Hond niet meer zindelijk te krijgen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-17 15:56

beatje schreef:
Ik denk ook dat de hond te weinig uitdagingen heeft.Je bent er wel maar doet er niks mee.Ik zou of een kinderhekje tussen mijn slaapkamer deur zetten,kan je deur open maar hond er niet uit.Of de hond in een grote bench op je slaapkamer houden.Normaal gezien vervuilt een hond zijn slaapruimte niet.Als je opstaat,gelijk de hond naar buiten of samen met de hond buiten tot ze haar behoefte doet.Behandel haar idd weer als pup.Prijs haar buiten overdreven negeer de ontlasting binnen.
En ga wat met haar doen,fietsen ,speuren of iets dergelijk.

Zie mijn post van zojuist ;)

Aanvullingen wat ik nog meer met haar kan doen zijn welkom. :j

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 15:59

Weet niet of ik er overheen heb gelezen maar voer je niet veel te veel?? Als ik bijv naar de advies hoeveelheid van royal canin giant kijk dan lijkt me dat hij veel minder hoeft te hebben.

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-17 16:05

Klopt Johnnydepony, ze kan in principe onbeperkt eten en in praktijk komt dat neer op 750 - 1000 gr per dag, ook een beetje afhankelijk van haar inspanning. Tis een extreem actieve hond
Op goede dagen ligt haar gewicht rond de 40kg (43kg is de max geweest, door haar slechte start is ze relatief klein gebleven voor haar soort, ze heeft ook geen normale blaf bijv.) maar ook 32kg is geen uitzondering. Op aanraden van de DA vullen we haar bak dus aan zodra hij leeg is, ze neemt dan een knabbel wanneer het haar uitkomt. De eerste bak in de ochtend (+- 300gram) gaat wel altijd direct leeg. Dan rond 14.00 nog eens +- 300 en naar behoefte rond etenstijd nog 100 - 300gr.

Schuur_

Re: Hond niet meer zindelijk te krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 16:13

Wauw zoals ik het nu lees is dit een fantastische hond die helemaal meedraait in je gezin.

Is het een idee om de vloer eruit te gooien en er bv PVC laminaat in te doen? Ok je hebt niet meer de charme maar kan wel geruster werken aan dit probleem en ook vanuit hygiënisch oogpunt is het makkelijker. Misschien draai je nu in een vicieuze cirkel doordat je denkt oh nee, niet mijn vloer en die stress op de hond afstraalt?

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-17 16:16

Het gaat om dit kleine monster trouwens <3

Afbeelding

Afbeelding

En om je een idee te geven hoe klein mevrouw eigenlijk is, een foto naast een zak ProPlan die we ooit eens gewonnen hebben á 15kg :')
Afbeelding

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 16:30

Oei!! Dat is inderdaad een kleintje.
Ze is wel mooi <3

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-17 16:35

Schuur_ schreef:
Wauw zoals ik het nu lees is dit een fantastische hond die helemaal meedraait in je gezin.

Is het een idee om de vloer eruit te gooien en er bv PVC laminaat in te doen? Ok je hebt niet meer de charme maar kan wel geruster werken aan dit probleem en ook vanuit hygiënisch oogpunt is het makkelijker. Misschien draai je nu in een vicieuze cirkel doordat je denkt oh nee, niet mijn vloer en die stress op de hond afstraalt?

Ze draait verder ook echt optimaal mee, alleen de zindelijkheid is momenteel een groot probleem en dat is het met tussenpozen altijd geweest.

Weetje voor mezelf maakt het niet zoveel uit hoor die vloer. Ja natuurlijk is het onhygiënisch maar ik loop op slippers en stap aan het einde van de dag toch weer onder de douche, maar kinderen laten er een snoepje opvallen en stoppen het vervolgens gewoon weer in hun mand want 'hey mam je hebt het toch net schoongemaakt met dettol?' en ook de baby kruipt er straks zonder aarzelen over heen en loopt daarna weer op haar vingers te soppen. Omdat we snel genoeg zijn met opruimen (eerst dettol, daarna schoonmaakazijn om de geuren te maskeren) weten we de vloer aardig te sparen. Mocht het probleem ooit te controleren zijn schuren en lakken we hem weer opnieuw af, maar tof is het gewoon niet om dagelijks met een oude tandenborstel de prut tussen je kieren te boenen. -O-

