Hond aangevallen, en nu?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 08:46

HorseTopShop schreef:
Wat betreft de aangifte vind ik moeilijk.

1 Van mijn honden (die ook op de HR lijst staat) is nog niet zo lang geleden aangevallen door 2 Jack Russels. 1 Greep hem bij zijn keel en ging schudden en scheuren, de ander greep hem in zijn hals.
Ik zag dat mijn hond in paniek raakte en niet wist wat hij moest doen. Nadat ik een enorme brul gaf, bleef mijn hond stokstijf staan, waarna we de Jacks eraf hebben kunnen halen.
Wat als mijn hond wel terug had gebeten? Zo'n Jack Russel is even groot als de kop van mijn hond. Dan was het hap-slik-weg en is mijn hond de "gevaarlijke vechthond".

Ik ben wél aangifte gaan doen. Ondanks dat mijn hond geen verwondingen had. (Dikke huid waar ze niet snel doorheen bijten)
De eigenaar van de 2 Jacks is een arrogante eikel en denkt dat hij zijn keffende, rond rennende en gillende ADHD-hondjes overal maar los kan laten. (Is in een woonwijk gebeurd waar een aanlijnplicht geldt.)
Stel dat dit nog een keer gebeurd en mijn hond wél terug bijt. Dan ligt de eerdere aangifte er al en kunnen ze zien dat deze 2 hondjes vaker voor problemen zorgen. Of als het bij een ander gebeurd.

Dus aan de ene kant ben ik vóór aangifte doen, maar aan de andere kant s het bij jou wel echt netjes opgelost. En de eigenaar van de andere hond is meegaand.

En wat denk je dat dat voor verschil maakt? Ik vrees niets. Immers jou hond had nu geen schade en het gaat er echt niet om of hij eerder al eens aangevallen is of niet. Als hij grote schade veroorzaakt ooit door te bijten dan is de kans op in beslagname en testen en aanlijn en muilkorf gebod gewoon heel groot denk ik

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 09:48

Ook Jack Russels veroorzaken bijtincidenten. Waarom niet melden dan? Volgende keer veroorzaken ze wel schade en bijt de grote hond een keer terug en heeft hij het gedaan. Eerlijk is eerlijk. Of het nu een HR hond is of een Jack Russel. Een bijtincident met schade hoort niet. Een herder heeft een flinke vacht maar een Jack kan ook door bijten. Moeten de honden die niet op de lijst staan dan maar ontzien worden? Er zijn zat kleine hondjes agressiever dan menig grote hond. En als dat inhoud dat daar ook consequenties aan verbonden kunnen zijn is dat maar zo. Een hond die steeds aangevallen wordt door van dat grut gaat vanzelf een hekel er aan krijgen en bijt vanzelf een keer terug. De eigenaren van dat grut vind alles vaak wel best en staat het nog toe ook dat hun hondjes uitvallen. Ze zijn toch klein???? Nou...ik ken er hier ook die bloedirritant zijn terwijl de grote honden ze maanden negeren. Tot dat ze er genoeg van hebben....en terecht.

Weet dat de lijst komende jaren gewoon aangevuld wordt...zoals aangegeven. En als dat een Jack Russel is of een herder... Herders staan nog niet op de lijst. Jack Russels ook niet maar de verkeerden hoeven het in mijn optiek niet te ontgelden.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 10:26

Bravura schreef:
Ook Jack Russels veroorzaken bijtincidenten. Waarom niet melden dan? Volgende keer veroorzaken ze wel schade en bijt de grote hond een keer terug en heeft hij het gedaan. Eerlijk is eerlijk. Of het nu een HR hond is of een Jack Russel. Een bijtincident met schade hoort niet. Een herder heeft een flinke vacht maar een Jack kan ook door bijten. Moeten de honden die niet op de lijst staan dan maar ontzien worden? Er zijn zat kleine hondjes agressiever dan menig grote hond. En als dat inhoud dat daar ook consequenties aan verbonden kunnen zijn is dat maar zo. Een hond die steeds aangevallen wordt door van dat grut gaat vanzelf een hekel er aan krijgen en bijt vanzelf een keer terug. De eigenaren van dat grut vind alles vaak wel best en staat het nog toe ook dat hun hondjes uitvallen. Ze zijn toch klein???? Nou...ik ken er hier ook die bloedirritant zijn terwijl de grote honden ze maanden negeren. Tot dat ze er genoeg van hebben....en terecht.

