Moederloos kitten in huis.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

liesje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 01:22

Ohw kijk de kleine Loeki nou <3
Hij lijkt zich steeds wat beter te voelen.

koetjeboe

Re: Moederloos kitten in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-17 17:33

Hij drinkt nu helemaal zelf standig uit een schaaltje de melk. Kunnen ze zich dan ook over voeden?
Brokjes en vlees ook de AD wilt hij niet eten.

liesje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 17:41

Ik zou een bakje droge brokjes voor hem neerzetten en de melk nog even via schema doen.
Dus zijn portie melk op een schoteltje. Zo kan je het nog even strak in de gaten houden.
Mocht hij honger hebben kan hij brokje proberen te eten.
Wat ik ook nog wel eens wil doen bij de kittens is een geweekt brokje in de mond doen, zodat ze de smaak kunnen proeven, meestal valt het kwartje dan wel.

Dagmar80

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 17:52

Ach wat een hummeltje! Mooi dat jij het beestje opgevangen hebt, die had het echt niet gered anders. Gebeurt helaas veel bij boerderijen waar alles maar doorelkaar loopt...

Hopelijk straks een foto van een kitten die duidelijk erg opgeknapt is :) Gaat al wel de goede kant op lees ik :)

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-17 22:37

Afbeelding
Vandaag heeft hij de hele dag zelf gedronken uit het schaaltje en eigenlijk drinkt hij net zo veel als wat ik hem gaf volgens schema.
dus ff in de gaten houden of dat zo blijft gaan. Anders ga ik hem denk ik 4 x daags melk aan bieden. Brokjes en vlees staat er beide maar daar is nog geen aandacht voor.

vanavond lag hij op de rug onder de bak te spelen. Ongelofelijk dat zo'n hoopje ellende al zo is opgeknapt. Hij is ook al giga aangekomen. Di woog hij een goeie 500 woe zelfs iets minder en nu tegen de 700 gram.
Ik denk dst hij toch ouder is als de Da en ik dachten maar dat hij echt heel erg onder voed was.
vanavond kon ik hem bijna geen medicatie geven van hij wilde er steeds vandoor.
hij begint ook goed contact te maken met de andere katten en begint ook zijn Behoefte netjes op de bak te doen. Wel nog steeds diarree maar wel maar drie keer per dag normale hoeveelheden. Heb goede hoop dat als de antibiotica is gestopt en wanneer hij brokjes gaan eten het beter word.

hij ligt ook niet meer op de warme bak. Die heb ik weer oogeruimd. Denk dat hij die warmte even nodig had om op te knappen maar hij lijkt het weer goed zelf te kunnen.
Gisteren heb ik hem ook gewassen. Het water was rood van alle vlooien poepjes die ik uit zijn vacht heb gewassen.
misschien heeft hij ook wel harstikke bloed armoede. Dat hij daarom ook zo veel sliep.

je kan op de foto al wel zien dat het ene oogje niet goed is. Het goede oog zie je helemaal oplichten voor de foto maar die andere heeft echt een waasje er gedeeltelijk overheen zitten.
Laatst bijgewerkt door koetjeboe op 23-07-17 22:45, in het totaal 1 keer bewerkt

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 22:44

ik deed altijd met kleine spul wanneer ze een beetje zelfstandig moesten gaan eten een tartaartje delen met z'n allen, ook de volwassen katten erbij die het goede voorbeeld gaven. Hele kleine plukjes aanbieden.

Kittenbrokjes in de melk leggen van het schoteltje waarop je nu de melk doet, na uurtje ff de brokjes uit elkaar prakken dat de melk naar brokjes gaat smaken en de brokjes naar melk. Op gegeven moment smaakt het normaal voor de kleine en neemt ie ze wel

liesje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 22:51

Beetje bij beetje maar hij komt er wel. Super fijne update en wat is hij flink gegroeid.
Komt er ook prut uit zijn oogje?
Misschien nog even met de da overleggen voor een oogzalfje.
Of zelf wat kamille thee maken en afgekoeld met een wattenschijfje zijn oogje wat "poetsen".

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 16:05

Voor dat oogje zou ik even een zalfje vragen. Hij ziet er wel al veel beter uit. Goed gedaan!

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 16:59

Wat lief dat je zo goed voor hem zorgt! Ik hoop dat hij zo goed blijft gaan.

