Pup is erg misselijk in de auto

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Wilawander

Re: Pup is erg misselijk in de auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 17:07

Kwijlen = Stress, de keer erop = auto stress. Bouwt zich zo steeds meer op. Medicatie doorbreekt dat waardoor naar een aantal keren de auto geen stress meer is vaak gaat het dan al zonder medicatie. Was hier ook.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-17 18:30

Helemaal vergeten te vermelden. Heb beide achterramen altijd 10 cm open.

Wilawander zoals ik al aangaf ga ik het 1x proberen.

Pasha. Nee ze is juist helemaal niet stressig. Ze gaat lekker liggen of ze gaat zitten en mooi naar buiten kijken. Ze blijft netjes op haar plek, soms even lopen. Maar geen enkel teken van stress. Kijkt super blij met oortjes erop. Heb het ook nooit door als ze overgeeft.
Als we samen in een stilstaande auto gaan zitten dan gaat ze liggen of zitten. Maar niet kwijlen of overgeven :)
Op de achterbank kwijlt en kotst ze helaas ook
Op schoot als jonge pup geen problemen (voorin) helaas word ze nu echt zwaar en groot om op schoot te houden
Rechte wegen ook misselijk helaas.. Zoals snelweg.

Je bent een schat kimmie!

Ashley de hond kan naar buiten kijken!

My fairy tail, haha herkenbaar. Zo rustig en kalm rijd ik ook!

Bruintje ik rijd heel rustig. Net alsof ik een paard vervoer. Als ik nog rustiger gaat rijden word dit echter gevaarlijk voor mede weggebruikers en mijzelf ;)

Martinedd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 18:59

Oefenen, oefenen, oefenen. Begin met kleine blokjes om...
Meestal groeien ze er overheen.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-17 19:03

Martinedd schreef:

Zal ik doen! Dankje

Aangezien jij een hondenschool hebt, moet ik medicatie gebruiken?

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 02:40

Wat ook handig is, bij de action heb je van die oefenpads voor puppies, ideaal ook tegen wagenziekte.
Vorige hond had het ook vreselijk, die fokte zich ook helemaal op in de auto. Lag doodstil maar als je keek was ze star. Die heb ik getraind ,dt steeds kleine stukjes. En inderdaad naar buiten laten kijken. Pup die ik nu heb ligt pontificaal op de voorstoel en heeft nergens last van. :))

Martinedd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 11:36

Kabayo schreef:
Martinedd schreef:

Zal ik doen! Dankje

Aangezien jij een hondenschool hebt, moet ik medicatie gebruiken?

Nee ik ben geen voorstander van medicatie, alleen in zeer extreme gevallen en dat is in dit geval niet aan de orde.

Succes!

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-17 11:43

Dankjewel! Dan heb ik nu van twee honden scholen gehoord dat ze geen voorstander zijn van medicatie

tarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 12:00

Ik weet niet of je liever homeopatisch geeft dan zou je okugest kunnen geven. Is tegen misselijkheid en braken.
Succes

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 12:02

Zelf geen ervaring, maar een vriendin heeft een bach bloesem lateb maken voor haar hond en die werkt super.
Die hond was zo misselijk, ging dwars door de primatour heen..

PrinceAmos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 12:19

Kabayo schreef:
Dankjewel! Dan heb ik nu van twee honden scholen gehoord dat ze geen voorstander zijn van medicatie

Dat is hetzelfde als dat 2 instructeurs geen fan zijn van een slofje eraan, of stang en trens, of beenbescherming om doen. Je moet het zelf uitproberen voordat je een mening kan geven. Vind het goed dat je het minstens 1x gaat doen. Wie weet bevalt het en help je je hond er onwijs mee. Misselijk zijn en het niet kwijt kunnen (kwijlen), is enorm vervelend.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 12:33

zeg wel ff of je die pillen wel of niet gaat gebruiken,zo niet dan kan ik er wellicht iemand anders blij mee maken :)

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 12:40

Ken meerdere hondenscholen die het wel aanraden daar het niet echt leuk is voor de pup en je binnen de kortste keren een hond hebt die niet meer in de auto willen. Ben ook anti medicatie maar in dit geval kan ik dat niet begrijpen....

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-17 12:44

kimmie261 schreef:
zeg wel ff of je die pillen wel of niet gaat gebruiken,zo niet dan kan ik er wellicht iemand anders blij mee maken :)

Ik koop zaterdag een tuigje en plaats puppie op de achterbank. Mocht dat niet helpen stuur ik je een pb!

