kadootjes van je kat

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 15:17

LadyMadonna schreef:
Kuggur schreef:
[
"Ingecalculeerd? Door wie?
Ecosystemen zijn er niet op ingericht dat hele volkstammen hun carnivore huisdieren er vrij in rond laten lopen...
Gedomesticeerde katten zijn wereldwijd een plaag.
Want gedomesticeerde katten zijn tenslotte de enige roofdieren waarmee jong spul te maken krijgt :j....

Nee, natuurlijk niet. Je mist volledig de clou van mijn post. Hindert niets hoor, lees hem nog maar eens.
En die humoristische link die Kana gaf, de Oatmeal, wie weet valt het kwartje, waarom katten niet dezelfde impact hebben als de carnivoren die van nature in de betreffende ecosystemen voorkomen.
Hint; Wat gebeurt er normaal gesproken met een carnivoren populatie in de natuur die zijn prooidierpopulatie decimeert?
En waarin verschilt dit van wat er gebeurt met de kattenpopulatie als die hetzelfde doet?
Laatst bijgewerkt door Kuggur op 08-07-17 15:22, in het totaal 1 keer bewerkt

hoikimmmy

Berichten: 934
Geregistreerd: 04-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 15:20

Moos99 schreef:
Even een nogal aparte update,
ik krijg net een filmpje toegestuurd van de vogel, hij is terug gekomen en zit nu heel hard in onze voortuin te roepen...hij is ook niet bang en mn huisgenoot kan m zo aanraken.
Zoekt ie zn moeder????

En ter info: we hebben hem ongeveer 100M van ons huis weg gezet bij een slootje, waar hij is weggevlogen (niet hoog of ver, maar hij vloog toen wel gewoon) Hij heeft dus de reis weer terug gemaakt en zit in onze voortuin...


Volgens mij is het een Merel, ik meende dat deze heel lang op de grond bleven in plaats van in een nest. Als zijn moeder nog daar was had je die vast wel horen schreeuwen.
Vorig jaar hadden ze hier een jonge Merel papa en mama vlogen er schreeuwend omheen toen de katten er omheen liepen. Heeft je kat hem niet heel veel verderop ergens vandaan gehaald?

Moos99
Berichten: 1675
Geregistreerd: 30-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-17 15:24

hoikimmmy schreef:
Moos99 schreef:
Even een nogal aparte update,
ik krijg net een filmpje toegestuurd van de vogel, hij is terug gekomen en zit nu heel hard in onze voortuin te roepen...hij is ook niet bang en mn huisgenoot kan m zo aanraken.
Zoekt ie zn moeder????

En ter info: we hebben hem ongeveer 100M van ons huis weg gezet bij een slootje, waar hij is weggevlogen (niet hoog of ver, maar hij vloog toen wel gewoon) Hij heeft dus de reis weer terug gemaakt en zit in onze voortuin...


Volgens mij is het een Merel, ik meende dat deze heel lang op de grond bleven in plaats van in een nest. Als zijn moeder nog daar was had je die vast wel horen schreeuwen.
Vorig jaar hadden ze hier een jonge Merel papa en mama vlogen er schreeuwend omheen toen de katten er omheen liepen. Heeft je kat hem niet heel veel verderop ergens vandaan gehaald?


Die kans bestaat wel, als zal het waarschijnlijk niet heel ver zijn omdat onze katten voornamelijk in onze tuin en er net omheen zitten. ALs we ze roepen voor eten zijn ze er altijd binnen 2 minuten...
Maar goed, wie weet wat ze buiten etenstijd voor afstanden afleggen, die katten lijden hun eigen leven :+

Ik denk dat we alsnog de dierenambulance bellen om hem op te laten halen, ik denk dat ie terug komt omdat ie nog niet voor zichzelf kan zorgen het arme ding.

Sjolvir

Berichten: 25321
Geregistreerd: 26-03-05

Re: kadootjes van je kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 15:27

Zou de vogel op laten halen als je pa en ma niet ziet of hoort, hier zitten die jonkies ook wel, maar met ouders. Je weet natuurlijk nooit precies waar je kat deze vogel heeft opgeduikeld.

Keandra
Berichten: 1174
Geregistreerd: 24-08-07
Woonplaats: Hamme (O-Vl, België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 15:27

Denk dat als je nu de dierenambulance belt, dat het diertje zeker en vast een goede toekomst tegemoet gaat.
Heel goed gedaan om het diertje rust te gunnen.

Moos99
Berichten: 1675
Geregistreerd: 30-11-10

Re: kadootjes van je kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-17 15:41

Het lijkt erop dat de moeder zich heeft gemeld, alleen is nu weer weg gegaan. Nog heel even afwachten!

__elise__

Berichten: 2073
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: Ingen

Re: kadootjes van je kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 15:57

Maar goed dat je er gister geen baksteen op hebt laten vallen :=

Moos99
Berichten: 1675
Geregistreerd: 30-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-17 16:01

__elise__ schreef:
Maar goed dat je er gister geen baksteen op hebt laten vallen :=


Ik dacht hetzelfde :') :')
Alleen moet de vogel zich echt wel gaan verplaatsen anders komt onze Puk er denk ik heel snel weer mee terug naar binnen gewandeld als hij dit eenmaal door heeft.

Zoolgangster

Berichten: 9782
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 16:16

Kuggur schreef:
"Ingecalculeerd? Door wie?
Ecosystemen zijn er niet op ingericht dat hele volkstammen hun carnivore huisdieren er vrij in rond laten lopen...
Gedomesticeerde katten zijn wereldwijd een plaag.


Klopt!
Daarbij: ik weet nog hoe not amused onze buurman (melkveehouder) was toen twee loslopende honden (niet van de boer) een haas op zijn land vingen.
Een hond mag dat namelijk niet, hazen op andermans land vangen, een kat blijkbaar wel... Waar zijn de jachtopzieners als je ze nodig hebt? Die mogen katten schieten en dat is héél terecht.
Hier in de buurt zie je soms jarenlang geen hazen meer als de stropers langs zijn geweest... en/of de plezierschieters.
En dan zeker ook nog katten eropaf laten gaan. Mensen hebben geen idee hoe schadelijk loslopende huisdieren kunnen zijn.

Zo onnodig ook, en met de oprukkende verstedelijking niet meer van deze tijd.

Maar er is hoop: http://www.kattenren.com/
Laatst bijgewerkt door Zoolgangster op 08-07-17 16:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Supervixen

Berichten: 13039
Geregistreerd: 28-04-11

Re: kadootjes van je kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 16:20

Ja goed idee we schieten alle loslopende katten af! 8)7

Moos99
Berichten: 1675
Geregistreerd: 30-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-17 16:21

Zoolgangster schreef:
Kuggur schreef:
"Ingecalculeerd? Door wie?
Ecosystemen zijn er niet op ingericht dat hele volkstammen hun carnivore huisdieren er vrij in rond laten lopen...
Gedomesticeerde katten zijn wereldwijd een plaag.


Klopt!
Daarbij: ik weet nog hoe not amused onze buurman (melkveehouder) was toen twee loslopende honden (niet van de boer) een haas op zijn land vingen.
Een hond mag dat namelijk niet, hazen op andermans land vangen, een kat blijkbaar wel... Waar zijn de jachtopzieners als je ze nodig hebt? Die mogen katten schieten en dat is héél terecht.


Open ff anders een apart topic over de plaag van de gedomesticeerde katten :')

Zoolgangster

Berichten: 9782
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 16:23

Supervixen schreef:
Ja goed idee we schieten alle loslopende katten af! 8)7


Nee, de katten die wilde dieren vangen die beschermd zijn.