Resistance schreef:Ik zou best mijn kat onder toezicht en thuis willen houden, graag zelfs. Als iemand weet hoe dat moet, vertel het me maar. Ik heb het namelijk opgegeven.
Volledige tuin was eerst afgezet met kippengaas, maar poeslief vond iedere week weer een uitweg. We hebben twee jaar lang iedere week iets dichtgemaakt, maar uiteindelijk hebben we dat maar opgegeven. Binnenhouden lukt ook niet, ook niet met grootse moeite. Een kat die wil ontsnappen, ontsnapt. Wij proberen het heus.
Er is altijd wel een kat die buiten rondloopt. Natuurlijk wil ik niet dat iemands cavia's worden aangevallen, wij proberen dat ten alle tijden te vermijden en het is dan ook nog nooit gebeurd bij onze katten. Enkel wilde muizen. Echter is niet iedereen zo oplettend, en als cavia-eigenaar weet je dat ook. Ik wil hiermee absoluut niet zeggen dat het je eigen schuld is als je cavia wordt opgevroten, maar je weet dat er van veel mensen katten vrij rondlopen. Daar doe je weinig aan, em het is heel vervelend, maar dan moeten mensen toch echt zelf hun cavia's beter beschermen. Hoe krom dat ook is.
Een kat die andere dieren dood is dus normaal maar een hond die een kat grijpt en licht verwond is dus niet normaal? Is verdorie precies hetzelfde. Er zijn ook mensen die muizen als huisdier houden. Maar omdat er toevallig meer mensen zijn die een kat "houden" is een kat wel heel speciaal.
Ik zie niet in waarom een kat meer zou zijn als een hond en als een kat dus iets dood het deels ook de schuld is van de eigenaar van het gedode dier maar wanneer een hond een kat verwond is dat wel volledig de schuld van de eigenaar van de hond?
Blijkbaar is het voor jouw ook lastig je eigen huisdier bij te houden waarom zou dat voor een hond anders zijn. Ken ook mensen met katten die gewoon hun kat in eigen tuin houden.