Weet dat de lijst komende jaren gewoon aangevuld wordt...zoals aangegeven. En als dat een Jack Russel is of een herder... Herders staan nog niet op de lijst. Jack Russels ook niet maar de verkeerden hoeven het in mijn optiek niet te ontgelden.

Amen!!! _/-\o_

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 10:41

Bravura schreef:

Precies dit! De buren van onze vorige woning hadden een chihuahua puppy en de buurvrouw vond het wel een goed idee om hem voor de kop van onze bouvier van 40 kg te houden zodat ze konden snuffelen. De chihuahua was echter zo onder de indruk dat hij uit angst onze hond in zijn neus beet, tot twee keer toe! De buurvrouw schrok hier enorm van en heeft de kleine ook direct op zijn plek gezet, maar met een beetje pech was het 'hap slik weg' geweest en dan had onze hond het gedaan. Gelukkig was hij een enorme goedzak in dit soort gevallen maar dat had ook heel anders kunnen aflopen.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 12:22

Bravura schreef:

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Kleine hondjes mogen schijnbaar wel bijten, maar grote honden mogen er niet op reageren. Vreemde gedachtengang....

Gelukkig zijn mijn HR-honden (En al mijn vorige HR-honden) stuk voor stuk allemaal hardstikke lief.

anjali

Re: Hond aangevallen, en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 12:38

Het verschil is natuurlijk wel dat een kleine hond niet in staat is om iemand dood te bijten en een grote hond wel.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 12:40

Ik begrijp echt niet dat mensen jack russels met de zogenaamde HR honden kunnen vergelijken. Echt niet.
En begrijp me niet verkeerd; als ik me ergens kapot aan erger zijn het van die bloedirritante pestkeffers die met een rotgang op mijn HR hond afvliegen en mijn hond bijten of treiteren waar ze kunnen zonder dat mijn hond iets terug mag doen (want he, dan heeft mijn hond het gedaan), maar die onopgevoede dwergen zijn in geen geval te vergelijken met mijn hond puur en alleen om de schade die ze kunnen aanrichten.
Een jr staat niet op de lijst want zal nooit een andere hond of een kind dusdanig veel schade toebrengen dat het het nieuws haalt of dat er sprake is van een overlijden. Daartegenover; als een HRhond bijt zijn de gevolgen niet te overzien.
Dus ja, qua felheid en opvoeding overtreffen kleine hondjes de HR honden wel degelijk, qua kracht en schade..... ze komen niet eens im de buurt.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 12:41

Dan nog mogen beide niet bijten. Kleine hondjes kunnen ook flink schade aanbrengen hoor. Vooral bij kinderen.

De Golden Retriever schijnt op nummer 2 te zijn met beeste bijtincidenten. Waarom staat die dan niet op de lijst? Is ook een grote hond. Kunnen ook veel schade aanrichten.

Een hond mag imo NOOIT bijten. Of ze nou klein of groot zijn.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 12:42

Goof schreef:
Een jr staat niet op de lijst want zal nooit een andere hond of een kind dusdanig veel schade toebrengen dat het het nieuws haalt of dat er sprake is van een overlijden. Daartegenover; als een HRhond bijt zijn de gevolgen niet te overzien.

Vergeet het maar! Een Jack Russel kan met gemak een andere kleine hond dood bijten. Vergis je niet in de kracht die ze hebben hoor.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 12:49

HorseTopShop schreef:
Goof schreef:

Vergeet het maar! Een Jack Russel kan met gemak een andere kleine hond dood bijten. Vergis je niet in de kracht die ze hebben hoor.