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-17 18:30

Cowgirl schreef:
Voor dat oogje zou ik even een zalfje vragen. Hij ziet er wel al veel beter uit. Goed gedaan!

hij heeft oogzalf.
al een week. Morgen zou de zalf stoppen maar ben bang dat er een blijvende beschadiging op het oog zit

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-17 18:34

Vanmorgen heeft hij overigens weer over gegevenm hij is ook weer wat afgevallen. Het dwangvoederen is lastig nu omdat hij nu zo levendig is.
hij heeft wel water maar ik weet niet of hij daar van drinkt. Er staan ook brokjes maar daar eet hij volgens mij niet van. Heb nu dat andere speciale voer gehaald naam vergeet ik steeds royal canin co.....dat ging met een spuitje aardig goed.

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-17 20:31

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

zo ziet hij er nu uit.
En hij drinkt zo juist weer zelf melk *\o/* *\o/* *\o/*

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 20:34

Hij ziet er goed uit! Best groot eigenlijk al. Misschien tijd om te stoppen met de melk, kan goed zijn dat hij daarvan steeds moet overgeven. Als er alleen maar brokjes (voor kittens heb je ze ook) en water staat, gaat hij dat vanzelf wel eten en drinken.

Het oogje ziet er ook al best goed uit, toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 20:49

Ik zou niet zomaar stoppen met melk hoor, dat heeft hij juist nog hard nodig! Wat een verschil al met een paar dagen geleden, hij is duidelijk alweer wat aangesterkt!

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-17 20:54

nee ik stop niet zo maar met de melk, hij drinkt nu zelf, en hij likt nu zelf de convalescence op.
De melk drinkt hij niet eens zo heel veel en verwacht dat hij binnen kort met de brokjes begint en pas als hij dat eet ga ik de melk afbouwen.
Nu krijgt hij tenminste alle voedingsmiddelen binnen om beter te kunnen worden.
Ik wil hem ook niet gaan dwingen om brokjes te moeten eten, heb hem al heel veel moeten dwingen dingen te eten of te drinken dus als dat niet nodig is doe ik dat nu niet meer.

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 20:54

Heeft hij niet stiekem van de plant geknabbeld? Dat zou het overgeven kunnen verklaren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 20:58

Hij gaat vanzelf interesse krijgen in de brokjes, daar zou ik me nu niet teveel zorgen over maken.
Toen ik kittens in zeer slechte toestand kreeg die niet wilden drinken moest ik ze vanille vla geven van de dierenarts, maar weinig poesjes die dat kunnen weerstaan en de vocht en voedingsstoffen die ze daarmee binnen zouden krijgen was belangrijker dan helemaal niks omdat ze de fles en melk weigerden.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 20:59

Ik vind hem er eerlijk gezegd wel uit zien als een week of acht. Zei de dierenarts 4-5 weken? Maar misschien lijkt hij groter op de foto's.

skaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 21:02

Wat een verschil zeg met de eerste foto!
Hij heeft maar geluk met jou!

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-17 21:04

Bloodymary schreef:
Ik vind hem er eerlijk gezegd wel uit zien als een week of acht. Zei de dierenarts 4-5 weken? Maar misschien lijkt hij groter op de foto's.

denk dat hij groter lijkt, ik schat dat hij nu 6 weken is. kwa grammen klopt dat ook wel hij weegt nu 600 gram hij is nu zo'n 12 cm hoog

pluisbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 21:06

Lust hij ook nog geen blikvoer? Whiskas zit volgens mij zo'n soort lokstof in, misschien vind hij dat aantrekkelijk.

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-17 21:06

skaay schreef:
Wat een verschil zeg met de eerste foto!
Hij heeft maar geluk met jou!

Toen dacht ik ook echt, ik probeer hem te redden maar eigenlijk wist ik wel zeker dat hij het niet ging redden.
Gelukkig had ik ongelijk.
Maar hij was toen zo zwak, hij stond niet eens op voor poepen en plassen dat deed hij gewoon liggend

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-17 21:07

pluisbeer schreef:
Lust hij ook nog geen blikvoer? Whiskas zit volgens mij zo'n soort lokstof in, misschien vind hij dat aantrekkelijk.

whiskas voer ik liever niet, hij is al aan de diarree en hij geeft snel over onze andere kat gaat ook overgeven van whiskas.

maar het licht verteerbare spul van de DA gaat er mondjes maat in

pluisbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 21:18

an dus
koetjeboe schreef:
pluisbeer schreef:

whiskas voer ik liever niet, hij is al aan de diarree en hij geeft snel over onze andere kat gaat ook overgeven van whiskas.

maar het licht verteerbare spul van de DA gaat er mondjes maat in

Dat zou ik ook niet doen dan. Het ruikt alleen zo aantrekkelijk voor ze, al voer ik het zelf ook niet. Misschien die blikjes almo, dat is heel puur. Maar snap ook dat je niet veel gaat uitproberen met het kleintje.

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-17 21:22

Ja almo voer ik de andere ook. Dat krijgt hij over een tijdje ook