Problemen met kat en cavia's

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nathalie w

Re: Problemen met kat en cavia's

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 23:31

Ik snap dat je veel aan je hoofd hebt ivm de scheiding maar ik zie een hok dat totaal niet katproof is. En als eigenaar ben je verantwoordelijk voor de veiligheid van de cavia's en de kat volgt gewoon zijn natuur die is ook niks kwalijk te nemen. Dus ik denk wat je hebt gedaan in een aparte kamer met slotje een goede oplossing is of tijdelijk in andere hokken. Een kat in een bench is geen optie. En dat de kat naar het asiel enz zou moeten wat een onzin het dier heeft de mogelijkheid en er valt hem dus weinig kwalijk te nemen. De mogelijkheid moet je als eigenaar wegnemen. Succes.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 23:51

Cinnepin schreef:
Tazzey schreef:
Dat beest was bij mij het asiel ingegaan. Ik snap niet dat er eerst tig beestjes dood moeten voor er actie ondernomen wordt.

Nou bij mij ook....maarja ik vind katten ook niks....

Dit menen jullie serieus? En de reactie over een bench? Ongelooflijk..

Prima dat je niks met katten hebt maar moet dat beest er dan onder lijden? Kan dat beest er iets aan doen dat z'n baas (de ex) zijn verantwoordelijkheid niet neemt?

Ik vind bepaalde doorgefokte hondenrassen echt helemaal niks maar het komt niet in mij op om dan maar als advies te geven om zo'n dier in het asiel te dumpen of dag en nacht in een bench te doen.

Lekker het dier de dupe maken van de gehele situatie.

Nathalie w

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 00:30

Niet vervelend bedoeld maar jullie waren voorheen samen dus de kat was ook jullie huisdier dus de verantwoordelijkheid ligt niet alleen bij de ex. Waren jullie nog samen was het probleem er net zo goed.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 11:07

@ Jildau, dus moeten de cavia's er maar onder lijden?

Nathalie w

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 12:44

De cavia's en de kat moet er niet onder lijden en tevens de kinderen niet. Eigenaren moeten zorgen dat er een deugdelijk hok is of afgesloten kamer. Hun verantwoordelijkheid. Je kiest ervoor om beide dieren in huis te hebben. Voor de kat is de cavia een prooi is zijn natuur.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 12:57

Cinnepin schreef:
@ Jildau, dus moeten de cavia's er maar onder lijden?

Zeg ik dat? Niemand moet eronder lijden. Dus ook de kat niet. Om de kat maar te laten lijden zodat de cavia's niet lijden vind ik geen optie, en andersom ook niet.

Kan er niet bij dat mensen aanraden een dier te laten lijden omdat 'ze dat toch geen leuke dieren vinden'.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-17 13:53

Nathalie w schreef:
Niet vervelend bedoeld maar jullie waren voorheen samen dus de kat was ook jullie huisdier dus de verantwoordelijkheid ligt niet alleen bij de ex. Waren jullie nog samen was het probleem er net zo goed.

Dat klopt, dan had er een andere blijvende oplossing gevonden moeten worden. Maar dat is nu niet zo.
Voor nu hebben we een oplossing gevonden. En ik hoop maar dat mijn ex snel eigen woonruimte heeft (niet alleen voor de katten).

Ik heb ook al gezegd dat de kat hier niets aan kan doen. En ik zal de laatste zijn die hem ergens op zou sluiten, want ik weet dat wij verantwoordelijk zijn voor de dieren. Dus de katten lopen gewoon in huis, behalve als de cavia's in de ren in de huiskamer lopen. Dan is de huiskamer even verboden gebied voor ze. Dan zitten ze in de tuin (met mooi weer), of in de rest van het huis (gang, keuken, overloop, zolder).

De grootste frustratie is gewoon dat mijn ex niet mee wil denken en dat er moeilijk met hem te praten valt. Maar dat is ook een van de redenen dat we uit elkaar gaan.
Voor nu vind ik het jammer dat ze niet in de huiskamer staan (is niet zo gezellig). Maar ik haal ze iedere dag naar beneden, zodat ze hier in de ren kunnen. En dan kunnen we gelijk knuffelen met ze.

108078

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 14:01

Oh wat verdrietig zeg! Inderdaad, wat hier boven al gezegd is, een afgesloten ruimte... Toch zal het mij niet helemaal lekker zitten als ik weet dat een kat op mijn cavia's aan het jagen is. Een keer de deur niet goed afgesloten en het is zo weer raak...

Ik weet niet waar je woont, maar als het tijdelijk geen optie meer is om ze een veilige hok te bieden, wil en kan ik best op ze passen.

Nathalie w

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 14:29

Het is te hopen dat je ex snel eigen woonruimte vindt. En er een blijvende oplossing komt voor jullie allemaal. Succes

Faruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 21:05

Hoe is het nu afgelopen,heeft de kat de cavia's met rust gelaten?

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-17 23:45

De kat heeft gelukkig geen cavia's meer gepakt. De cavia's wonen nog steeds in mijn slaapkamer en dat gaat eigenlijk best goed met mijn astma. Dus ik laat het maar even zo, dan hoef ik ook de zolder niet te verbouwen.
Mijn ex lijkt het nu toch wel wat serieuzer te nemen, omdat hij het nog steeds van dochter te horen krijgt.

Ik ben nu de ren buiten aan het opknappen. Die is kapot gegaan omdat de schutting erop is gevallen een tijdje terug.
Als ik daarmee klaar ben, kunnen de cavia's ook weer veilig buiten lopen. Nu zet ik ze steeds onder de bovenkant van een traliekooi, en dan blijf ik er alsnog bij zitten. Maar ze moeten nodig het gras goed maaien, hahaha.
Vandaag heb ik alle zijkanten helemaal gerepareerd en nieuw gaas gespannen. En als mn lichaam meewerkt wil ik morgen de bovenkant bevestigen.
Dat is trouwens niet alleen voor de katten, maar er lopen hier ook vossen. Van de week liep er ook een overdag door de wijk.
Ze zitten alleen overdag en paar uur buiten, als het mooi weer is. Maar ik moet er wel veilig bij weg kunnen lopen.