En toch gebeurt het praktisch nooit. De kans is gewoon vele malen kleiner en dat is het hele verschil.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 12:59

Klopt. Ik vind ook dat er teveel dingen gebeuren. Maar pak de baasjes aan, niet de honden.
Een hond die voor de zoveelste keer de fout in is gegaan (hier in de straat naar kinderen en honden toe) krijgt een "foei" en "dat mag je niet meer doen".
Hond moet gemuilkorfd uitgelaten worden, maar baasje doet dat niet. En er is niemand die dat controleerd.
Geef zulke mensen een boete van zeg maar 5000 euro en een verbod op het houden van honden.
Dat is imo een goede aanpak.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 13:02

Goof schreef:
Ik begrijp echt niet dat mensen jack russels met de zogenaamde HR honden kunnen vergelijken. Echt niet.
En begrijp me niet verkeerd; als ik me ergens kapot aan erger zijn het van die bloedirritante pestkeffers die met een rotgang op mijn HR hond afvliegen en mijn hond bijten of treiteren waar ze kunnen zonder dat mijn hond iets terug mag doen (want he, dan heeft mijn hond het gedaan), maar die onopgevoede dwergen zijn in geen geval te vergelijken met mijn hond puur en alleen om de schade die ze kunnen aanrichten.
Dus ja, qua felheid en opvoeding overtreffen kleine hondjes de HR honden wel degelijk, qua kracht en schade..... ze komen niet eens im de buurt.

Het punt is het verschil in impact. Bij een (grote) HR hond gaat het veel sneller al goed mis. Deze honden hebben veel minder nodig om grote schade aan te richten. Dit sluit echter niet uit dat een kleine hond ook flinke beschadigingen kan veroorzaken.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 13:07

Ik snap ook niet dat iedereen zo moeilijk doet over een vergelijking. Als er namelijk goed gelezen word, gaat het niet om de vergelijking, maar om het feit dat honden die minder schade toerichten(over het algemeen minder schade) overal maar mee weg komen. Niemand zal ontkennen dat de meeste grotere honden makkelijker grotere schade kunnen veroorzaken. Wat de meeste wel weer zeggen is dat een klein hondje geen grote schade kan aanrichten. Iets wat gewoon onzin is.
Daarnaast gaat het er niet om hoe groot de schade is, maar dat er schade is. Het is gewoon idioot dat kleinere/ andere honden dan ze zo genoemde HR honden maar gewoon alles blijken te mogen. Want als daar iets over gezegd word, dat ieder bijtincident er een teveel is en dat ook dat soort hondjes aangepakt moeten worden, is het weer dat het belachelijk is dat mensen dit soort honden vergelijken. Nee het is belachelijk dat alles wat zogenaamd geen HR hond is overal mee weg komt.
Verduidelijking;
Als ik iemand op zn bek sla,( er vanuit gaande dat je hem niet kapot mept maar wel iets breekt of kneust bij die persoon) krijg ik een straf. Op het moment dat ik iemand dodelijk neersteek krijg ik ook een straf. Dat de straf bij het tweede incident hoger is, is logisch maar dat betekend niet dat ik er bij het eerste incident mee weg kom omdat de schade minder is.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 15:08

Niemand zegt dat kleine hondjes mogen bijten.
Maar als een Jack/Cihuahua in de nek van een hond hangt, krijgt hij een optater en dan vliegt hij een meter weg en is het over. Misschien en gaatje en een gedeukt ego, maar dat is het over het algemeen wel.
Als een pitbull/stafford dit doet (of een andere HR hond, waarvan ik het overigens niet altijd terecht vind dat ze de op die lijst staan), loopt het meestal heel anders af. Ik snap niet dat je daar de ernst niet van in ziet.
Je zegt dat het er niet om gaat hoe groot de schade is, maar dat is just het hele eieren eten. Er gaan honden dood/er worden mensen ernstig verwond, zie je echt dat verschil niet?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 15:11

Diablo schreef:
Maar als een Jack/Cihuahua in de nek van een hond hangt, krijgt hij een optater en dan vliegt hij een meter weg en is het over. Misschien en gaatje en een gedeukt ego, maar dat is het over het algemeen wel.
Als een pitbull/stafford dit doet (of een andere HR hond, waarvan ik het overigens niet altijd terecht vind dat ze de op die lijst staan), loopt het meestal heel anders af. Ik snap niet dat je daar de ernst niet van in ziet.
Je zegt dat het er niet om gaat hoe groot de schade is, maar dat is just het hele eieren eten. Er gaan honden dood/er worden mensen ernstig verwond, zie je echt dat verschil niet?

Dat ik de ernst niet inzie? Heb je mijn berichtje wel gelezen?!
Wat ik zeg is dat het geen vergelijking is en dat het niet uit maakt wat de schade is.
Mijn punt is dat geen enkele hond er mee weg mag komen als er gebeten word. Niet met weinig schade en niet met veel schade. Maar blijkbaar is lezen erg lastig.

