Nathalie w schreef:Niet vervelend bedoeld maar jullie waren voorheen samen dus de kat was ook jullie huisdier dus de verantwoordelijkheid ligt niet alleen bij de ex. Waren jullie nog samen was het probleem er net zo goed.
Dat klopt, dan had er een andere blijvende oplossing gevonden moeten worden. Maar dat is nu niet zo.
Voor nu hebben we een oplossing gevonden. En ik hoop maar dat mijn ex snel eigen woonruimte heeft (niet alleen voor de katten).
Ik heb ook al gezegd dat de kat hier niets aan kan doen. En ik zal de laatste zijn die hem ergens op zou sluiten, want ik weet dat wij verantwoordelijk zijn voor de dieren. Dus de katten lopen gewoon in huis, behalve als de cavia's in de ren in de huiskamer lopen. Dan is de huiskamer even verboden gebied voor ze. Dan zitten ze in de tuin (met mooi weer), of in de rest van het huis (gang, keuken, overloop, zolder).
De grootste frustratie is gewoon dat mijn ex niet mee wil denken en dat er moeilijk met hem te praten valt. Maar dat is ook een van de redenen dat we uit elkaar gaan.
Voor nu vind ik het jammer dat ze niet in de huiskamer staan (is niet zo gezellig). Maar ik haal ze iedere dag naar beneden, zodat ze hier in de ren kunnen. En dan kunnen we gelijk knuffelen met ze.