Eerste dag hond in huis

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Neej

Re: Eerste dag hond in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 19:03

Dit topic past veel beter op het subforum BB (beestenboel) en daarom verplaats ik het even van LZP > BB :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 19:25

DeMolenhoek schreef:
Janine1990 schreef:
Euh... wat dacht je van zelf de hele dag bij de puppy thuis blijven?
De hele dag meesjouwen vind ik zielig, uitputtend voor zo'n diertje. Zou ik sowieso het eerste half jaar niet doen.

Alle indrukken in een nieuw huis zijn al genoeg, en dan jullie zelf er bij.

Nou, dit is ook wel wat overdreven hoor. Moet je ook niet meer op reis gaan want dan sjouw je ze meerdere weken mee... De onze is nu 4 maand en gaat echt overal mee naar toe. En ja, dit zijn ook wel dagen en weekenden, soms op en dag meerdere plaatsen. Hond slaapt lekker bij in de auto of op de locatie waar we zijn, want ze voelt zich ondertussen overal wel thuis hoor.

Wat denk je van familie bij jullie op bezoek te laten komen op zondag? Zaterdag inderdaad gewoon rustig aan doen hoor.

Wij namen onze hond ook niet mee op reis, die mocht dan terug naar zijn geboorteadres voor een week of 2, waar hij alle ruimte had (geen hele dagen in een uitloopstal). Hij ging ook nooit mee ergens naar toe. Als we hem meenamen ergens naar toe, was dat omdat we het voor hem deden. Dan gingen we bijvoorbeeld naar een hondenstrand, of naar het bos oid. Zodat hij lekker kon ravotten.

Maar goed, als je van plan bent om altijd je hond overal mee naar toe te nemen, dan moet je daar misschien niet een half jaar mee wachten ;) Voordat ze er niet meer aan wennen :P

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 19:49

Wat een boze reacties allemaal………..ik durf het bijna niet meer te zeggen hier maar mijn pups ( heb 3 honden in diverse leeftijden inmiddels) gingen vanaf begin af aan overal mee naar toe. En weet je wat…….het zijn super sociale, zich overal thuis voelende honden die rustig in een restaurant onder tafel slapen, die als we aan het winkelen zijn heel relaxt gaan liggen daar waar we de riem op de grond leggen en in elk hotel of waar we ook zijn op hun gemak zijn. Zou dat kunnen zijn omdat we ze vanaf het begin overal mee naar toe genomen hebben of heb ik mazzel dat al mijn honden zo makkelijk zijn? Ts ik wens jullie veel plezier met jullie pup en liefde en goede opvoeding maakt alles goed !!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 19:56

Was dat al op dag 1 Maras?

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 21:33

Ja eigenlijk wel, meteen mee naar de paarden, meteen mee in de fietsmand, in de auto etc. En ze slapen nu overal, in de mand op stal, in de fietsmand, in de auto. Mijn ervaring is dat ze inderdaad moe worden van alle indrukken en dan gewoon rustig in slaap vallen. Eigenlijk heb ik hele relaxte luie honden die nergens meer van opkijken. Vanmiddag moest ik even naar de stad wat kleding halen, ik leg mijn vest in die winkel op de grond in een hoekje, hond gaat meteen liggen slapen en ik kan op mijn gemak gaan passen. Ik gun iedereen van dit soort makkelijke honden :)

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 21:37

Ik vind mee naar de paarden, in een fietsmand en in de auto toch anders dan hele dag naar familie. Jij zal ze gerust met rust hebben gelaten. Familie zal ze vast en zeker iedere keer opnieuw wakker maken. Mijn hond heeft ook eerst 2 uur in de auto gezeten, mee geweest naar de wei en toen nog eens een half uur terug naar huis in de auto. Die van mij kon tussendoor dus ook de hele tijd slapen en ook op de wei is ze gewoon in slaap gevallen.

Maar mee naar familie? nee, dan kunnen ze niet slapen wanneer ze moe zijn en moeten ze wakker blijven.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 21:42

Het is een baby en kan echt overprikkeld raken. En pup voelt nog niet zo goed aan dat hij moet slapen en kan gemakkelijk zijn grens overgaan. Daar moet jij als baasje voor waken.

Ik zou ook lekker thuis met m blijven. Kan hij wennen aan jou en zijn nieuwe huis.

Hij moet ook nog zindelijk worden lijkt me? Daar zit de hele familie vast niet op te wachten!

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 21:46

maras schreef:
Wat een boze reacties allemaal………..ik durf het bijna niet meer te zeggen hier maar mijn pups ( heb 3 honden in diverse leeftijden inmiddels) gingen vanaf begin af aan overal mee naar toe. En weet je wat…….het zijn super sociale, zich overal thuis voelende honden die rustig in een restaurant onder tafel slapen, die als we aan het winkelen zijn heel relaxt gaan liggen daar waar we de riem op de grond leggen en in elk hotel of waar we ook zijn op hun gemak zijn. Zou dat kunnen zijn omdat we ze vanaf het begin overal mee naar toe genomen hebben of heb ik mazzel dat al mijn honden zo makkelijk zijn? Ts ik wens jullie veel plezier met jullie pup en liefde en goede opvoeding maakt alles goed !!

Ik ga mee met Maras, ik vind sommige reactie's echt heel boos overkomen zeker omdat ts topic opent om dit aan haar moeder te laten lezen en voor advies/meningen hoe men dit aanpakt en ertegen aan kijkt.
Sommige reactie's mogen naar mijn mening dan ook wel iets vriendelijker/opbouwender.

