SPOED! Is dit een kitten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

hummer14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 21:02

Jaime_

Re: SPOED! Is dit een kitten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-17 22:07

Ik heb via een vriendin een vangkooi kunnen plaatsen zojuist!

Ik hoorde wat zielig miauwen, was mama bij haar nest in de regen haar kittens aan het zoeken, maar ik krijg haar niet te pakken. Het brak echt mijn hart, tranen in mijn ogen.

Met tranen in mijn ogen weer de dierenambulance gebeld of ik dan niet alsjeblieft op eigen kosten een vangkooi kon huren of iets. Die weer contact opgenomen met de dierenbescherming zonder succes. G*dver wat een klote instanties allemaal zeg!!! Zo frustrerend en boos maakt me dat.

Gelukkig nu via oud stalgenootje een vangkooi kunnen regelen, echt super! Nu duimen dat we mama snel vangen, duimen jullie mee?

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 22:09

Jeetje wat doe je super je best TS!!
Ik duim echt heel hard mee :)

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-17 22:16

Ja natuurlijk! Alles voor de diertjes!

Heb ook een vermoeden waar poes "woont" of althans.. gevoerd wordt waarschijnlijk. Maar die mensen doen niet open.. Nu elk uur de kooi checken en als ik morgenochtend nog een lege kooi heb daar weer aan de deur..

Iemand nog tips wat in de kooi te leggen? Ik heb er nu een kuipje kattenvoer in staan. Maar dacht misschien aan een blikje tonijn o.i.d. omdat dat een sterkere geur heeft?

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 22:20

Jaime_ schreef:
Iemand nog tips wat in de kooi te leggen? Ik heb er nu een kuipje kattenvoer in staan. Maar dacht misschien aan een blikje tonijn o.i.d. omdat dat een sterkere geur heeft?

Warme frikandel. Ruiken ze op kilometers afstand.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-17 22:20

Hmm ik heb nooit vette hap in huis :o als ik morgen nog niets gevangen heb zal ik frikadellen gaan kopen!

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 22:22

Jaime_ schreef:
Hmm ik heb nooit vette hap in huis :o als ik morgen nog niets gevangen heb zal ik frikadellen gaan kopen!

Even langs een friettentje?

nikysa90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 22:48

wauw wat doe je goed je best voor ze TS!! petje af! hoop dat het gezinnetje snel herenigd kan worden. Ik volg!

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-17 22:51

Cafetaria's zijn al gesloten helaas. Denk sowieso dat poes zich even niet laat zien want 2 deuren verderop is een feest aan de gang waar het er nogal luidruchtig aan toe gaat. Net nog wezen checken en geen spoor van poes nog.

Ga voor ik ga slapen nog een keer checken en tegen een uur of 03.00 nog eens, wil ook niet hebben dat ze uren in die vangkooi zit mocht het lukken.

De vangkooi staat bij de buren in de tuin ongeveer daar waar ze door de schutting kroop naar haar kittens, ik kan precies door een spleet van de schutting de vangkooi bekijken zonder dus al te veel te "storen".

nikysa90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 01:19

ach arme moederpoes... Hopelijk morgen, of vannacht goed nieuws.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 01:32

Wat ben je lief ts!
Ik kan mij wel kwaad maken om de kortzichtigheid van de dierenambulance...
Kittens hadden ook best ter plaatse gevoed kunnen worden en dan als gulden middenweg op een warme deken met warm water gevulde flessen terug gelegd kunnen worden (ik neem aan dat ze droog lagen) in een dichte kooi bij de vangkooi.

Als je dan dat gelul hoort van maandag pas vangkooi, kittens gelijk mee naar opvanggezinnen (terwijl stel dat ze gevangen wordt is het toch het best dat den kittens terug gaan bij mama lijkt mij)

Allemaal zo star...

