Wat voer jij je hond?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Wildgirl

Re: Wat voer jij je hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 13:23

Hier 3 voermomenten per dag, in de ochtend rodi compleet met toevoeging van lam.
In de namiddag rodi compleet, voor het slapen gaan een handje geperste brok van het huismerk van de pets place.
Mijn vorige hond stond op impress your dog senior geperst gezien hij niet tegen vers kon.
Ik heb hier 2x daags een klein hard hoopje ontlasting welke niet stinkt, perfecte vacht, amper verharing en een goed gebit.

silkeshorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 13:39

ik geef droge brokken! ze zeggen toch dat da gezonder is maar ben van kip smaak wel over geschakelt naar zalm. normaal moet je dat zo veel mogelijk vermijden maar ze at echt niet meer en nu weer wel :9

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 13:53

Mijn Franse Bull krijgt Cavom Lam en rijst geperste brok en savonds een 1/3 bakje smuldier.
Dit is tot nu toe de enige brok waar hij normale ontlasting mee heeft en geen jeuk en/of bulten.

Duitse herder krijgt een simpele brok hier uit Duitse winkel anders vreet mevrouw niet.
Savonds krijgt zij de rest van het bakje smuldier.

Af en toe krijgen ze een gekookt aardappeltje wat over is van het avondeten, paar boontjes of doperwtjes.
En in het weekend een gekookt eitje.

Merula123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 13:58

Onze hond en kat krijgen beide vers vlees. Onze kat vindt niet alles per se even lekker maar de hond eet alles op wat hij kan vinden, en dan binnen een paar seconden :Y)

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-17 16:10

wow, dit gaat hard! :D leuk om te zien hoeveel mensen hun ervaring willen delen!

Mijn hond is enorm kieskeurig, en enorm actief. Ik heb nog geen enkele brok gevonden die ze graag lust. Ik had graag cavom gevoerd, maar helaas...

kvv, barf- absoluut niet. Dat gaat er bij haar echt niet in, net zo hard niet als de brokken. Smuldier? nope. Rodi? nope. Renske gaat wel, met lange tanden... dus nu blikvoer, met rijst en wat groenten, gaat er in ieder geval in als koek en ze krijgt binnen wat ze nodig heeft!

Af en toe gedroogde visfilets een een half pens staafje (is ze ook geen groot fan van), en natuurlijk kauwmateriaal om haar tanden schoon te houden

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 16:26

Wij voeren KVV,

Wij zijn dit gaan doen nadat onze teef ontzettende jeuk kreeg. De dierenarts dacht aan een voedselallergie en we konden kiezen tussen hypoallergeen brok of kvv. Wij hebben voor Kvv gekozen omdat onze reu een moeilijke eter was. En de teef nog wel eens wat jatte van hem. Daarom moesten beide honden over.

Dit bevalt ons goed ze eten allebei super.

Succes met je zoektocht.

Hebben hier nu een oppashondje welke ook ontzettend slecht wil eten.

Wat ik zijn bazin heb aangeraden is contact te zoeken met de homeopaat waar we onze reu ook hebben lopen. Onze reu (loopt er voor zijn epilepsie) was een ontzettend moeilijke eter en at soms 2 dagen gewoon niet of nauwelijks. Sinds we begonnen zijn is dit veranderd in een hondje wat je eten nog net niet van je bord af jat _O-

Je zou dus ook nog kunnen kijken na een goede homeopaat bij jou in de buurt.

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 16:27

Hier ook vers van Oervoer en brokken van Orijen. Gaat super zo :)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 22:29

Hier brokken van Wolfsblut. Zijn sinds kort overgestapt van Cavom puppybrok naar Wolfsblut. Het is graanvrij en heeft een hoog vleesgehalte. Als basis voeren we nu Green Valley, lamsvlees/zalm, maar we hebben bij de zak van 15 kilo ook 3 zakken van een kilo met andere smaken voor de afwisseling. Met name Dark Forest op basis van hert wordt erg gewaardeerd. Reden voor dit voer is dus de ruime variatie aan smaken, en de samenstelling.

justahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 22:45

Voorheen kregen al mijn honden belcando, maar door geregeld oorontsteking ben ik overgestapt naar markus muhle. Dit krijgen ze nu ca4 weken. En even afkloppen tot nu toe nog geen oor problemen gehad.

