Hond heeft maar 1 testikel

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Re: Hond heeft maar 1 testikel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 12:18

Ik ben niet voor het snijden in een gezonde hond.maar bij ts is het een ander verhaal.maar is die 2de bal ook echt weg of us die opgetrokjen doir de enorme mishandeling ? Mijn teef is viir de fok mijn reu niet hij heeft ed waarom zou ik hem castereren als ik mijn verantwoording houd kunnen ze gewoon samen.mijn honden zijn 7 en 9jr en ik heb er geen problemen mee. Je moet kijken of bij jou reu en teef gaat sommige gaan door het lint, dan kun je een logeren brengen eventueel voir 10dagen

sayenti
Berichten: 570
Geregistreerd: 07-08-07
Woonplaats: belgie

Re: Hond heeft maar 1 testikel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-17 13:49

Nee zijn bal is effectief weg blijkbaar.
Zal dus ook niet indalen.

En voor geen tumor te krijgen lijkt dit gewoon de beste oplossing.

Ons Jack Russel is ook gecastreerd omdat hij 10 dagen niet ging eten als er ergens een teefje loops stond en dan erg schraal en een korter lontje had.

Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 15:17

tengeltje11 schreef:
ik snap niet hoe het komt dat zoveel mensen tegen castratie zijn?

kittens worden standaard allemaal gecastreerd,iedereen vindt het normaal.
paarden moet gecastreerd worden als ze niet actief ingezet worden als ggk dekhengst,anders is het zielig en frustrerend voor het paard.

maar honden moeten je maar intact laten lopen?

komaan,is ook scheef.

omdat ze onzekerder kunnen worden?
weegt percentueel gezien totaal niet op tegen de honden die ongecastreerd,bij een onbekwame eigenaar juist te dominant en zelfs agressief kunnen worden lijkt me?
honden voor gezelschap die niet ggk worden voor de dekdienst,dienen naar mijn idee ook gewoon gecastreerd te worden.
zoals iemand zei worden de meeste er gewoon rustiger door.



Dominante honden zijn eerder onzekere honden. Dominantie is allang achterhaald en juist die honden worden na castratie 9 van de 10 keer nog problematischer daar dan juist dat onzekere de overhand neemt. Verder is dat ongewenst gedrag wat met opvoeding te maken heeft en daar helpt een castratie niet. Opvoeding en oppassen daar gaat het om.

Muga

Berichten: 2090
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Almere

Re: Hond heeft maar 1 testikel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 15:25

Off-topic, maar wat leuk om te zien dat je een fauve briard hebt! Hier loopt er ook 1 rond. Echt de liefde van mijn leven haha.

sayenti
Berichten: 570
Geregistreerd: 07-08-07
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-17 15:35

Muga schreef:
Off-topic, maar wat leuk om te zien dat je een fauve briard hebt! Hier loopt er ook 1 rond. Echt de liefde van mijn leven haha.

Haha danku muga op deze meid hebben we 1jaar moeten wachten :D
Maar ze was het wachten zeker meer als waard.

_Alarm_wlkp

Berichten: 2507
Geregistreerd: 14-04-09

Re: Hond heeft maar 1 testikel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 16:01

Waarom altijd die discussie van dat een reu moet geholpen worden als deze bij intacte teven zit?!
Onnodig in een dier snijden is dat ja... Ik heb 4 intacte honden 2 reuen en 2 teven.
Zijn netjes opgevoed, enkel bij het hoogtepunt komen ze niet bij elkaar, maar 1 reu zit wel naast een teef in de kennel en doet niet mopperen of jammeren ;)

TS antwoord op jouw vraag:

Mijn oudste reu had van pup af 2 testikels.
Op 8 maanden is eentje terug geschoten, niet naar de lies maar volledig naar de buikholte.
Hierdoor konden we geen spuit laten zetten om terug af te dalen...
Deze hebben we uiteindelijk uit voorzorg laten weghalen.
MAAAR de andere hebben we gewoon laten zitten :)

Onzekerheid bij volledig gecastreerde reuen komt vaker voor dan men denkt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 16:16

