Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Seven schreef:Je moet juist niet naar 1 trainer kijken maar naar alles en iedereen. Ze zijn niet zomaar op die trainingsmethode gekomen en er zit ergens voor een bepaald type hond zeker iets interessants. Zonde om dat te missen als je je blind staart op 1 techniek of trainer.
Van Cm kun je bijv. van alles zeggen maar dat een hond het beste leert als deze kalm en op de baas gefocust is, is gewoon goed advies. Hoe je dat wil bereiken is per hond en persoon verschillend.
HorseTopShop schreef:Robin_S schreef:De 3 peilers van Cesar Milan zijn: discipline, beweging en genegenheid.
Daar is helemaal niets mis mee, of achterhaaldwerkt voor elke hond.
Ik kan je vertellen dat als hij zijn methode toepast op mijn honden, hij toch echt zijn armen kwijt is. Dat accepteren ze echt niet.
HorseTopShop schreef:Dat is helemaal niet apart. Als je ze heel de tijd gaat lopen zieken met "ksstt", porren in de zij en tikken tegen de kont, zijn ze daar snel klaar mee. Zelfs mijn reu, die bekend staat als janlul omdat hij zo'n goedzak is, zou hiervan over de rooie gaan.
HorseTopShop schreef:Dat is helemaal niet apart. Als je ze heel de tijd gaat lopen zieken met "ksstt" en tikken tegen de kont, zijn ze daar snel klaar mee. Zelfs mijn reu, die bekend staat als janlul omdat hij zo'n goedzak is, zou hiervan over de rooie gaan.
HorseTopShop schreef:Precies! Ik ben geen fan van zijn methode, omdat dat bij deze honden echt niet gaat werken. Zoals al eerder gezegd is: Niet alles werkt voor elke hond. Ze hebben allemaal een andere aanpak nodig.
Mijn honden dwing je niks op. Je vraagt ze iets en ze doen het. Zodra je gaat dwingen gaan ze heel raar doen.
HorseTopShop schreef:Ikzelf beheer meerdere groepen op Facebook over Cane Corso's. Zo ook de herplaatsing/rescue pagina.
Wist je dat het grootste gedeelte (misschien wel 80%) herplaatst wordt tussen 1 en 1,5 jaar?
Dat is geen toeval. Dat komt, omdat mensen geen idee hebben hoe ze met dit ras om moeten gaan. Ze geen idee hebben hoe de opvoeding werkt.
HorseTopShop schreef:Foei werkt inderdaad niet bij de CC Seven. Dat noem ik ook geen zachte aanpak, dat is geen opvoeding. Dat werkt bij geen enkele hond. Duidelijk en consequent zijn.
kiwiwitje schreef:HorseTopShop schreef:Foei werkt inderdaad niet bij de CC Seven. Dat noem ik ook geen zachte aanpak, dat is geen opvoeding. Dat werkt bij geen enkele hond. Duidelijk en consequent zijn.
Daar ben ik het dan in zekere zin niet helemaal mee eens. Hier kennen honden het woord ''foei'' niet maar ''nee''. Bij de ene zat dat er al als pup in toen we hem ophaalden met 8,5 weken en de andere die we sinds 2 april hebben kent dat ook heel goed nu.
Nee in alle opzichten. Gewoon een rustige normale ''nee'' als ik bijv wil dat ze doorlopen en niet op de mensen/honden aflopen. Maar een duidelijke ''Nee'' als ze iets doen wat niet mogen. Het is de toon die de muziek maakt. Dus '' Foei'' zou wel degelijk nuttig kunnen zijn. Het is maar net hoe je iets aanleert en hoe je daar verder mee om gaat. Dat het dus geen zachte aanpak of geen opvoeding is ben ik dan dus ook gewoon niet met je eens.
En het is voor ieder ras en voor iedere hond belangrijk en noodzakelijk dat ze duidelijke strakke regels hebben.