T typische is dat er qua brok een hoog vleesgehalte word geadviseerd , maar is bij mijn honden geen succes , vandaar nu een brok met minder vlees. Wat ook enorm scheelt is de hoeveelheid ontlasting. Ze nemen heel veel voeding op uit deze brok.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 00:52

Veel vlees als in KVV gaat hier super
Maar brok die echt een heel hoog vlees aandeel heeft een flink stuk minder

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 00:57

Mijn hondjes krijgen brokjes van Smølke en vlees van Pedigree.

Joliieeenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 01:07

Mijn pup uit Griekenland krijgt nu Taste of the wild puppy brok. Die met Ementhaler en rund?

Eerst vond ze ze super lekker, nu ineens niet meer. Weet niet of dit iets te maken heeft met haar puberteit ofzo? Ze glanst wel als een spiegel! Ook had ze eerst diarree en bijna zwarte stoelgang. Nu is het mooi vast en niet meer zo donker. Het is een hondje met een gevoelige maagje en ondanks dat het een zwerfhondje was is ze ontzettend kieskeurig met eten..

Als iemand betere opties heeft dan dit mogen jullie het altijd laten weten. Het moet natuurlijk lekker zijn voor haar, maar ik wil het liest wel zoveel mogelijk vlees in de brok hebben. Ik heb hier de dierenwinkel afgestruind naar wat mij het beste voer leek (en dus het duurste) maar madame vind het dus niet meer zo lekker..

LK_2312

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 06:34

Onze shiba eet vlees van Barfmenu.

Had haar als jonge hond graag op brokken gehad en gehouden maar dat at ze erg slecht. Heb tig soorten en merken geprobeerd, Wolfsblut, Arion, simpele goedkope brok zonder merk en Reza. Niets wou ze meer van eten dan een paar brokjes. Toch maar vlees gaan geven en dat eet ze vanaf de eerste dag altijd keurig op. Zelfs de vis varianten vindt ze lekker.
Ondertussen is ze vanwege hormoon problemen wel gesteriliseerd en sindsdien lust ze ook alles aan brok dus die eet ze soms ook. Toch houden we haar mooi op vlees want daar doet ze het prima op!

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 07:35

Mijn eigen 2 ( Spaanse) honden eten alleen vers vlees ( lotgering en best 4 dogs) en gedroogde snacks.
Ik heb er 1 met glutenallergie en heb me goed laten informeren door verschillende fokkers
die barf of kvv voeren en ik moet zeggen het bevalt ons prima.

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 07:57

Ik voer nu bijna 2 jaar kvv. Begonnen als pup met royal canin. Hij werd toen hij 6 maanden was erg ziek en kreeg telkens darminfecties en wilde niet meer eten omdat hij er dus ziek van werd.
In die periode een klap met geld kwijt bij de dierenarts voor onderzoek en verschillende medicijnen en brokken geprobeert. Laatste advies was hypoallergeen brok en ook die geprobeert. Maar daar werd hij ook niet beter van.

Op een gegeven moment had ik een herder van 6 maand die nog maar 14 kilo woog en gewoon bang werd voor zijn eten.

Dierenarts wilde dat ik nog langer met de hypoallergeen brok door ging maar na weken naar de dierenarts te hebben geluisterd ben ik kvv gaan halen en heb het voor zijn neus gezet. Ook dit liet hij staan.

Ik heb het toen met een vork aan hem gevoerd :Y) en hij vrat de hele bak leeg en een dag later was zijn spuiten diarree over en werd het met de dag vaster. Na weken diarree en buikpijn werd hij gewoon beter!

Nu is hij 73 cm hoog en weegt 48.7 kilo en ziet er geweldig uit! Nooit geen brok meer voor hem.
Laatst bijgewerkt door xGoldenHero op 25-05-17 07:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 07:57

Ik voer brok van dog lovers gold (graanvrij). Heb ook een tijdje vers vlees geprobeerd maar ik vond dat teveel gedoe en hond deed het er niet goed op. Weer terug naar dog lovers gold gegaan alles was weer prima.

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 08:41

Zelf voer ik mijn Australian Shepherd al vanaf pup vers vlees en barf.
Ook zalmkoppen en andere vissoorten.
Alles van best4dogs en dogmeat.
Ik heb gelukkig een hele grote vrieskist dus ik bestel altijd zo'n 130 kilo in 1 keer.