Ik kan ook erg vals worden van dit soort reacties, en zeker als ze van jou komen. Want dit is niet de eerste discussie waar wij in verwikkeld raken en je weet precies hoe ik er over denk. En mocht je dat even kwijt zijn, zijn er genoeg berichten van mij om terug te lezen.
Voor de aller laatste keer, ik ben de laatste die zegt dat Grotere honden over het algemeen grotere schade aanrichten(zoals de nu bestaande HR lijst).
Maar de enige die er voor zorgen dat bijtincidenten blijven bestaan zijn baasjes die onverantwoord met hun hond om gaan en geen fatsoen in hun lijf hebben zitten. En ja daar horen ook zeker de kleine hondjes bij. En waar een hoop mensen niet begrijpen dat o.a. ik honden als Staffords verdedig, begrijp ik niet dat er mensen zijn die blijkbaar niet snappen dat het niet uit maakt hoe ernstig het is, iedere hond die bijt verdient een maatregel. En afhankelijk van de schade of hoeveelheid dat er gebeten word(stel, hondje heeft maandelijks zijn tanden wel in een mens/hond) moeten de maatregelen aangepast worden.
Laatst bijgewerkt door kiwiwitje op 28-05-17 15:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 15:15

anjali schreef:
Het verschil is natuurlijk wel dat een kleine hond niet in staat is om iemand dood te bijten en een grote hond wel.

Kan wel zijn maar die kleintjes zijn vaak de aanstichter van een bijtincident. Mijn vorige mechelaar heeft nooit naar kleine hondjes gekeken. Werd wel altijd door dezelfde kleine hondjes aangevallen. De eigenaren deden niets. Niet terug roepen, niet aanlijnen....helemaal niets. Vaak knapten ze mijn herder met zijn tweeën op. Blij dat mijn herder nooit iets deed maar reken maar....ik waarschuwde de eigenaar voor een harde maat 39! En die is ook niet mals als ze niks doen en hun honden maar laten aanvallen. Heb er geen enkel excuus voor maar ik sta klaar om een erger bijtincident te voorkomen en mijn hond in bescherming te nemen.

Mijn respect voor veel HR rassen is ook flink afgenomen, of eerder, mbt de eigenaren. Ik heb niks met dergelijke honden, lijn mijn honden aan maar zij laten hun hond los lopen zodat ik de andere kant op kan en moet afwijken van mijn route. Zolang iedereen elkaar respecteert en hun hond even aanlijnen is er niks aan de hand. Helaas vind men dat hier in de omgeving niet nodig. Ik zoek het niet op. Wil gewoon wandelen en geen toegetakelde hond er aan overhouden. Ik kies niet voor een HR hondenras en heb veel nare bijtincidenten gezien en wat deze rassen (de polulaire) kunnen veroorzaken. Heb ook geen enkele zin in een confrontatie, hoe lief ze ook volgens hun baas zijn. Er zijn rassen die discrimineren echt, komen kwispelend aan en bijten meteen gericht. Is het zo raar dat ik dan een omweg neem? Van de zotte dat ik een omweg moet nemen omdat iemand niet wil aanlijnen.
Laatst bijgewerkt door Bravura op 28-05-17 15:26, in het totaal 4 keer bewerkt

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 15:18

Bravura schreef:
anjali schreef:

Kan wel zijn maar die kleintjes zijn vaak de aanstichter van een bijtincident. Mijn vorige mechelaar heeft nooit naar kleine hondjes gekeken. Werd wel altijd door dezelfde kleine hondjes aangevallen. De eigenaren deden niets. Niet terug roepen, niet aanlijnen....helemaal niets. Vaak knapten ze mijn herder met zijn tweeën op. Blij dat mijn herder nooit iets deed maar reken maar....ik waarschuwde de eigenaar voor een harde maat 39! En die is ook niet mals als ze niks doen en hun honden maar laten aanvallen. Heb er geen enkel excuus voor maar ik sta klaar om een erger bijtincident te voorkomen en mijn hond in bescherming te nemen.

