.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 19:35

callum schreef:
Seresto werkt hiet perfect op 3 honden en 1 kat. Helaas komt er wel allergie op seresto voor dus wel even allert zijn de eerste paar weken. Ik had helaas een katje met brandwonden in haar nek omdat ik er vol vanuit ging dat het goed zat

Kan het zijn dat je vergeten bent de puntjes van je band af te halen? Dit moet namelijk maar niemand leest de gebruiksaanwijzing goed over het algemeen.

Dit is vaak de oorzaak van je klachten die je beschrijft.

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 19:38

De dierenarts zal druppels hebben aangeraden omdat de vlo dan niet eerst hoeft te prikken. Immers als hij prikt krijgt de kat nog steeds de reactie op het prikken van de vlo.

Advantage is een uitstekend middel net zoals bolfo gold wat een en hetzelfde middel is.

De Seresto band heeft dezelfde basis en werkt vaak ook uitstekend. Plus een extra stof tegen teken.

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 19:50

robert45 schreef:
callum schreef:
Seresto werkt hiet perfect op 3 honden en 1 kat. Helaas komt er wel allergie op seresto voor dus wel even allert zijn de eerste paar weken. Ik had helaas een katje met brandwonden in haar nek omdat ik er vol vanuit ging dat het goed zat

Kan het zijn dat je vergeten bent de puntjes van je band af te halen? Dit moet namelijk maar niemand leest de gebruiksaanwijzing goed over het algemeen.

Dit is vaak de oorzaak van je klachten die je beschrijft.

Nee die waren eraf helaas. Ik.heb helaas een van de weinige dieren die echt allergisch is voor de seresto

chimello

Re: Poes met vlooienallergie welke vlooiendruppels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 20:01

Wij hebben alleen binnenkatten.
Hele vlooienplaag in huis die gewoonweg niet weg te krijgen was. Bandjes om gedaan en binnen een week alles dood. Nu merk ik meteen als het half jaar voorbij is de haaruitval weer sterker wordt en de bandjes vervangen moeten worden. Maar ze werken fantastisch hier en de katten voelen zich zo fijn als ze de bandjes weer om krijgen. Ze vechten er niet eens tegen :')

emil01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 20:15

Saranghea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 20:18

Ik wil even uitleggen waarom het kan zijn dat de assistentes iets anders zeggen dan beide dierenartsen. Als je als assistent niet bij de dierenarts in de behandelkamer hebt gestaan zul je ook echt niet weten wat de dierenarts bij de desbetreffende persoon heeft besproken (al helemaal niet als het een paar dagen later is):+ . Bij een flinke vlooienplaag wordt bijvoorbeeld iets gegeven waar de vlooien 3 uur na bijten er direct af liggen. Maar bij een vlooien allergie gebruik je liever de druppels omdat een vlo dan alleen maar contact hoeft te hebben voordat het middel gaat werken.

Overigens is er inmiddels ook van stronghold een middel op de markt die ook goed tegen teken werkt en gewoon een pipet is. Ideaal als je "bang" bent voor bravecto of geen zin hebt in een band.

3 maand terug was er bij ons ook een kat met vlooienallergie-/ en plaag (altijd braaf een pipetje met fipronil erop gedaan) en die heeft voor 2 weken apoquel(jeukstillend) meegekregen en die komt nu regelmatig advantage bij ons halen.

@emil01
Ik weet niet hoeveel jij betaalt inclusief verzenden, maar dit product is dus stronghold maar dan met een andere naam. Bij je eigen dierenarts kun je het waarschijnlijk voor dezelfde prijs/een euro minder halen.

AnniekSlijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 20:23

Ik heb wel eens gehoord dat katten hoofdpijn krijgen van de saresto banden, omdat er een sterke geur aanzit. Katten ruiken veel beter als ons. Maarja moeilijk te achter te komen of dat echt waar is.

Ik kreeg voor vlooien allergie Vectra, dat is contact dodend, de vlooien hoeven dus niet eerst te bijten voor ze dood gaan. Aangezien de beet de jeuk geeft, heb je liever niet dat ze bijten.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 21:12

M_i_R schreef:
Jessix schreef:
Hier ook fan van Seresto bandjes. Ja, ik vind het altijd wel een beetje eng, maar het is het enige wat ook echt werkt tegen teken. En dus is de keuze snel gemaakt. Elke dag meerdere teken van je katten afhalen is een nog groter risico.

