Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Rofah schreef:Hulde dat je de fout hebt ingezien en deze ook nog eens is opgelost via bokt![]()
Zelf heb ik vanaf kleins af aan gekweekt met verschillende vissen en gewervelde voor kleinere aquaria en gewerkt in een speciaal zaak gericht op zuid amerikaanse vissen dus mocht je vragen hebben of wat anders willen dan bijv een guppy of platy stuur je maar een berichtje
De reactie van de dierenwinkel verbaast mij helaas nietToen ik in die winkel werkte hebben we (ik en baas) zoveel klanten gehad die foutief geïnformeerd waren door de lokale dierenwinkels met alle gevolgen van dien en dan was dweilen met de kraan open
Kleine kanttekening mbt het zoeken van info op het web, meningen willen nog wel eens verkondigd worden als feiten, zag ze hier ook al (waarschijnlijk onbedoeld) voorbij komen in het topic.
Neem dit x de tijd om info op te zoeken en ga naar een aquariumwinkel die goed aangeschreven staat of nog beter naar een (hobby)kweker. Ook daar wil ik je met alle plezier mee helpen
x_Jeanine_x schreef:Rofah schreef:Hulde dat je de fout hebt ingezien en deze ook nog eens is opgelost via bokt![]()
Zelf heb ik vanaf kleins af aan gekweekt met verschillende vissen en gewervelde voor kleinere aquaria en gewerkt in een speciaal zaak gericht op zuid amerikaanse vissen dus mocht je vragen hebben of wat anders willen dan bijv een guppy of platy stuur je maar een berichtje
De reactie van de dierenwinkel verbaast mij helaas nietToen ik in die winkel werkte hebben we (ik en baas) zoveel klanten gehad die foutief geïnformeerd waren door de lokale dierenwinkels met alle gevolgen van dien en dan was dweilen met de kraan open
Kleine kanttekening mbt het zoeken van info op het web, meningen willen nog wel eens verkondigd worden als feiten, zag ze hier ook al (waarschijnlijk onbedoeld) voorbij komen in het topic.
Neem dit x de tijd om info op te zoeken en ga naar een aquariumwinkel die goed aangeschreven staat of nog beter naar een (hobby)kweker. Ook daar wil ik je met alle plezier mee helpen
Wat is dan een goede site om informatie om in te lezen?
Lynn_Nikita schreef:Goudvissen hebben inderdaad veel ruimte nodig, liefste en vijver. Je kan eel het aquarium houden en garnalen of een kemp vis erin zetten of een iets grotere en bv guppys of mollys erin zetten. Daarbij moet een aquarium eerst 2 weken indraaien voor er vissen inkunnen
LoveUggs schreef:Lynn_Nikita schreef:Goudvissen hebben inderdaad veel ruimte nodig, liefste en vijver. Je kan eel het aquarium houden en garnalen of een kemp vis erin zetten of een iets grotere en bv guppys of mollys erin zetten. Daarbij moet een aquarium eerst 2 weken indraaien voor er vissen inkunnen
Dit is nu ook niet bepaald het beste advies dat je kan geven...
Je weet niet hoe groot het bakje is dus je kan dan ook niet zeggen wat voor dieren ze wel kan houden. Een bakje van bijvoorbeeld 30 liter kan je eigenlijk alleen gebruiken voor garnalen. Guppen, molly's of kempvissen kan je eigenlijk pas houden vanaf 60l, liefst groter. Daarnaast kweken de eerste 2 als konijnen en heb je dus snel ruimte gebrek.
2 weken indraaien is ook niet altijd waar. Dit kan ook 3 of 4 weken duren. Kwestie van je waardes goed in de gaten houden, weten wanneer je de nitriet piek gehad hebt en daarna rustig aan een aantal vissen toevoegen. Niet alles in een keer want dat zorgt ook voor problemen.