Dat kan en moet natuurlijk ook niet mogen. Maar met bepaalde rassen is het zo, dat ze geen kleine keffers nodig hebben om tot de aanval over te gaan. Ze doen dat gewoon omdat ze hun instinct volgen en dan kan zomaar jouw hond aan de beurt zijn, dat is het probleem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 15:25

Ik ben weleens door een Jack Russel in mijn laars gebeten. Uit het niets! Ik liep langs zonder hem überhaupt op te merken. De beet was best wel sterk, tandafdrukjes in mijn rijlaarzen en een flinke blauwe plek. Maar ben ik er van geschrokken? Nee. Ik heb het idee dat het inderdaad om het verschil in impact gaat. Een aanval van een grote hond is denk ik "enger" dan de aanval van een kleine hond.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 15:26

kiwiwitje schreef:
Diablo schreef:

Dat ik de ernst niet inzie? Heb je mijn berichtje wel gelezen?!
Wat ik zeg is dat het geen vergelijking is en dat het niet uit maakt wat de schade is.
Mijn punt is dat geen enkele hond er mee weg mag komen als er gebeten word. Niet met weinig schade en niet met veel schade. Maar blijkbaar is lezen erg lastig.

Ik kan ook erg vals worden van dit soort reacties, en zeker als ze van jou komen. Want dit is niet de eerste discussie waar wij in verwikkeld raken en je weet precies hoe ik er over denk. En mocht je dat even kwijt zijn, zijn er genoeg berichten van mij om terug te lezen.
Voor de aller laatste keer, ik ben de laatste die zegt dat Grotere honden over het algemeen grotere schade aanrichten(zoals de nu bestaande HR lijst).
Maar de enige die er voor zorgen dat bijtincidenten blijven bestaan zijn baasjes die onverantwoord met hun hond om gaan en geen fatsoen in hun lijf hebben zitten. En ja daar horen ook zeker de kleine hondjes bij. En waar een hoop mensen niet begrijpen dat o.a. ik honden als Staffords verdedig, begrijp ik niet dat er mensen zijn die blijkbaar niet snappen dat het niet uit maakt hoe ernstig het is, iedere hond die bijt verdient een maatregel. En afhankelijk van de schade of hoeveelheid dat er gebeten word(stel, hondje heeft maandelijks zijn tanden wel in een mens/hond) moeten de maatregelen aangepast worden.

Niet boos worden joh, veel te mooi weer ;). Ik heb zelf ook HR honden, maar ik heb ook chihuahua's, ik ken dus beide kanten. En natuurlijk moet het niet zo zijn dat mijn chi's maar mogen doen en dat mijn Cane Corso's niets mogen, ze morgen het allebei niet. Ik denk dat iedereen het daar wel over eens is.
Maar de maatregelen worden genomen omdat er gewoon veel te veel incidenten zijn met te grote gevolgen en die gaan toch echt niet over de chihuahua's en consorten. Daar mogen de eigenaren zelf hun maatregelen nemen, omdat de gevolgen niet zo groot zijn.
Bij bepaalde honden zijn de gevolgen wel veel te groot en er wordt door de (meeste) eigenaren schijnbaar te weinig aan gedaan en om andere mensen/honden te beschermen (want dood of ernstige verwondingen), komen nu deze maatregelen. Dat je niet iedereen daar blij mee maakt, dat is dan maar zo.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 15:33

Ja ik word daar wel boos om, het is nogal iets wat je zegt hoor dat ik zoiets niet in zie. Dat vind ik gewoon echt niet kunnen. En dat je het misschien niet zo bedoelt kan best.

Ik vind de hele maatregel ook gewoon de plank misslaan. Niks schade beperken. Iedere hond die bijt is fout. En daar zal iets aan gedaan moeten worden. Dat de sancties gebaseerd zijn op schade en situatie is niets meer dan normaal. Maar ook als een andere hond dan de RASSEN die op de HR lijst staan(dus ook kruisingen en stamboom honden)moeten gewoon een sanctie krijgen.

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 15:36

wij als mensen kunnen soms de kleinste dingen over het hoofd zien wat gedrag qua honden,
hoe vals de hond ook ze doen het nooit zonder aanleiding, er zal ongetwijfeld iets gespeeld hebben ondanks dat dat misschien leek alsof dat niet zo was.

Aangifte heeft denk ik geen zin omdat je op een losloopgebied was en daar mogen ze los en is het je eigen risico..

