Ongecastreerde loslopende reuen springen op mijn loopse teef

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 14:21

Palmera schreef:
Kabayo schreef:
Dingen eisen voor iedere scheet? Het zijn wel 5 of meer puppies waar je voor moet zorgen. Werpbak kopen, voer voor de hondjes, je moet vrij nemen om ee voor te zorgen. Ik vind het nog al wat. Puppies zijn niet gratis. Het zijn geen kamerplanten.

Ik hoop van harte dat niet heel nederland bedeeld is met zo'n onderste uit de kan mening.

Je liever vast bedenken hoeveel je aan de reu eigenaar kunt verdienen i.p.v gewoon een oplossing verzinnen. En ja, naar politie/wijkagent stappen is ook een oplossing hoor!

Alles beter dan gelijk eisen ;)

Verdienen aan een eigenaar van een reu? Die op dat moment gewoon strafbaar is? Nee niks met verdienen. Een teef die drachtig word staat bloot aan een hoop risico's ook als je de dracht af wil breken. Als eigenaar van een teef kun je weinig meer doen dan veel plekken vermijden en je hond aangelijnd laten. Maar als je als eigenaar van je ongecastreerde reu hem los kan laten lopen waar dat niet mag, kun je ook de consequenties dragen. Niks verdienen. Kosten dekken.

Palmera

Re: Ongecastreerde loslopende reuen springen op mijn loopse teef

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 14:26

Maar wat is het probleem om eerst te kijken of er een oplossing kan komen. Er is tenslotte (nog) niets gebeurd. En toch heeft het voor de meeste mensen blijkbaar de prioriteit om alvast over vergoedingen te praten i.p.v een oplossing. Dát is het gedeelte waar ik gelukkig te dom voor ben en dus niet snap. :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-17 14:27

Palmera schreef:
Je liever vast bedenken hoeveel je aan de reu eigenaar kunt verdienen i.p.v gewoon een oplossing verzinnen. En ja, naar politie/wijkagent stappen is ook een oplossing hoor!

Alles beter dan gelijk eisen ;)

Whut? Bedenken hoeveel je aan een reu eigenaar kunt verdienen? :? Ik had het over het uiterste geval waarbij mijn teef ook daadwerkelijk gedekt raakt. Ik wil helemaal geen nest en zit daar ook niet op te wachten. Plus de bijkomende gezondheidsrisico's.. Moet ik die kosten dan op me nemen omdat een ander het vertikt om zijn hond netjes aan de lijn te houden?

Ik wil helemaal niet verdienen. Ik wil gewoon dat mijn teef rustig een rondje kan lopen zonder door geile reuen besprongen te worden :+
De laatste eigenaar van de reu die erop sprong begon meteen een hele tirade dat een loopse teef niet zonder broekje hoort te lopen, 'want dan vraag je om problemen en ik had nog mazzel dat zijn reu in een goede bui was'. Geloof me, met die persoon viel echt niet te praten.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 14:32

Palmera schreef:
Maar wat is het probleem om eerst te kijken of er een oplossing kan komen. Er is tenslotte (nog) niets gebeurd. En toch heeft het voor de meeste mensen blijkbaar de prioriteit om alvast over vergoedingen te praten i.p.v een oplossing. Dát is het gedeelte waar ik gelukkig te dom voor ben en dus niet snap. :)

Dus over gevolgen nadenken is niet verstandig. Dat is toch gewoon bizar. Ts doet er als eigenaar van de teef alles aan om te zorgen dat er niks gebeurd maar wat ALS er wel wat gebeurd omdat TS aangeeft dat er bij haar in de buurt intacte reuen lopen. Dus je mag niet nadenken over wat er gaat gebeuren. Jeetje..

En met een broekje lopen. Hoe wil de teef dan plassen en poepen? Geeft een bende hoor als ze dat met zo'n ding aan doen. Hier een intacte reu en intacte teef, en dat gaat prima als ze loops is. Goed in de gaten houden, in het ergste geval dagdelen opsluiten. Hier inderdaad goede ervaringen met die No Love spray, maar toen ze echt dekrijp was had mijn reu daar *** aan. Wel liep ze altijd met zo'n medical pet shirt binnen en die kregen ze gelukkig beide niet weg. En voor die paar dagen, als de reu teveel interesse had gingen ze dagdelen in hun bench, zijn ze niet slechter van geworden.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 14:34

Die opmerking was ook niet direct tegen jou, TS. Hoewel je het je wel afvraagd. ;)

Film gewoon iedere keer alle loslopende honden in aanlijngebied en laat dat filmpje eens aan oom agent zien.
En nogmaals: laat men jullie rustig leren kennen.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 14:44

Ik liet mijn teef uit als er weinig wandelaars waren,s'morgens heel vroeg en s'avonds heel laat.Tussen door maar wat meer in de tuin.En dan had ik nog zingers voor mijn hek :-)
Zo heerlijk nu ze gecastreerd is.

