Bench niet doen inderdaad. Kat in het nauw maakt rare sprongen en zonde als je kater de poes ontmoet terwijl ze totaal niet zichzelf is.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Joolien schreef:FatCat schreef:Mss een bench aanschaffen zodat ze uitvoerig elkaar kunnen besnuffelen?
Bedoel je zodat de ene in de bench zit en de andere erbuiten? Dat is wel het meest katonvriendelijke wat je kunt doen. Als de kat in de bench zich onveilig voelt kan ze nergens heen en dat kan voor extreem veel stress zorgen. Net zoals mensen die katten in de dichte kattenkrat in het begin tussen andere katten zet. Ook zoiets zeer stressvols.
Barbet schreef:Wij hadden vroeger thuis altijd katten.
En ik weet nog wel, dat de enige katten die echt close met elkaar waren nestgenootjes waren.
De rest negeerde/accepteerde elkaar wel, maar ze hadden niets met elkaar.

Ik houd ze altijd een maand tot 6 weken binnen, zodat ze helemaal op hun gemak zijn, naar mij luisteren als ik ze roep en hun huis goed kennen. Ik heb een kattenluik, die ik af kan sluiten. Dat doe ik voor de nacht (poes binnen) en straks als de kitten er is, ook op de dag. Dan moeten we de deur maar steeds open doen als de poes er in of er uit wil.