Wel zou ik het desbeterffende baasje erop aanspreken, dat het misschien handiger is om voortaan haar hond aan te lijnen of los met een muilkorf op zodat hij/zij geen schade aan kan richten in het vervolg, ook vind ik het vergoeden van de dierenarts kosten of in ieder geval de helft ervan wel op zijn plaats maar dat ligt aan de baas zelf want denk niet dat je het kan verplichten, uiteraard kun je erbij vermelden dat dit gewoon via de WA verzekering kan misschien dat ze dan makkelijker meewerken.

Net als wij mensen niet iedereen mogen is dat met honden ook zo maar vaak wordt er maar vanuit gegaan dat alle honden het maar met elkaar moeten kunnen vinden.

Mijn hond loopt ook vaak los, is sociaal naar andere honden maar ook hij loopt er wel eens van weg omdat hij een hond niet leuk vind of er even geen zin in heeft, en als ik het zelf niet vertrouw roep ik hem al bij me.

Wat ik wel erg kwalijk vind in jouw geval is dat je vriend en omstanders de honden uit elkaar moesten halen en de eigenaar niet echt wat deed, erg slecht, denk niet dat je er iets mee kan maar lijkt mij dat je als baas toch wel op je hond let en als je weet dat het niet altijd goed gaat je hond niet met andere honden los laat rennen.

Hoop dat je hondje snel opknapt

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 15:44

Ik heb in een honden pension stage gelopen en ik ben met enige regelmaat door kleine hondjes naar mijn kuiten gevlogen en die HR honden? Geen enkel probleem O:)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 15:49

Cayenne schreef:
Je sluit wel erg resoluut uit dat jouw hond geen aandeel heeft gehad. Ook honden kunnen fouten maken en zijn doorgaans verre van perfect. Mij lijkt aangifte ook te ver gaan.

Dit dus, het kan gebeuren. Die van mij hebben zich ook wel eens in de haren met andere.

Als iemand dan over kosten vergoeden zou ik hard lachen. Andersom zou ik dat dan ook absoluut niet verwachten van iemand anders.

Nogmaals, het kan nou eenmaal eens gebeuren.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 15:57

KimD dan trek je toch aan het kortste eind. Iedereen dient zijn hond onschadelijk te houden. Civiel kunnen kosten dus gewoon via gerechtelijke weg verhaald worden mocht dat nodig zijn.

Zou wat zijn. Jouw en mijn hond vechten om wat voor reden ook. 1 raakt gewond en de ander niet
Succes er mee. N I et dus. Stukje fatsoensnormen komen ook nog eens er bij kijken. Ik zou het niet op mijn geweten willen hebben dat honden onder de hoede van mensen met elkaar vechten en 1 partij zit met kosten. Minstens dan een goed gesprek en kosten delen mocht je het er over eens zijn dat de honden het beide opzochten.
Laatst bijgewerkt door Bravura op 28-05-17 16:01, in het totaal 2 keer bewerkt

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 15:59

kiwiwitje schreef:
Ja ik word daar wel boos om, het is nogal iets wat je zegt hoor dat ik zoiets niet in zie. Dat vind ik gewoon echt niet kunnen. En dat je het misschien niet zo bedoelt kan best.

Ik vind de hele maatregel ook gewoon de plank misslaan. Niks schade beperken. Iedere hond die bijt is fout. En daar zal iets aan gedaan moeten worden. Dat de sancties gebaseerd zijn op schade en situatie is niets meer dan normaal. Maar ook als een andere hond dan de RASSEN die op de HR lijst staan(dus ook kruisingen en stamboom honden)moeten gewoon een sanctie krijgen.

de hele maatregel slaat ook nergens op. doe het dan voor ALLE honden, want ALLE honden kunnen bijten groot of klein en ongeacht stamboom of niet.

Het is de combinatie van het karakter + opvoeding + eigenaar, of het nou een chihauhau is of een Pittbull achtige. De lijst is inderdaad gebaseerd op de schade die ze kunnen aanrichten maar niet het aantal gemelde bijtincidenten, want de JackRussel staat namelijk om nummer 1 van bijtgrage hond. maar om nou alle jackrussels over een kant te scheren, doen ze nu wel met de zogenaamde HR honden