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 14:45

Tja... een loopse teef ruikt nu eenmaal enorm lekker helaas...

Is het niet een optie om alleen tijdens de wandelingen even een broekje aan te doen? Of een tuigje met Loops of Pas Op ofzo? Afgezien van het feit dat ieder zijn hond netjes aan de lijn hoort te houden.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 14:51

NAIWHL schreef:
Tja... een loopse teef ruikt nu eenmaal enorm lekker helaas...

Is het niet een optie om alleen tijdens de wandelingen even een broekje aan te doen? Of een tuigje met Loops of Pas Op ofzo? Afgezien van het feit dat ieder zijn hond netjes aan de lijn hoort te houden.

Maar HOE moet ze dan haar behoefte doen? Ze geeft al aan dat ze de hond in haar buurt uitlaat. Dus ze gaat expres niet ver weg en naar uitlaat gebieden..

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 14:51

Wildgirl schreef:
Hier precies hetzelfde, ik heb er vorige week een stafford vanaf getrapt en het baasje getrakteerd op een flinke reprimande. Mijn teef komt alleen aan de lijn buiten en ik ga naar rustige plekken waar aanlijnplicht is, helaas houden niet alle eigenaren hier rekening mee.
Wat ik ook doe is zodra ik een hond zie aankomen waarschuwen dat ik een loopse teef heb, de meeste lijnen dan direct hun hond aan gelukkig.

Je "trapt" het dier eraf?

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 14:57

Nabster schreef:
Wildgirl schreef:
Hier precies hetzelfde, ik heb er vorige week een stafford vanaf getrapt en het baasje getrakteerd op een flinke reprimande. Mijn teef komt alleen aan de lijn buiten en ik ga naar rustige plekken waar aanlijnplicht is, helaas houden niet alle eigenaren hier rekening mee.
Wat ik ook doe is zodra ik een hond zie aankomen waarschuwen dat ik een loopse teef heb, de meeste lijnen dan direct hun hond aan gelukkig.

Dat had ik ook gedaan hoor :o

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 14:57

Nabster schreef:
Wildgirl schreef:

Zou ik ook gedaan hebben als het dier met een brul niet weg te krijgen is of vast te pakken is dan helaas pindakaas dan ben ik daarna niet zo lief.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 16:32

Nabster schreef:
Wildgirl schreef:

Nee ik laat mijn hond verkrachten of doodbijten :Y)

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 16:40

Zolang de teef graag wil gaat het niet om verkrachting. Dus doe alsjeblieft niet zo dramatisch.
Als de teef niet wil springt de reu er doorgaans niet op.

Doodbijten? Waar haal je die vandaan? :)

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 16:43

Dat zou ik ook doen hoor. In een losloopgebied is het vragen om problemen, daar hoor je niet te lopen met een loopse teef.
Maar gewoon normaal op plaatsen waar de hond aangelijnd moet zijn, horen mensen die hun hond toch los laten deze wel goed onder controle te hebben.

Even puur uit interesse, waarom wordt de teef niet gesteriliseerd? Wil je er mee fokken of zit er een andere reden achter?
Toen wij onze hond 22 jaar geleden als pup ophaalden was het advies na de eerste loopsheid te laten steriliseren i.v.m. het risico op baarmoederproblemen (nadat deze met haar 13 is overleden helaas geen hond meer gehad).

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 16:50

Ik heb nog niet alles gelezen dus misschien is het al gezegd, maar zorg dat je de 'zit' er rotsvast in hebt zitten bij je teef. Zodra je een loslopende hond op je teef af ziet lopen laat je haar zitten en dan hoef je alleen nog maar te wachten tot de reu-eigenaar zijn reu komt halen.

En gemopper van de reu-eigenaren in aanlijngebied moet je lekker van je af laten glijden, gewoon aangeven dat honden aldaar aangelijnd horen te zijn en de eigenaar zijn hond daar dus sowieso niet op andere honden af moet laten lopen (loops of niet).

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 17:27

Honden los waar het niet mag filmen en aangeven. Dat doe ik hier ook in zweden is er overal aanlijnplicht voor een paar maanden. Dit resulteerd eerst de politie neemt je hond mee, je krijgt een boete en kan daarna nog eens 200 euro betalen om hem/haar op te halen. Vind ik een prima regel.

Ik vind dat je groot gelijk hebt om over het verhalen van de kosten na te denken. Het s toch van de zotte dat mensen geen verantwoording nemen en hun honden los laten lopen in gebieden waar het niet mag...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-17 17:47

Delphi schreef:
Even puur uit interesse, waarom wordt de teef niet gesteriliseerd? Wil je er mee fokken of zit er een andere reden achter?
Toen wij onze hond 22 jaar geleden als pup ophaalden was het advies na de eerste loopsheid te laten steriliseren i.v.m. het risico op baarmoederproblemen (nadat deze met haar 13 is overleden helaas geen hond meer gehad).