Een zwarte en een fauve briard, met zo'n combi ben ik opgegroeid! Bij ons was ook de zwarte een problematische herplaatser, het was voor ons (jaja, een gezin met jonge kinderen destijds) echter een hond van goud! :+:

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 16:17

_Alarm_wlkp schreef:
Waarom altijd die discussie van dat een reu moet geholpen worden als deze bij intacte teven zit?!
Onnodig in een dier snijden is dat ja... Ik heb 4 intacte honden 2 reuen en 2 teven.
Zijn netjes opgevoed, enkel bij het hoogtepunt komen ze niet bij elkaar, maar 1 reu zit wel naast een teef in de kennel en doet niet mopperen of jammeren ;)

TS antwoord op jouw vraag:

Mijn oudste reu had van pup af 2 testikels.
Op 8 maanden is eentje terug geschoten, niet naar de lies maar volledig naar de buikholte.
Hierdoor konden we geen spuit laten zetten om terug af te dalen...
Deze hebben we uiteindelijk uit voorzorg laten weghalen.
MAAAR de andere hebben we gewoon laten zitten :)

Onzekerheid bij volledig gecastreerde reuen komt vaker voor dan men denkt!
mooi gezegd

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 16:19

Gelden deze "niet snijden in gezonde dieren" principes van julie óók voor paarden?
Of is het veeleisende management van een intacte hengst wél een geldige reden voor castratie?
Begrijp me niet verkeerd, ik heb zelf intacte reuen en teven hier, en ben het zeker eens met het standpunt dat castratie geen gedrags-en opvoedproblemen oplost.
Maar ik had persoonlijk graag het zakje van een buurhond op het hakblok gezien nadat hij herhaaldelijk pogingen deed zich door de deur te knagen waarachter mijn loopse teef zat....
Waarmee ik wil zeggen dat vele eigenaren van reuen met een sterke geslachtsdrift niet bereid/competent zijn maatregelen te treffen dit onder controle te houden. Dan is castratie een uitkomst, voor alle betrokkenen.

sayenti
Berichten: 570
Geregistreerd: 07-08-07
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-17 16:39

Shanna schreef:
Een zwarte en een fauve briard, met zo'n combi ben ik opgegroeid! Bij ons was ook de zwarte een problematische herplaatser, het was voor ons (jaja, een gezin met jonge kinderen destijds) echter een hond van goud! :+:
zelfde als hier hij trekt heel hard naar de kinderen daarom dat hij ook binnen mag komen.

Hier zitten de honden niet in kennels kennen ze ook niet.

Voor zijn gedrags probleem gaan we hem zeker niet castreren wand hij gaat met reuzen sprongen vooruit.
Hij is ook niet driftig naar de teven toe en blijft momenteel nog mooi onderdanig.

Enige waarom we zouden laten castreren is om geen tumor te krijgen of teelbaltorsie.
En als hij dan toch verdoofd is kan beter alles er af dat ze constant bij elkaar kunnen lopen.

Die Dog bij ons komt heel moeilijk uit haar narcose stel je voor dat hij er ook moeilijk of niet uit komt kan hij beter ineenkeer alles kwijt zijn.

0091

Berichten: 2264
Geregistreerd: 26-01-14
Woonplaats: Op een eiland

Re: Hond heeft maar 1 testikel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 16:49

Honden worden over het algemeen gesteriliseerd. Alles eruit dus. Je kan ook vragen om te castreren. Dan leggen ze alleen een knoop in de zaadleiders maar zit het hormoon nog wel in de hond.

Geen kans op extra onzekerheid en niet meer vruchtbaar. En je mag nog steeds showen als dat een wens is.

(Zeer weinig dierenartsen doen deze operatie. Je moet echt duidelijk zeggen dat je alleen wil dat hij onvruchtbaar wordt maar wel zijn hormonen houdt. Anders halen ze alsnog alles eruit..)

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 16:51

Paulina is een beetje in de war.

