Klopt, vandaar dat ik gewoon informatie opvraag en tegen de tijd dat de hond er komt definitief beslis hoe of wat.
Gezien dat ik liefst een wat oudere hond wil is de kans reëel dat er geen verzekering hem accepteert.
Maar heb gisteren te horen gekregen dat ik weer geopereerd moet worden dus ik stel de zoektocht uit tot ik weer hersteld ben, dat lijkt me wel zo eerlijk naar de hond toe. 
Atalja schreef:Ik was verzekerd voor mijn hond tot hij kanker kreeg, toen gooiden ze prijzen omhoog en werd er zelden iets vergoed, ik heb daar van geleerd en leg nu maandelijks een x bedrag opzij.
Hier gaat er maandelijks zowiezo al geld opzij voor de katten en vervanging meubels etc, verhouding dieren/huishoudelijk wordt alleen anders, ipv 25/75 is dat nu 50/50 (met een minimum van 1000,- enkel voor de dieren) en komen dierenartskosten hoger uit dan kan dat van het potje huishoudelijk maar andersom niet.
Dus stel ik heb €1500,- op die rekening staan en de hond of 1 vd katten wordt ziek dan kan die volle €1500,- daarvoor gebruikt worden, maar als ik meubels moet vervangen ofzo is het budget €500,-.
Verder weet ik nog niet of ik de hond laat verzekeren, hem in het zorgplan van de dierenarts opneem of alles zelf betaal.
Nynke1 schreef:Leuk en goed dat je gaat adopteren!
Ik denk alleen dat je berekening à 85€ per maand voor een grote hond niet echt realistisch is. Ik heb twee grote honden, deze eten elk een kilo per dag dus reken maar uit. Dan krijgen ze nog zalmolie over het voer, snacks (pens, schapenvet bonbons etc) en ga zo maar door. Een hond van mij gaat bijv. ook nog elke maand in de aquatrainer. Het kost uiteindelijk altijd meer als dat je van te voren denkt is mijn ervaring maar goed, de liefde die je er voor terug krijgt is het dan ook dubbel en dwars waard . Ik heb ze overigens niet verzekerd.
Ik zat zelf te denken aan max 30-35kg hond, zeg formaat Golden Retriever, iets groter mss maar mijn voorkeur gaat uit naar een kleinere, wat oudere hond met een laag energieniveau.