Onze teef zal waarschijnlijk wel gesteriliseerd worden. We hebben haar pas 3 weken en in die tijd is ze meteen loops geworden, dus volgens de dierenarts moeten we nog een paar maanden wachten tot het van binnen allemaal weer rustig is. Ik wil in ieder geval absoluut geen puppies en baarmoederproblemen zijn mijn grootste angst.

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 17:55

Gewoon een kuisheidsgordel aan doen. Dan kan die reu springen en rijden wat hij wil. Hij komt er niet in!

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 18:24

Palmera schreef:
Zolang de teef graag wil gaat het niet om verkrachting. Dus doe alsjeblieft niet zo dramatisch.
Als de teef niet wil springt de reu er doorgaans niet op.

Doodbijten? Waar haal je die vandaan? :)

Euh.. was puur een reactie op het feit dat ik ook een andere hond er af zou 'trappen' als de andere hond niet op fatsoenlijke aanwijzingen reageerd. Net als alle anderen :)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 19:13

damian23 schreef:
Een loopse teef mag zelfs bij evenementen het terrein niet op. Paar weken geleden waren er hier schapendrijfeedstrijden en daar was het streng verboden om loopse teven het terrein te laten betreden. Nature calls... dus laat de baas maar roepen :wave:

Bij ons mag je gewoon deelnemen aan wedstrijden met een loopse/dekrijpe teef. Je bent dan wel als laatste van de dag aan de beurt, maar ze worden wel uitgelaten, mensen die komen kijken hebben honden bij zich en ook wel eens loopse teven.

Cayenne, ik herken het wel. Ik loop met onze teef als zij loops is alleen in de wijk of in verlaten gebieden, maar ik ben wel heel snel en doortastend geworden in reuen vangen en wegjagen. Los het dus voor haar op, dan hoeft ze ook niet te snauwen. Ik stap op die hond af, neem teef achter me en ik heb standaard een 2e lijn bij me :') (maar die heb ik altijd bij me, een jachtlijntje).

Ik vermijd trouwens ook de aanlijngebieden waar er alsnog veel losloopt.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 19:15

hanny_jelke schreef:
Het is zelfs zo als een los lopende hond gebeten wordt door een aangelijnde hond. Ongeacht losloop gebied of niet dan ben jij als eigenaar van de loslopende hond verantwoordelijk.

Echt, mensen, als je het niet zeker weet, zeg er dan alsjeblieft niks over. De eigenaar van de hond die schade maakt is aansprakelijk volgens de wet. Aangelijnd of niet maakt echt niks uit. De enige die daar over kan zeuren is de verzekering, maar je blijft aansprakelijk volgens de wet.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 19:26

IngeN86 schreef:
damian23 schreef:
Een loopse teef mag zelfs bij evenementen het terrein niet op. Paar weken geleden waren er hier schapendrijfeedstrijden en daar was het streng verboden om loopse teven het terrein te laten betreden. Nature calls... dus laat de baas maar roepen :wave:

Bij jachtproeven mag het ook niet.. logisch.

Zeggen dat een loopse teef het terrein niet op mag bij alle evenementen is onzin. Bij gehoorzaamheid, agility en op show zijn loopse teven net heel normaal. Op show zitten ze dan nog tussen de dekreuen... mijn reu kan prima luisteren wanneer er een loopse teef is, een andere dekreu die ik ken kan met eigenaar erbij gewoon in de roedel terwijl er loopse teven lopen en zal zonder toestemming niet dekken. Dat heet opvoeding.

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 19:49

Zoe_97 schreef:
IngeN86 schreef:

Bij jachtproeven mag het ook niet.. logisch.

Zeggen dat een loopse teef het terrein niet op mag bij alle evenementen is onzin. Bij gehoorzaamheid, agility en op show zijn loopse teven net heel normaal. Op show zitten ze dan nog tussen de dekreuen... mijn reu kan prima luisteren wanneer er een loopse teef is, een andere dekreu die ik ken kan met eigenaar erbij gewoon in de roedel terwijl er loopse teven lopen en zal zonder toestemming niet dekken. Dat heet opvoeding.

Als je het ook over de jachtproeven hebt...
Een hond die een spoor moet volgen tijdens een proef... waar net in de buurt ook een loopse teef een spoor heeft gelopen en die zelf ook een spoor heeft achtergelaten, ja handig... Niets met opvoeding te maken.

Mijn hond stond op de Benellux Winner voor BOB ook naast een loopse teef, hij won :+ maar dan sta je er maar heel kort naast ;) Ik ben afgelopen weekend ook niet naar Bremen gegaan, omdat mijn Weimaraner mee moest en die was loops. Dat gaat niet werken als je die samen met mijn reu in de hotelkamer moet houden, staat die te trillen op show omdat die geil is :+

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 19:51

Ik doelde voornamelijk op het bericht waar jij op reageerde..