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-17 16:40

HorseTopShop schreef:
Oei!! Dat is inderdaad een kleintje.
Ze is wel mooi <3

Dankje! <3 Hiervoor een blauw exemplaar gehad, gemiddeld 66kg schoon aan de haak (was wel een reu overigens) stond even raar te kijken toen dit kleine ding niet verder wilde uitzwaren. Gelukkig heeft ze zelf niet in de gaten hoe klein ze eigenlijk is en rennen mensen nog steeds ons erf af als ze haar voor het eerst aan zien komen :')

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 18:11

Pinda_Dipje schreef:
Schuur_ schreef:

Ze draait verder ook echt optimaal mee, alleen de zindelijkheid is momenteel een groot probleem en dat is het met tussenpozen altijd geweest.

Weetje voor mezelf maakt het niet zoveel uit hoor die vloer. Ja natuurlijk is het onhygiënisch maar ik loop op slippers en stap aan het einde van de dag toch weer onder de douche, maar kinderen laten er een snoepje opvallen en stoppen het vervolgens gewoon weer in hun mand want 'hey mam je hebt het toch net schoongemaakt met dettol?' en ook de baby kruipt er straks zonder aarzelen over heen en loopt daarna weer op haar vingers te soppen. Omdat we snel genoeg zijn met opruimen (eerst dettol, daarna schoonmaakazijn om de geuren te maskeren) weten we de vloer aardig te sparen. Mocht het probleem ooit te controleren zijn schuren en lakken we hem weer opnieuw af, maar tof is het gewoon niet om dagelijks met een oude tandenborstel de prut tussen je kieren te boenen. -O-

Je kunt beter een product gebruiken dat daadwerkelijk de enzymen afbreekt, zoals biotex groen.

En zoals ik al zei: kijk eens naar kvv, houdbare worsten, of brok met veel minder afval- en vulstoffen (zoals wolf of the wilderness).

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 18:14

Ze maken idd indruk. Of ze nou groot of klein zijn.

Uit mijn eigen gefokte nest heb ik 2 pups gehouden. 1 Hiervan was ook heel klein. Was rond de 45 kilo.
Maar zij was dus wel de snelste en de felste.

Je hebt hier een fietspad lopen met voetpad ernaast. Aan beide kanten gras. Ze sprong met gemak in 1 sprong over het voetpad + fietspad.
Dat zie ik mijn reu van 60 kilo nog niet doen :')

En Angie (mijn herplaatser) spring over de schutting van 1,80m heen.
Zij is ook niet zo heel zwaar hoor. De laatste keer dat ik haar gewogen had woog ze 51 kg. Toen was ze wel wat te mager. Ze is nu wat dikker.

Afbeelding

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 19:14

Is haar bloed getest?Cushing ?Te snelle schildklier? iets anders onbekends.Cushing kan onzinderlijkheid geven afhankelijk vanwaar de tumor zit.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 19:55

Ik vind 45 kilo helemaal niet klein? Lijkt me een normaal gewicht voor een Cane Corso.
Ze zijn helemaal niet zo groot (je hebt natuurlijk uitzonderingen, wij hebben er ook twee van 60 kilo, de anderen zijn 'normaal '), ze moeten het eerder van hun uitstraling hebben.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 20:08

Voor jaren terug hebben wij ook op proef royal canin gevoerd.
En dat was bij ons absoluut geen succes, we moesten er veel van voeren om de honden op gewicht te houden.
Ook die honden hadden veel ontlasting!
Persoonlijk zou ik nooit geen royal canin meer voeren.

Ken je het voer wolfsblut?
Daar heb je duidelijk minder ontlasting van.
Ook zou ik de hond gewoon 2x per dag voeren.
Eet ze niet...pech gehad.

Vloer eruit :roll:....dat zou zonde zijn! En belachelijk, hond hoort gewoon zindelijk te zijn.

Mooie hond :j

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-17 20:49

Threefingers: Onze honden krijgen hun leven lang al eigenlijk niets anders dan royal canin, menigeen is er 15/16 jaar mee geworden alleen voor de CC hebben we destijds een uitzondering gemaakt en zijn we gaan barfen en vlees via lotgering gaan bestellen. Ik hoor inderdaad wel vaker wisselende verhalen.

