HorseTopShop schreef:Wat betreft de aangifte vind ik moeilijk.
1 Van mijn honden (die ook op de HR lijst staat) is nog niet zo lang geleden aangevallen door 2 Jack Russels. 1 Greep hem bij zijn keel en ging schudden en scheuren, de ander greep hem in zijn hals.
Ik zag dat mijn hond in paniek raakte en niet wist wat hij moest doen. Nadat ik een enorme brul gaf, bleef mijn hond stokstijf staan, waarna we de Jacks eraf hebben kunnen halen.
Wat als mijn hond wel terug had gebeten? Zo'n Jack Russel is even groot als de kop van mijn hond. Dan was het hap-slik-weg en is mijn hond de "gevaarlijke vechthond".
Ik ben wél aangifte gaan doen. Ondanks dat mijn hond geen verwondingen had. (Dikke huid waar ze niet snel doorheen bijten)
De eigenaar van de 2 Jacks is een arrogante eikel en denkt dat hij zijn keffende, rond rennende en gillende ADHD-hondjes overal maar los kan laten. (Is in een woonwijk gebeurd waar een aanlijnplicht geldt.)
Stel dat dit nog een keer gebeurd en mijn hond wél terug bijt. Dan ligt de eerdere aangifte er al en kunnen ze zien dat deze 2 hondjes vaker voor problemen zorgen. Of als het bij een ander gebeurd.
Dus aan de ene kant ben ik vóór aangifte doen, maar aan de andere kant s het bij jou wel echt netjes opgelost. En de eigenaar van de andere hond is meegaand.
En wat denk je dat dat voor verschil maakt? Ik vrees niets. Immers jou hond had nu geen schade en het gaat er echt niet om of hij eerder al eens aangevallen is of niet. Als hij grote schade veroorzaakt ooit door te bijten dan is de kans op in beslagname en testen en aanlijn en muilkorf gebod gewoon heel groot denk ik