Wilawander ik wil ook medicatie niet afraden, zeker niet. Maar pak het probleem liever vanaf de bodem aan dan symptoombestrijding

Princeamos precies je moet het eerst uitproberen. Dus ik probeer liever eerst wat anders :D

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 12:53

Je kan niks anders als symptoom bestrijding doen. Dat is een dingetje in de hersenen wat bij de ene pup al helemaal klaar is en bij de andere niet. Tot dat afgesloten is kan je niks meer als de symptomen bestrijden en hem het daar makkelijker maken. Buiten een paar gevallen daar gelaten maar dat is echt
zelden het geval. Dat is ook het advies wat wij aan klanten in de praktijk gaven maar geef ik ook als fokker mee.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 12:54

het probleem met wagenziekzijn is dat het meestal te maken heeft met het evenwichtsorgaan,een mens kan je laten focussen op iets waardoor je er minder last van hebt en hond helaas niet,dit pilletje zorgt ervoor dat de hond geen last van dat evenwichtsorgaan krijgt en daardoor niet ziek wordt

hier staat het mooi uitgelegd:
Reisziekte heeft te maken met een verstoring van informatie in je hersenen. Je ogen, spieren en je evenwichtsorgaan geven constant informatie door aan de hersenen over de huidige stand van het lichaam ten opzichte van de horizon. Maar als er een onverwacht iets gebeurt, wat buiten je eigen macht ligt, klopt er iets niet.

De informatie in de hersenen klopt dan niet meer met de werkelijkheid, en de hersenen gaan kortsluiten. Er is sprake van een conflict.De hersenen raken in paniek, en gaan de stof histamine aanmaken. Deze stof prikkelt het deel van de hersenen die de braakneiging kan opwekken, waardoor de maag automatisch de opdracht krijgt om te braken.

dit is wat Primatour doet:
Primatour bevat zowel een kort- als langwerkend antihistaminicum. Een antihistaminicum is een stof die de werking van histamine tegengaat.

De werkzame stoffen in Primatour zorgen ervoor dat het braakcentrum niet wordt geprikkeld, zodat de verschijnselen die met reisziekte gepaard gaan, achterwege blijven. Als Primatour is ingenomen, begint het na een uur te werken.

ik stuur 2 pilletjes op,dan heb je voor 4x genoeg en als je dan overtuigd bent dat dat voor je hond wel heel fijn is niet ziek te hoeven worden in een auto,dan kan je Primatour bij elke drogist wel kopen :)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 13:09

Mijn pup spuugt ook bij hobbels, zijn die hobbels niet te vermijden?

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-17 09:52

Zojuist tuig aangeschaft en op de achterbank. Helemaal niet meer misselijk. Vrolijk. Niet kwijlen of kotsen

Hopelijk blijft het zo!

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-17 14:29

Kabayo schreef:
Zojuist tuig aangeschaft en op de achterbank. Helemaal niet meer misselijk. Vrolijk. Niet kwijlen of kotsen

Hopelijk blijft het zo!

Dit was met mijn vriends auto(geblindeerd)

Terugweg met mijn auto op de achterbank. Ook niet misselijk!!

Helemaal blij. hond en baasje!

Blij dat ik een oplossing heb gevonden

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-17 10:16

Fenna is helemaal happy in de auto

Tuigje om, op de achterbank en klaar! Zo blij. Puppy ook
Auto is weer leuk en niet eng
Iedereen bedankt!
Afbeelding

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 22:07

Ziet er inderdaad uit als een happy pup.

Mawrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 22:27

Cerenia! Te krijgen bij de DA

edit: oh sorry beetje spuitelf :')

Felinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 00:10

Fijn om te lezen dat het nu zo goed gaat! :D

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-18 14:11

Even nog een update. De hond is niet meer misselijk geweest, ze kwijlt niet meer en gaat met plezier de auto weer in!

Femia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 14:49

Probeer eens een anti statische strip onder de auto te plaatsen. Wel opletten dat je het aan metaal vast maakt. Zorg ook dat hij lang genoeg is en dus de grond raakt. Mijn honden hebben er veel baat bin. Ik merk meteen aan hun gedrag wanneer het tijd is voor een nieuwe strip

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-18 18:46

Femia schreef:
Probeer eens een anti statische strip onder de auto te plaatsen. Wel opletten dat je het aan metaal vast maakt. Zorg ook dat hij lang genoeg is en dus de grond raakt. Mijn honden hebben er veel baat bin. Ik merk meteen aan hun gedrag wanneer het tijd is voor een nieuwe strip

Dankje voor je tip! De hond is inmiddels over de misselijkheid heen :)