Beatje:
We hebben in die 3 jaar tijd dat ze bij ons is 6 keer (preventief) bloed laten trekken en dat was op de keren met de infectie na keurig. Cushing lijkt me totaal niet denkbaar, ze heeft geen extreme dorst, altijd een prachtige glanzende vacht, totaal geen vraatzucht, geen hangbuik (heel atletisch juist), wordt iedere 7 maanden keurig op tijd loops, geen spierzwakte en altijd energiek.
Plassen doet ze imo wel veel en ze blijft erg slecht op gewicht, we noemen haar vaak gratenpakhuis omdat je haar ribben het merendeel van de tijd echt goed kunt zien. Ben wel heel benieuwd of dat met ander voer misschien toch gaat verbeteren.

Diablo: Nee 45kg zou mooi zijn, helaas is 32kg voor mevrouw ook geen uitzondering. DA wijd dat aan een te snelle stofwisseling en haar stressgevoelige karakter/angst om alleen te zijn. Momenteel is zij al 1,5 jaar stabiel op 39kg maar een paar kilo's extra zouden haar echt niet misstaan.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 22:26

Wat goed om te lezen hoe dol jullie op haar zijn ondanks dit toch wel vervelende probleem. Ik kan je niet helpen met tips om haar weer zindelijk(er) te krijgen, maar gooi het even over een heel andere boeg. Zou ze het denk je ook doen als ze zelf naar buiten kon gaan? Aangezien ze wel naar beneden gaat en ergens dus blijkbaar het besef heeft dat het in de slaapruimte niet hoort. Ik kan allerlei redenen verzinnen waarom zoiets moeilijk of zelfs niet te realiseren zou zijn, maar zo te lezen ben je bereid ver te gaan en misschien is dit iets waar je nog niet aan had gedacht maar wat wel het onderzoeken waard is.

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-17 22:34

Goeroe: Bedoel je een hondenluik of iets dergelijks?

Voorheen hebben we lange tijd de achterdeur opengehouden 'nachts en dan vond ze haar weg naar buiten meestal wel. Echter wonen we nu op het platteland en hadden we vorige zomer in no-time last van ongedierte toen de deur openstond, bovendien hebben we een stalkat die we absoluut niet in huis willen hebben. Een hondenluik is zodoende wel eens als optie bedacht maar ik zoek dan een XL exemplaar dat werkt op chip/halsband of iets dergelijks, helaas heb ik dat nog niet kunnen vinden.
Ik zou dan de glazen pui aan de achterkant van onze boerderij moeten verwijderen en met een kleine opbouw het hondenluik moeten laten plaatsen. In principe hebben we dat er wel voor over, maar dan moet het écht een systeem zijn dat functioneel en betrouwbaar is en geen weg voor dieven oid om de oled op wel hele gemakkelijke wijze te ontvreemden haha. :p

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 22:43

Zoiets bedoel ik inderdaad. Een tijd geleden heb ik daar zelf eens naar gekeken en ik meen me te herinneren dat ik toen wel iets ben tegengekomen (wel duur!), maar de vraag is natuurlijk waar dat ook alweer was. Vanwege alle bezwaren is het natuurlijk ook niet het eerste waar je aan denkt, maar als al het andere niet werkt en dit het probleem geheel of tenminste voor een groot deel zou oplossen...

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-17 23:09

Ik vind het helemaal geen slecht idee hoor. Voor onze woning is er dan echter wel een verbouwing nodig met een kleine buitenmuur die uitgebroken moet worden, dat is dus wel even iets om goed over na te denken. Als iemand een betrouwbaar buitenluik-systeem kan aanraden wil ik daar best naar kijken.

Die eikenhouten vloer uiteindelijk volledig verwijderen en opnieuw plaatsen gaat echt niet goedkoper worden hoor hahaha.

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-17 23:13

Afbeelding

Ik was zojuist even bezig met onze nieuwe website en kwam deze nog tegen <3 Tis zo'n blij ei!

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 23:21

Een hele verbouwing, het zou wat zijn. :)) Ik ben er vrij zeker van dat het de hondenluiken van Plexidor waren die ik destijds heb bekeken. Uit eigen ervaring kan ik er niet over vertellen, maar ik weet nog dat ik onder de indruk was van filmpjes die ik had gezien. Dat zijn luiken van een heel ander kaliber dan het gemiddelde gammele kattenluik.

