Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Kentaro schreef:Wie zegt er dat deze bult een keer open gaat?!?! Bij het nemen van een biopt kwam er alleen een beetje bloed uit.
Als de bult blijft groeien, is de kans natuurlijk wel groot dat hij er echt last van gaat krijgen. Maar ik kan me er wel wat bij voorstellen dat als je het idee krijgt dat het niet meer draagbaar is voor de hond, je hem alsnog in laat slapen. Je bespaart hem dan ook veel ellende.
srsW schreef:Kentaro schreef:Wie zegt er dat deze bult een keer open gaat?!?! Bij het nemen van een biopt kwam er alleen een beetje bloed uit.
Als de bult blijft groeien, is de kans natuurlijk wel groot dat hij er echt last van gaat krijgen. Maar ik kan me er wel wat bij voorstellen dat als je het idee krijgt dat het niet meer draagbaar is voor de hond, je hem alsnog in laat slapen. Je bespaart hem dan ook veel ellende.
aangezien TS aangeeft dat de bult ontzettend snel groeit lijkt me dat niet meer dan logisch.... op een gegeven moment kan de huid dat niet meer aan. Het hondje heeft deze bult natuurlijk niet voor niks... het lichaam is op iets aan het reageren wat niet goed is. Daardoor kun je seroma vorming krijgen.... ook best kans dat de groei alleen maar verergerd is na het nemen van de biopten.... dit kan de reactie van het lichaam nog meer activeren.
Iemand zei ook iets over behandeling met honing zalf. Als deze bult open gaat wordt dat geen mooie wond... het overtallig vel zal er dan nog steeds zitten.... daarbij als er een "pocket"is ontstaan zal die er ook niet gewoon uitvallen en het "zakje"is leeg.....
kiki1976 schreef:Bult is in de laatste 2 weken echt bizar hard gegroeid. Is nu qua grootte van een kleine vuist (is kleiner dan mijn vuist en ik heb geen hele grote handen).
Eerder zat die strak tav de huid, en er zit daar bar weinig extra huid. Nu is de bult wel wat aan het zakken dus wat meer vel over. Tenminste dat hopen ze vanuit de 2elijn.
Bult zit overigens wel vast aan het bot.
Maandagmorgen gaan ze hem verder onderzoeken en testen doen, en kijken of het toch eventueel mogelijk is. Mits hij de operatie op dat moment aankan, en er genoeg huid is om weer dicht te maken gaat hij daarna direct onder het mes.
De da is wel bang voor hetgeen wat er van binnen nog zit wat er nu niet te zien is.
kiki1976 schreef:Ik snap jullie reactie en zo stond ik er ook in.
Alleen de kans is heel groot dat hij de narcose niet gaat overleven, staat er misschien niet duidelijk. Maar de laatste keer onder narcose kregen ze hem al bijna niet meer wakker.
Plus hij heeft vorig jaar een soort tic gehad (kop scheef houden, zwalkend lopen, nu is dat wel weg getrokken je ziet het alleen nog aan zijn ene oog).
Volgens de da is de kans heel groot dat hij de operatie niet overleefd, en mocht hij die wel overleven de kans groot is dat die openbarst. Dit zei hij al toen hij de helft kleiner was.
Is idd wel een idee om de info eens door te mailen naar Utrecht.
Zoolgangster schreef:Bestralen/chemo lijkt me bij deze hond inderdaad geen optie.
srsW schreef:Zoolgangster schreef:Bestralen/chemo lijkt me bij deze hond inderdaad geen optie.
Persoonlijk vind ik dat voor geen een dier een optie....
Mijn eigen hond heeft toen hij twee was zo'n grasaar dingetje..... een daarvan was door zijn huid gegaan..... flinke bult met vocht, was zo groot als een tennisbal....grasaar was helemaal ingekapseld.....
kiki1976 schreef:De da was geschrokken van het verschil tussen afgelopen donderdag en vandaag, was weer gegroeid.
Ze gaan sws proberen de bult weg te halen. Of het daarna weer openspringt is nu niet te zeggen. Is afhankelijk hoe veel huid ze weg moeten halen, en of het dik genoeg is. Wel is er nu wat meer huid dan eerder, of het bruikbaar is, is een tweede
De narcose blijft ook ene struikelblok of hij die doorkomt, ondanks ze werken met gasnarcose.
Al met al blijft het allemaal afwachten en heel hard duimen.