Maargoed hier dus hetzelfde als maras pup gaat gewoon vanaf dag 1 overal mee naar toe.
Familie kan je net als je pup ook prima opvoeden, pup slaapt je blijft er gewoon vanaf!

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 22:16

Je schrijft ook iets over de bench.
Dat je die zo klein mogelijk wil maken zodat de hond hem niet vol plast.

Ik hoop dat je dit niet echt gaat doen?

pompidou2602

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-17 22:24

Oprechte dank aan de personen die mij begrijpen qua aanvallende reacties...

En neen, we hebben een XL bench, en deze zal een XL bench blijven (als je snapt wat ik bedoel) ;)

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 22:30

Janine1990 schreef:
Euh... wat dacht je van zelf de hele dag bij de puppy thuis blijven?
De hele dag meesjouwen vind ik zielig, uitputtend voor zo'n diertje. Zou ik sowieso het eerste half jaar niet doen.

Alle indrukken in een nieuw huis zijn al genoeg, en dan jullie zelf er bij.

Mwah, mijn jongste hond ging na 4 dagen al mee op wedstrijd. Maar daar had ze gewoon dr rust :)

Kimmm_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 22:33

Wij hadden toen we onze hond net hadden op gehaald gewoon naar huis gegaan en de boel verkennen.
's avonds kwamen de buren even langs om te kijken maar verder gewoon lekker thuis ontdekken en het ritme er in brengen.
Qua bench.... wij hadden ook een grote bench, hier hebben we met tyraps een stuk van afgezet met een soort stevig gaas (bijna een soort hekje) zodat ze wel gewoon kon liggen, en zo naar mate ze groeide dat gaas/hekje naar achter gezet.

pompidou2602

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-17 13:56

Pup is thuis!! Heeft 4 keer moeten overgeven van de autorit, ocharmpjes :( voelt zich nog niet echt thuis maar dat zal nog wel komen hehehe :)

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 13:59

Ahh wat sneu! Dan ben je de pup helemaal verplicht om vandaag niets met de pup te ondernemen!
Heb je je moeder kunnen overtuigen?

Als de pup wat beter is willen we natuurlijk een foto :D

Individu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 14:13

pompidou2602 schreef:
Dat zei ik dus ook al tegen mijn mama, maar ze deed alsof ik maar wat onzin vertelde ...

Zeker als dat beestje zo misselijk is geweest zou ik het rust gunnen.

pompidou2602

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-17 16:13

Pup krijgt zijn rust hoor! Hij wil wel niet zelf slapen, dus proberen wij hem ik slaap te krijgen...

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 16:34

pompidou2602 schreef:
Pup krijgt zijn rust hoor! Hij wil wel niet zelf slapen, dus proberen wij hem ik slaap te krijgen...

Het niet willen slapen is vaak stress en niet kunnen. Gewoon een beetje met rust laten dan komt dat van zelf.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 16:35

pompidou2602 schreef:

Hoe probeer je hem in slaap te krijgen dan?

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 21:45

Haha dat vraag ik me ook af ;)
Gewoon met rust laten inderdaad of even in zijn bench doen als hij dat gewend is.
Is het verder goed gegaan?

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 12:03

Pups krijg je het makkelijkste relaxt en in slaap met knaagmateriaal ;) knagen geeft rust

pompidou2602

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-17 21:34

Door hem op zijn gemakje te stellen en rustig tegen hem te praten! Helpt heel goed!! Hi jankt wel redelijk veel ... best wel medelijden met hem :'(

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 21:43

Dat was hier in het begin ook. Hij moet gewoon wennen.
De hamvraag is natuurlijk wel wat jullie gister nou uiteindelijk gedaan hebben?

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 21:43

Bij mijn hond vroeger zijn we meteen op de camping gaan staan met de pup vanaf de eerste dag. Ze wist toch nog niet wat thuis was of niet. Jan en alleman kwam haar bekijken en ze sliep overal, op schoot, in een doosje, op het gras. Heeft er ook nooit wat aan over gehouden, enorm lieve sociale hond. Onze laatste hond, nu een jaar, kan ik me eigenlijk niet meer voor de geest halen hoe we de eerste dagen hebben aangepakt. Maar ze is wel meegeweest naar vrienden enzo, ook die eerste dagen. Ook niks aan overgehouden. Ze slapen toch wel.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 21:54

Zolang je je maar bewust bent, wat je met de pup doet en het in de gaten houdt.
Er zijn al genoeg mensen die een hond hebben, gewoon alleen om een hond te hebben.
Maar er verder niets mee doen, en verbaasd zijn dat het niet van een leien dakje gaat.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 22:05

madeliefw schreef:
Bij mijn hond vroeger zijn we meteen op de camping gaan staan met de pup vanaf de eerste dag. Ze wist toch nog niet wat thuis was of niet. Jan en alleman kwam haar bekijken en ze sliep overal, op schoot, in een doosje, op het gras. Heeft er ook nooit wat aan over gehouden, enorm lieve sociale hond. Onze laatste hond, nu een jaar, kan ik me eigenlijk niet meer voor de geest halen hoe we de eerste dagen hebben aangepakt. Maar ze is wel meegeweest naar vrienden enzo, ook die eerste dagen. Ook niks aan overgehouden. Ze slapen toch wel.

Heel fijn dat dat bij jouw pup destijds kon, maar dat had ik bij mijn pupje niet hoeven proberen.
Die was nu al heel de dag aan het janken en bibberen, terwijl we niets ondernamen qua spannende dingen de eerste dagen.

Ik zou zelf dus niet durven zeggen dat ze er nooit iets aan over houden en toch wel slapen :)