Het is een knap ding hoor. En zoals je haar beschrijft kan ik me ook goed voorstellen dat je haar niet wilt missen!

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 23:41

Wij hadden onze berner ook op royal canin (meen ook giant kan ookmaxi geweest zijn) maar die kreeg bij lange na niet die hoeveelheden en was prima op gewicht (eerder te dik dan te mager) meen dat ie 45 kg woog. Maar misschien eens een ander hoogwaardig meek brokken proberen, bijv eukanuba?? Zoveel eten helpt die hond natuurlijk niet mee om zijn ontlasting op te houden. Maar lastig hoor, kan me heel goed voorstellen dat met een baby op komst dit geen doen meer is. Hopelijk komt er een oplossing.

Laurier

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 23:42

Wat een vervelend probleem, maar wat een prachtige hond! Misschien dat het eens goed is om te kijken naar wat hersenwerk en de rondes wandelen minder te doen. Dit kan namelijk ook stress opleveren i.p.v. rust. Vooral als je kijkt dat ze al 6u per dag buiten rondloopt. Misschien zijn de indrukken teveel en neemt ze dus niet genoeg rust en slaap? In de natuur slapen honden ook veel namelijk. Daarnaast zou ik toch eens adviseren om te kijken naar een andere brok. Ik heb zelf al met meerdere honden mogen ervaren wat voor een wereld van verschil dat kan zijn. Verdiep je anders eens even goed in de verschillende brokken die er zijn, dan kom je er ook achter dat royal canin veel suiker bevat en vooral goed is voor de portemonnee van de da's . Onderstaande site bijvoorbeeld staat een mooi overzichtelijk lijstje. Geloof mij, ik dacht eerst ook dat het onzin was, maar na veel onderzoek ben ik overgestapt op farmfood en de ontlasting is vele male beter en vooral de hoeveelheid scheelt enorm!! https://www.diamondfauna.nl/index.php/a ... en-brokken

Succes met jullie lieve grote vriendin.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 05:30

Pinda_Dipje schreef:
Threefingers: Onze honden krijgen hun leven lang al eigenlijk niets anders dan royal canin, menigeen is er 15/16 jaar mee geworden alleen voor de CC hebben we destijds een uitzondering gemaakt en zijn we gaan barfen en vlees via lotgering gaan bestellen. Ik hoor inderdaad wel vaker wisselende verhalen.

Je vroeg zelf om tips, om ander voer.

Ook heb je geen antwoord gegeven op de vraag, wat je bedoeld met "handdoek in de ring gooien"?
Hond wegdoen wil je niet, euthanasie ook niet.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 05:49

ThreeFingers schreef:
Ook heb je geen antwoord gegeven op de vraag, wat je bedoeld met "handdoek in de ring gooien"?

Is dat van toepassing? TS geeft zelf aan nog steeds in oplossingen te denken.
Dat lijkt me voldoende?

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-17 09:00

ThreeFingers schreef:
Pinda_Dipje schreef:

Je vroeg zelf om tips, om ander voer.

Volgens mij heb ik prima onderbouwd waarom het verleidelijk is om de handdoek in de ring te gooien. Zo'n type dier als deze is voor velen anderen mensen nu eenmaal gewoon een reden om haar aan een boom te binden of naar het asiel te brengen. De asiels zitten vol met nauwelijks te plaatsen dieren met vergelijkbare issues, niet te spreken over de dieren die wij zelf bijna dagelijks aangeboden krijgen (zelfs via dierenklinieken) met de meest idiote redenen en oorzaken, sterker nog ze worden hier zelfs over het hek neergezet omdat ze weten dat ik zo'n debiel ben die het wel weer gaat proberen.

Een DA euthanaseerd echt geen actieve/jonge en gezonde hond die niet zindelijk is, dus ik begrijp uberhaupt niet waar dat idee vandaan komt: Like I said het was anders geweest als het een om een stokoude senior was gegaan. Geloof me, dan had ik haar vorig jaar al naar de hondenhemel gestuurd maar het mogen duidelijk zijn dat we dat nu geenzins van plan zijn :')