Kun jij allemaal niets aan doen, echt ontzettend lief dat je zo je best doet. Hopelijk loopt mams vannacht de vangkooi in.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-17 02:08

Ja ik ben er echt heel boos en gefrustreerd om. Heb zelfs een soort van spijt dat ik überhaupt gebeld heb en dat ik zo overrompeld was dat ik de kittens heb mee laten nemen (ik had immers zelf spul in huis om kittens te flessen). De reden dat ik ze belde was voor een vangkooi voor mama. En het tegenovergestelde is gebeurt. ;(

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 02:14

Jammer dat je je naar voelt TS. Bij mijn stichting zouden we juist heel blij zijn met zo'n betrokken meldster! Ik ben zelf ook geen fan van die grote, gesubsidieerde stichtingen. Het dierenwelzijn gaat imo een beetje verloren zo.

Anyway, ik wilde gewoon even zeggen dat je een goed mens bent TS, was iedereen maar zo betrokken!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 16:20

Ik zou dit verhaal echt op de FB van de dierenbescherming zetten.
Het is echt niet de eerste keer dat zo zo te werk gaan.

Ik hoop heel hard dat poes nog komt en de vangkooi in gaat.
Blikje tonijn is prima.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 16:23

Grrr, lekker gaat dat zeg.
TS je doet het super, hopelijk mensen waar ze vaak eet snel thuis, die mensen kent ze en die weten ook wat ze lekker vind allicht daar het huis in te lokken???

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-17 16:29

Ben er al 3x aan de deur geweest, maar doen niet open, schijnt beetje aparte mensen te zijn, hebben ook 2 camera's hangen gericht op de voordeur :+

Helaas nog lege kooi en sowieso geen signaal van poes...

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-17 16:29

Als ze vanavond weer niet opendoen gooi ik een briefje door de bus..

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 16:34

Jaime_ schreef:

Wou net zeggen, briefje met dat het om de poes gaat en dat die nestje had, als ze haar voerden geven ze ook om haar!!

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 16:35

Misschien dat je mama-poes nog kan lokken met het eerder opgenomen geluid of een ander kitten geluid filmpje?

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-17 16:40

SpeechLess schreef:
Misschien dat je mama-poes nog kan lokken met het eerder opgenomen geluid of een ander kitten geluid filmpje?

Heb ik ook aan gedacht maar vind ik zo zielig als blijkt dat iemand haar opgesloten houdt :o

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-17 16:41

Sjolvir schreef:
Jaime_ schreef:

Wou net zeggen, briefje met dat het om de poes gaat en dat die nestje had, als ze haar voerden geven ze ook om haar!!

Ik begin een beetje het idee te krijgen dat ze haar express bij zich houden nu, heb heel veel oproepjes op FB gezet ook voor vangkooi en ineens is poes niet meer te zien..

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 16:44

Dus weer aanbellen en briefje desnoods met printje van foto van de lieve schattige hart smeltende kittentjes.....

Blue_Monday

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 16:46

Al op het raam geklopt? Misschien is de bel kapot.

Googelen op adres/naam; misschien staat hun telnr online

Poesjes waren ondervoed, misschien dat mama niet elke dag naar buiten mag?

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-17 16:52

xMereltje schreef:
Al op het raam geklopt? Misschien is de bel kapot.

Googelen op adres/naam; misschien staat hun telnr online

Poesjes waren ondervoed, misschien dat mama niet elke dag naar buiten mag?

Nee ik hoor de bel duidelijk, heb ook hun buurvrouw gesproken en die zegt dat er daar vaker katten zijn opgehaald met de dierenambulance maar dat ze verder geen contact heeft met haar buren omdat het een beetje "aparte" mensen zijn. Als je voor hen huis langsloopt gaat er een soort schijnwerper branden op je, en er hangen 2 camera's gericht op de deur. Heel vreemd. Ze weten duidelijk wel dat ik meerdere malen aan de deur ben geweest. Tel.nr. kan ik helaas niet vinden, ga straks na het eten nog eens aan de deur en dan neem ik een briefje mee..

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 16:56

Zou het hun kat kunnen zijn?