O ja en zelf vangt ze heel veel muizen in de bermen en eet ze smakelijk op :D

Ze poept 2 keer per dag een klein mooi vast drolletje.

Flint09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 09:18

Al een paar maanden is dit het menu voor meneer :

rijst of macaroni met gekookte kipfilet ( of gekookte tartaar ) en Orijen brokken ( adult of senior ) , s'avonds aangevuld met een lepel yoghurt met honing .

Soms s'avonds ook nog gekookte spercibonen .

3 dagen in de week krijgt hij s'ochtends blikvoer van Terra Canis de graanvrij en dan vaak de konijnsmaak .

Vroeger kreeg hij lukullus , maar op een gegeven moment kreeg hij daar diarree van, hij poepte toen ook gewoon teveel , nu gaat dat goed met 3 mooie drollen per dag.

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 09:37

Onze Duitse en tervuerense herder krijgen vers vlees. We hebben worsten, maar ben even vergeten van welke leverancier.
Verder halen we zelf vlees bij het slachthuis en stellen dit zorgvuldig samen.
Ook vleesbotten e.d. halen we bij het slachthuis vandaan.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 13:12

Kvv en brok van Darf, wil graag biologisch vlees geven en sinds een tijdje maken ze ook een goede brok, handig voor op vakantie.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 14:18

Mijn beide honden doen het niet goed op kvv. Ze vinden het heerlijk hoor maar m'n pup bleef toch achter in de ontwikkeling en m'n oudje deed het er ook niet goed op. Hier gaan ze super op orijen en renske. Maar het allerbeste doen ze het op Herrmanns. Alleen doet mijn portemonnee het daar weer minder oo.

Amyd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 14:39

Wij voeren onze honden Farmfood brokken en af en toe wat pens. We hebben een labrador van 5 jaar en patterdale terriër van 7 jaar, ze glimmen allebei als een spiegel en zijn geen grammetje te zwaar.

cissi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 14:55

Mijn 3-jarige kruising Wetterhounteefje doet het prima op Darf Compleet (ze krijgt 1 blok per dag). Af en toe krijgt ze een stuk runderkophuid of een runderoor om te kauwen, want de Darf is weg voor je met je ogen kunt knipperen. Soms geef ik een restje boontjes, worteltjes of bloemkool als dat over is van het avondeten. En komkommer(schil) is haar favoriete snack.
Ze poept netjes 1 hoopje per dag en heeft een stralend gebit. Verharen doet ze wel flink maar dat wijt ik vooral aan het feit dat ze gecastreerd is.

BulletjeBeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 15:01

Na een heeele lange zoektocht doet mijn bull terriër Beer het nu al een paar maanden prima op Wolfsblut Wide Plain (met paard en zoete aardappel). :j

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 16:51

Palmera schreef:
Tieme schreef:
De mijne krijgen als hoofdvoer KVV. Waarom? Ze doen het hier gewoon super op. Geen granen en toegevoegde rotzooi. Ze verharen nauwelijks nog en hebben geen hondenlucht bij zich.

Wellicht een hele domme vraag, maar wat mankeert er aan verharen? :)

Mijn honden verharen, imo normaal, 2 keer per jaar. In het voorjaar (verlies wintervacht) is het het ergst, in de herfst zijn het wat haren. Naar mijn mening hoort verharen er nou eenmaal bij, het zit in het systeem van de hond.

Ik ben dus oprecht benieuwd naar de theorie waarom het goed zou zijn als een hond, al dan niet door voeding, nauwelijks meer zou verharen. :)

waar zeg ik dat het goed zou zijn als een hond nauwelijks verhaart?? vertel....
en waar zeg ik dat er iets mankeert aan verharen?? :) nergens.
het is me gewoon opgevallen dat ze nauwelijks nog verharen sinds ze op kvv staan. zowel beide honden als de katten. het ging het hele jaar door en soms aardig wat haar. en nu is het 2x in het jaar even een week heel erg en daarna vind je nauwelijks haren. ik weet dat het erbij hoort maar ik vind het niet erg dat het nu stukken minder is ;)
en het is niet zo dat mijn dieren nu vol zitten met oud haar wat niet los wil laten of zo. krijg juist altijd complimenten van de dierenarts/fokker enz dat ze zo goed in hun vacht zitten.
aan de katten merkte ik het bijvoorbeeld ook door de haarballen. verharen, likken en vervolgens haarballen. nu nauwelijks tot geen haarballen.