Lotgering, positieve of negatieve ervaringen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 16:16

Cayenne schreef:
Even nieuwsgierig en een gewetensvraag: zouden jullie nu ook gewoon nog vlees van dit bedrijf kopen terwijl je afweet van de slechte omstandigheden waarin hun dieren leven?

Absoluut niet. Ik koop zelf heel bewust mijn vlees van dieren die een goed leven hebben gehad (scharrel/grasgevoerd). Na het nieuwsbericht ben ik ook direct met Lotgering gestopt.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 18:37

Ja en nee. Wij hebben lotgering geprobeerd ondanks dat ze toen ook al niet zo best in het nieuws geweest waren. Nu is de voornaamste reden dat ik het niet meer wil de ervaring die het gehad heeft. Maar als ik tevreden was en het nieuws bericht van Januari 2017(uitmijnhoofd) gezien had was ik ook over gestapt.
Desnoods terug op brok.

ponyparadijs

Re: Lotgering, positieve of negatieve ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 19:06

Ik vraag me af of het vlees alleen van dieren van hun boerderij wordt gemaakt
Want naar wat ik heb gezien jaren terug stonden er niet bar veel koeien

Kinke

Re: Lotgering, positieve of negatieve ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 12:18

dat kan niet, dan zou je wel verschrikkelijk veel vee moeten hebben en die moet je dan ook nog een tijd vetmesten. Ik heb het ook een tijd gevoerd, prima, helemaal niks mis mee. Ook nooit plastic gevonden, vriendelijke chauffeur (van Lotgering zelf) maar met mijn huidige baan ben ik dus niet thuis als zij de route rijden.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 17:33

Ik heb het ook een tijd gevoerd, geen problemen met de chauffeur geen plastic in het vlees en de hond was er dol op! En deed het er ontzettend goed op

Ginger1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 17:58

Ik zou lotgering niet zo snel voeren , erg vet en de samenstelling is niet betrouwbaar. Op het bedrijf in Abcoude en in de fabriek in Zaandam is het erg smerig. Hygiëne nemen ze niet zo nauw. Vaak grijze worsten.. Heb 2x een krat wild mix gevoerd als afwisseling dus 1 a 2x in de week. Andere smaken wil ik niet eens voeren van lotgering ivm de herkomst van de dieren. Nu voer ik het al een tijd niet meer.

Ik voer zelf Darf (bio en goede kwaliteit) waar ik zeer tevreden over ben en wissel het af met Tammenga en Tinlo. Darf is verpakt in plakken van 250gram in een doos van 5 kg. Meestal kan je ook groot inkopen en daar weer inkoop voordeel op krijgen waardoor de prijs goed te doen is! Ook Carnibest is een goed merk.