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 17:14

Dat is waar niemand moet last van jou honden hebben reu of teef maakt geen bal uit.dan moet je je verantwoording nemen inderdaad en er wat aan doen.en over paarden, ik vind ook dat die niet gecastereerd hoeven worden,maar de meeste nederlanders kunnen niet met hengsten overweg.en dan heb je het ook nog hier dat mensen panische zijn het dier afgezonderd en opgesloten moet zijn.nou dan heeft beestje geen leven dan beter castereren.maar goed ik heb niks met ruinen
Kuggur schreef:
Gelden deze "niet snijden in gezonde dieren" principes van julie óók voor paarden?
Of is het veeleisende management van een intacte hengst wél een geldige reden voor castratie?
Begrijp me niet verkeerd, ik heb zelf intacte reuen en teven hier, en ben het zeker eens met het standpunt dat castratie geen gedrags-en opvoedproblemen oplost.
Maar ik had persoonlijk graag het zakje van een buurhond op het hakblok gezien nadat hij herhaaldelijk pogingen deed zich door de deur te knagen waarachter mijn loopse teef zat....
Waarmee ik wil zeggen dat vele eigenaren van reuen met een sterke geslachtsdrift niet bereid/competent zijn maatregelen te treffen dit onder controle te houden. Dan is castratie een uitkomst, voor alle betrokkenen.

Leffroi
Berichten: 4657
Geregistreerd: 01-03-08

Re: Hond heeft maar 1 testikel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 17:26

Veel mensen kunnen ook niet overweg met een intacte reu/ teef. Maar daar klaagt ook niemand over. Ja, als er weer eens een hond gegrepen wordt. Of als de teef toch drachtig blijkt te zijn en er geen geld is voor de DA. Om vervolgens maar weer te roepen dat de DA alleen castratie aanraadt omdat hij daarmee geld verdient. Nou, hoera. Dat is inderdaad de enige reden, altijd weer een topargument.

Als je hond niks met zijn ballen hoeft te doen, er lekker afhalen. Zo verschrikkelijk is zo'n castratie niet. In bijna alle gevallen is de hond er mee geholpen. En als de hond cryptorch is, dan is het helemaal verstandig om te castreren.

0091

Berichten: 2264
Geregistreerd: 26-01-14
Woonplaats: Op een eiland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 17:27

Paulina schreef:
Honden worden over het algemeen gesteriliseerd. Alles eruit dus. Je kan ook vragen om te castreren. Dan leggen ze alleen een knoop in de zaadleiders maar zit het hormoon nog wel in de hond.

Geen kans op extra onzekerheid en niet meer vruchtbaar. En je mag nog steeds showen als dat een wens is.

(Zeer weinig dierenartsen doen deze operatie. Je moet echt duidelijk zeggen dat je alleen wil dat hij onvruchtbaar wordt maar wel zijn hormonen houdt. Anders halen ze alsnog alles eruit..)


Kuggur schreef:
Paulina is een beetje in de war.


Je hebt gelijk, castratie en sterelisatie heb ik precies omgedraaid.

Punt blijft dat TS ervoor kan kiezen niks te verwijderen maar alleen de zaadleider te onderbreken.

Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 17:53

Kuggur schreef:
Gelden deze "niet snijden in gezonde dieren" principes van julie óók voor paarden?
Of is het veeleisende management van een intacte hengst wél een geldige reden voor castratie?
Begrijp me niet verkeerd, ik heb zelf intacte reuen en teven hier, en ben het zeker eens met het standpunt dat castratie geen gedrags-en opvoedproblemen oplost.
Maar ik had persoonlijk graag het zakje van een buurhond op het hakblok gezien nadat hij herhaaldelijk pogingen deed zich door de deur te knagen waarachter mijn loopse teef zat....
Waarmee ik wil zeggen dat vele eigenaren van reuen met een sterke geslachtsdrift niet bereid/competent zijn maatregelen te treffen dit onder controle te houden. Dan is castratie een uitkomst, voor alle betrokkenen.