Bravecto werkt ook echt goed tegen teken. Onze kater had er op duur duur iedere dag wel 1 of 2 die we eraf konden halen. Na het starten met bravecto: 0.

Ik zal het onthouden, bedankt voor de tip. Met Seresto ook nul teken en echt 8 maanden lang. Blij dat ik daar van af ben.

emil01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 09:20

Saranghea schreef:
@emil01
Ik weet niet hoeveel jij betaalt inclusief verzenden, maar dit product is dus stronghold maar dan met een andere naam. Bij je eigen dierenarts kun je het waarschijnlijk voor dezelfde prijs/een euro minder halen.

Ik betaal geen verzendkosten en uiteindelijk minder dan bij de dierenarts.....vandaar de tip van een kattenforum. Uiteraard is het beter om de grote verpakking te kopen...

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 09:28

Willl65 schreef:
Ik heb zelf weer een afspraak met dierenarts voor mijn katten. Ik zal vragen hoe die prik heet. Het maakt in ieder geval de vlooien steriel waardoor je niet steeds besmet kan worden. De omgeving van de kat heeft ook geen last meer van vlooien . Ik ben er blij mee zelf.

Heel mooi dat spul, maar... denk je dat het slim is een kat die allergisch is voor vlooienbeten een middel te geven dat werkt door middel van vlooienbeten? (Ja, vlooien moeten toch echt die kat bijten voordat ze dat prachtige middel binnenkrijgen... niet geschikt dus voor allergische katten.)

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 09:37

Annet_Dottie schreef:
Kom net van de DA, ze had inderdaad Comfortis die raadde ze aan met allergie, wel apart dat de dierenartsen er die ik beide heb gesproken het steeds over advantage druppels hadden en gewoon 1 keer per maand bij houden , maar goed doet er ook niet toe m'n poes moet niks hebben van pilletjes, krijg ik er gewoon niet in. Bij de oudste nog wel maar deze spuugt het echt uit.
Dus dan vectra of advantage, vectra 3 pipetten €7,20 per pipet en advantage €5,60 per pipet dus €22,40. Maar heb ze net online besteld voor 4 euro goedkoper, scheelt toch weer iets :+

Mijn kat met vlooienallergie geef ik ook comfortis. Het werkt alleen niet voor teken :( Daar doe ik dan weer een goeie vlooien/tekenband voor om. Laatst zo'n nekspuitje geprobeerd voor vlooien,teken en wormen tegelijk, maar dat vind ik niet geweldig.
Dus blijf ik ontwormen met comfortis, ontwormen met milbemax en een vlooienband van Seresto (oid) in zo'n blik.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 10:42

zoogangster
Daar heb je gelijk in maar
Er werd mij gevraagd hoe het middel heette eb ik heb antwoord gegeven
Druppels werk hetzelfde toch?
Mijn katten hebben er in ieder geval maanden lang geen vlooi meer door. Een is allergies en plukte zichzelf compleet kaal.
Nu nergens geen last meer van.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 10:46

Één van onze katten heeft een zware vlooienallergie, wat zich uit in volledig kapot bijten van halverwege haar rug tot staart, uitslag, overgeven, niet meer willen eten.

Bij haar (en de rest) gebruiken we Advantage en zolang we dat consequent doen heeft ze nergens last van.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 15:12

Ik heb nu een keer een pipet van de DA gebruikt wat tegen zowel vlooien, teken als wormen zou werken. Maar heb toch zelf het gevoel dat een pil van binnen uit veel beter werkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 15:56

En wat gebruiken jullie dan in de omgeving?

Een van onze katten begon enkele weken terug zichzelf te bijten en te krabben.
Niks te zien, geen vlo, geen poepjes niks.
Toch vorig weekend maar stronghold gegeven.
Ik twijfel dus nog of t vlooien waren of stress.
( bijten en krabben ontstond na 2 operaties na elkaar).

Echter zag ik vandaag een zwart beestje op mij zitten, toen ik t wilde pletten was t opeens weg ( gesprongen??)...
Twijfel dus of dat een vlo was en Zoja...
Heeft de stronghold dan niks gedaan of
Moet ik nu alles gaan sprayen...