darkadia schreef:Goed bezig TS. Wij hadden vroeger een konijntje met hetzelfde probleem. NU weet ik inmiddels dat dat idd met hormonen te maken had, en geen maatje hebben. Destijds wisten wij dat niet. (jaar of 20 geleden)
Gekke was dat ik als ik alleen maar 'eh eh' zei haar wel kon voeren en haar bakje kon pakken, maar anderen vloog ze wel aan. Moest haar dan echt bovenop pakken met ene hand en met de andere de voerbak. Niet leuk. Overigens liep zij wel veel los in huis overdag, en kwam graag op schoot knuffelen.
Ik overweeg ook weer een konijntje, maar wil er dan zeker een koppeltje, en gezien beperkte ruimte in mn huis is dat nog een beetje een ding. Afgelopen jaren altijd ratjes gehad, maar die gaan minder lang mee. Maar een beetje een knap konijnenhok op woonruimte van 20m2 valt niet mee. Buiten wel een gezamelijke tuin, maar zitten ook vossen hier, dus dat durf ik ook niet zo goed aan...
Hormonen kon ik nog wel inkomen, maar vroeger toen ik klein was, altijd jaren konijnen gehad en altijd zaten zij alleen. De dierenwinkel heeft ook nooit aangegeven dat het eenzaamheid was. En ook mn moeder had geen idee. Fijn dat ik er nu wat mee kan, want wanneer mn moeder terugkomt wilt ze graag opzoek naar een maatje en nieuwe leefruimte

Oh en dat is wel heel klein indd, en die vossen ook niet echt een goed idee dan.. misschien als ze afgesloten zitten in een ren die van alle kanten dicht is?