Kitten terugnemen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tjady

Re: Kitten terugnemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 13:06

Fijn dat het goed is gekomen en ik snap dat je je ongerust maakte. Ook al heb je er niks meer over te zeggen. Het is heel vervelend als je in eerste instantie denkt dat het kitten een goede plek heeft gekregen en dat er daarna problemen ontstaan.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 13:09

A12345678910 schreef:
@froukje

Jezus... wanneer lees je nou eens dat we niet wisten dat het een "kado" was , Ons is verteld dat een vriendin van ze spontaan verliefd werd op het beestje en haar graag wou hebben, toen hebben ze haar voor haar meegenomen. Misschien hadden we meer moeten vragen , ja. Maar daar kun je nu wel de heletijd op lopen hameren maar dat heeft geen zin iets vriendelijker mag wel

Verkocht is niet verkocht. Dat is in de winkel misschien zo maar een dier is niet een product!

Begin eens bij jezelf zou ik zeggen ;) Jij begint te schelden, ik niet.

Volgens de wet valt een dier gewoon onder de categorie producten als het gaat om verkoop, dus helaas. Zoals ik het al zei, ik kan het niet leuker maken dan het is.

Je hebt een fout gemaakt en daar heb je nu hopelijk van geleerd. Wees blij dat het beestje goed terecht is gekomen en laat het rusten.

Leer voor de volgende keer, als mensen iets leuk vinden en ze willen het hebben, laat ze dan zelf maar langs komen. Geen zaken doen met een tussenpartij.

Deoiridh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 17:28

Froukje schreef:
A12345678910 schreef:
@froukje

Jezus... wanneer lees je nou eens dat we niet wisten dat het een "kado" was , Ons is verteld dat een vriendin van ze spontaan verliefd werd op het beestje en haar graag wou hebben, toen hebben ze haar voor haar meegenomen. Misschien hadden we meer moeten vragen , ja. Maar daar kun je nu wel de heletijd op lopen hameren maar dat heeft geen zin iets vriendelijker mag wel

Verkocht is niet verkocht. Dat is in de winkel misschien zo maar een dier is niet een product!

Begin eens bij jezelf zou ik zeggen ;) Jij begint te schelden, ik niet.

Volgens de wet valt een dier gewoon onder de categorie producten als het gaat om verkoop, dus helaas. Zoals ik het al zei, ik kan het niet leuker maken dan het is.

Je hebt een fout gemaakt en daar heb je nu hopelijk van geleerd. Wees blij dat het beestje goed terecht is gekomen en laat het rusten.

Leer voor de volgende keer, als mensen iets leuk vinden en ze willen het hebben, laat ze dan zelf maar langs komen. Geen zaken doen met een tussenpartij.

Je hoeft nog niet iets te accepteren en als waar te zien omdat het de wet is, zelf nadenken kan ook nog...
Vind het persoonlijk een grote fout dat een dier volgens de wet een ding is en als handel word gezien.
Vind het juist een mooie instelling dat iemand het dier niet los laat met de gedachte verkocht is verkocht.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 17:34

Als het dier nu ergens goed zit, zou ik het niet meer terug nemen (vooropgesteld dat de nieuwe eigenaren haar weer willen afstaan. Dat lijkt me namelijk niet het geval).
Het terugnemen zorgt voor meer onduidelijkheid bij de kat.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 17:56

TS, ik vind het juist een goed teken dat je je toch nog om het beestje bekommert. Juist bij kittens wordt er niet meer naar omgekeken. Mensen hangen overal briefjes op; gratis af te halen en willen er alleen maar graag vanaf. Jij gaat er in ieder geval nog achteraan.

Ik zou voor nu alleen maar kenbaar maken dat jullie haar willen terugnemen als dat nodig is. Dan hoeven mensen niet met het beestje te leuren en jij weet als je niks hoort dat het waarschijnlijk gewoon goed zit.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 18:13

Wat vind ik je verschrikkelijk irritant in je reacties hier Froukje. Zit het je zelf dwars ofzo? Je kan wel zeggen voor de wet is het een ding, maar ga me niet vertellen dat jij niet zit te janken als jouw dier overlijdt. Dan is het opeens geen ding? Nee goh.. Doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg. Het is NIETS teveel gevraagd als je op zijn minst mag weten hoe het met je fokproduct gaat. Al was het maar een oepsnestje. Een beetje persoon met dierenliefde doet dit namelijk. Qua rechten durf ik het niet te zeggen, maar waarom alles stiekem moet, achter gesloten deuren of whatever, dat snap ik niet. De wereld zit blijkbaar vol haat en nijd.