terwijl ze er al dichtbij is en hem aankijkt. Deze hond zou dan hebben aangevallen blijkbaar.
Ik snap niet waarom je denkt dat dat ligt aan de persoon die er langskomt.
Ikzelf zeg ook vaak nog even 'hallo hondje' als ik langs een vastgebonde hond loop. Of als hij aan het janken is omdat hij niet achter wil blijven 'stil maar hondje'. En nee ik raak ze niet aan of kom te dichtbij, maar alleen iets zeggen zou echt geen trigger moeten zijn voor een aanval.![]()
Ik ziet niet hoe jij dat kan goedpraten.
Heeft ze ook pijpenkrullen en een lintje in haar haren?
Je leert je kinderen toch gewoon dat vreemde paarden, vreemde katten, vreemde honden en vreemde mensen een no go zijn?
Laura82 schreef:lieveli schreef:Dan ga jij anders met kinderen om dan ik.
Dan ben ik wel heel benieuwd hoe jij denkt dat ik met kinderen om ga, en hoe jij dat doet
lieveli schreef:Lekker standaard voorbeeld. Ik heb als kind geleerd dat je vreemde dieren niet aanspreekt en niet benaderd. Wil je ze aaien dan vraag je dat aan de baas. Als dit hondje Purny heeft kunnen happen dan kwam ze blijkbaar toch te dichtbij.Laura82 schreef:
Dan ben ik wel heel benieuwd hoe jij denkt dat ik met kinderen om ga, en hoe jij dat doet
Dat kan ik me voorstellen!
lissisanne schreef:lieveli schreef:Dat zijn dan hele domme ouders die door schade en schande wijs moeten worden. Dat is jammer voor ze.
In dit geval heb je de wet tegen je. Maar ik merk al dat een discussie hierover geen zin heeft met jou dus ik zal hier verder niet meer op reageren.
_Reneee schreef:Kinderen zijn niet heilig hè? Net zoals honden trouwens. En dan leer je het niet goedschiks maar kwaadschiks.