Vind een hengst een gevaar als deze onopgevoed hengst blijft, is ook heel wat anders 600 kg of 40 kg handelen. Bij jou geval. Denk je dat castratie wat bij draagt, de hond zal nog steeds uitbreken daar hij niet opgevoed is of diegene geen maatregelen treft. Vaak is de hond nog net zo problematisch na een castratie of nog meer in de vorm van bijten, alleen het bevruchten is dan opgelost.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 20:29

Dat is dus onzin Wilawander. De hond in kwestie was een typische ijslandse plattelandshond, lief tegen iedereen inclusief de schapen. Bij bijtgedrag krijgt een hond hier een dosis lood.
Zijn probleemgedrag had (hij is op hoge leeftijd gestorven, intact) had uitsluitend met zijn geilheid te maken.
En dat zou uiteraard met castratie opgelost zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 20:32

Heeft er hier ook iemand ervaring met een castratie/sterilisatie waarbij alleen de zaadleiders zijn doorgeknipt? Dus zoals ze bij mannen doen. :P

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 20:42

Grobbebol schreef:
Heeft er hier ook iemand ervaring met een castratie/sterilisatie waarbij alleen de zaadleiders zijn doorgeknipt? Dus zoals ze bij mannen doen. :P

Ik ken één geval hier waarbij dit gedaan is met een hond. Eigenaar wilde dat zijn teef geen pups kreeg, en dat zijn reu territoriaal bleef en andere reuen weg bleef houden. Dit werkte prima.

dierenfan
Berichten: 9740
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 20:50

Grobbebol schreef:
Heeft er hier ook iemand ervaring met een castratie/sterilisatie waarbij alleen de zaadleiders zbijn doorgeknipt? Dus zoals ze bij mannen doen. :P


Jep bij 1 mee gemaakt. Hij werd alsnog knettergek als een teef loops werd. Werd giga vlot dik van niets en reu agressie. Weet dat uiteindelijk hij alsnog geheel gecastreerd is wat hem rustiger maakte.

Shenavallie
Berichten: 11778
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 20:53

Ik ben voor castratie. "Goede bloedlijnen" of niet. :j

Shenavallie
Berichten: 11778
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 20:56

Wilawander schreef:
Kuggur schreef:
Gelden deze "niet snijden in gezonde dieren" principes van julie óók voor paarden?
Of is het veeleisende management van een intacte hengst wél een geldige reden voor castratie?
Begrijp me niet verkeerd, ik heb zelf intacte reuen en teven hier, en ben het zeker eens met het standpunt dat castratie geen gedrags-en opvoedproblemen oplost.
Maar ik had persoonlijk graag het zakje van een buurhond op het hakblok gezien nadat hij herhaaldelijk pogingen deed zich door de deur te knagen waarachter mijn loopse teef zat....
Waarmee ik wil zeggen dat vele eigenaren van reuen met een sterke geslachtsdrift niet bereid/competent zijn maatregelen te treffen dit onder controle te houden. Dan is castratie een uitkomst, voor alle betrokkenen.


Vind een hengst een gevaar als deze onopgevoed hengst blijft, is ook heel wat anders 600 kg of 40 kg handelen. Bij jou geval. Denk je dat castratie wat bij draagt, de hond zal nog steeds uitbreken daar hij niet opgevoed is of diegene geen maatregelen treft. Vaak is de hond nog net zo problematisch na een castratie of nog meer in de vorm van bijten, alleen het bevruchten is dan opgelost.

Dat hoeft echt niet. Een van de honden van mijn ouders was ook niet gecastreerd. Nooit problemen gehad qua gedrag, behalve op een bepaald moment medisch: allemaal kwaadaardige tumoren in en rondom de testikels. Vandaar dat ik vóór castratie ben: niet persé vanwege het gedrag (heel veel is met opvoeding te controleren), maar puur vanwege het medische aspect.

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 22:05

Shenavallie schreef:
Ik ben voor castratie. "Goede bloedlijnen" of niet. :j

Deze hondvvan ts moet gecastereerd worden want hij mag zo wie zo niet voor de fok gebruikt worden en ook om kanker te voorkomen

sayenti
Berichten: 570
Geregistreerd: 07-08-07
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-17 23:19

Idd klopt.

Heb wel net zijn 2de bal gevonden in zijn lies helaas..

_Alarm_wlkp

Berichten: 2507
Geregistreerd: 14-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 23:54

sayenti schreef:
Idd klopt.

Heb wel net zijn 2de bal gevonden in zijn lies helaas..

Je kan evt de DA een spuit laten zetten voor te proberen af dalen, maar denk dat dat qua leeftijd te laat gaat zijn.

Lies is niet zo'n ramp in vergelijking met buikholte.
Maar aangenaam zitten lijkt het me niet :D