Penis amputatie plaskat

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Re: Penis amputatie plaskat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 12:03

Ah dat fort, hij ziet er nu ook wel echt verslagen uit. Hopen dat de Tramadol lekker is voor 'm, liever een paar dagen suffig dan maar. Keep us posted!

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 12:15

Bij mijn kater heeft deze ingreep echt heel goed geholpen.
Hoop bij die van jou ook!

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-17 18:47

Ted vind zijn fort erg fijn, is er bijna niet uit te krijgen... met een zoet stemmetje lukt het wel om hem naar zijn eten te lokken. Dan eet en drinkt hij goed

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 20:15

Moet ie nog die speciale brokjes of kun je hem een beetje verwennen met lekkers?

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-17 20:33

Hij krijgt speciaal dieetvoer waar hij echt niets anders naast mag hebben helaas

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 22:39

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-17 08:54

Kijk evelyne, dat zijn nog eens tips! Bedankt!

Vanmorgen werd ik begroet door mijn lieve ted, druk kopjes gevende keek meneer helder uit de ogen. Ook had hij zijn drinkbak omgegooid met een natte vloer tot gevolg, gelukkig heb ik zeil liggen.
Gisterenavond heb ik hem een halve tramadol gegeven voor de nacht, aangezien ted het gisteren op een kwart tablet 6-7 uur volhield.

Nu ligt meneer weer in zijn kattenbak, nog steeds persend. Hoop dat zijn medicijn snel inwerkt en hij kan relaxen. dat persen zal de genezing niet echt ten goede doen, hij plast nog steeds licht roze.

Afbeelding

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 09:10

Zorg je ook dat je een spiegel maakt met die pijnstilling? Dat is een stuk aangenamer dan steeds een flinke dosis geven en dat (bijna) uit laat werken.

Sterkte met hem! Hoop dat hij snel pijnvrij is.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 10:55

Dat hij nog steeds een beetje bloed plast is vrij normaal hoor. Het persen zelf zou me dan niet lekker zitten?

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 11:21

hier ook een blaasgruiskater die hetzelfde heeft ondergaan. kosten waren 150 euro...
ik kreeg 3 soorten medicatie mee waaronder een pijnstiller. deze moeten ook op redelijk vaste tijden gegeven worden, ook al denk je dat hij geen pijn heeft. pijnstillers bouwen een spiegel op in het bloed en deze spiegel moet stabiel blijven om geen pijn te krijgen. geef je het onregelmatig dan komen er dippen in de hoeveelheid pijnstilling in het bloed en krijgt je kat pijn.

hier zou hij ook geen ander voer mogen hebben. helaas at hij het blaasgruisvoer niet dus ik ben over gegaan op kant en klaar vers vlees. daarnaast kreeg hij de eerste maanden nog cranberry erbij.
Hij heeft nooit meer last gehad van gruis en blaasontstekingen. poes had ook blaasgruis. zou ook op speciaal voer moeten. nergens meer last van sinds ze op vers vlees staat.

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-17 11:30

Ted krijgt zijn medicijnen op vaste tijden zodat hij geen pijn heeft. Hij vind zijn speciale voer lekker en eet er goed van! Natuurlijk niet meer dan de aanbevolen hoeveelheid :). Ik heb inderdaad gehoord dat katten het op vers vlees goed doen, alleen ted eet niet eens kipfilet rauw. Met zijn pijnstillers is het persen veel minder, hij slaapt nu lekker.

Zijn enorme kap heb ik wat minder hoog geknipt, heb er twee cm af gehaald. ted kan nergens bij maar kan zo wel makkelijker eten en drinken en ziet er comfortabeler uit

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 11:33

Kun je geen stoffen kap scoren? Die had mijn kat en dat was zo fijn! Veel minder beperkend maar beperkend genoeg. Mooie foto van Ted, knappie is het!

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-17 12:12

Ik had een kap gekocht maar die is nog super hoog voor ted..

Afbeelding

Ook niet echt ideaal

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 14:21

Die van ons kreeg het klaar om zich met kap en al te willen gaan likken, echter kwam hij er natuurlijk niet bij door die kap maar duwde hij wel die kap met alle pogingen gruwelijk tegen zijn buik aan.
Blauw is die geweest kan ik je zeggen.
dierenarts had het nog nooit meegemaakt.

Willy had vanmorgen ook weer een heel klein beetje bloed bij de urine, heb dus net maar even cranberry besteld voor hem.
kijken of we hem daar wat meer mee kunnen ondersteunen

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-17 18:36

Ik hoop dat Willie geholpen is met de cranberry ja. Bloed plassen is niet zo fijn..

Hier een middag zonder overdreven persen. Als hij naar de wc is geweest perst hij even maar is daar goed uit te halen door zijn naam te zeggen met zoet stemmetje. Verder voelt hij zich een stuk beter, zeurt dat hij buiten wil en ligt weer heerlijk op zijn rug:

Afbeelding

Ted ligt niet meer in zijn kattenbak, vooruitgang!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 19:00

Jeetje wat ziet dat er bizar uit joh! Hij ligt er ook wel een beetje exhibitionistisch bij :=

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 19:09

Afbeelding

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 19:20

Mooi dat ie zich weer goed voelt! *\o/*

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-17 19:21

Ja ha lieveli, ik had altijd wel gedacht dat ted en nudist was... het bewijs is geleverd!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 19:26

Je hebt geen onschuldige kittens rondlopen die hij kan verpesten met zijn gedrag?

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-17 19:32

Drukt op knop 'vind ik leuk' :D

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-17 19:06

Morgen gaan we naar de dierenarts, ik hoop dat hij snel weer naar buiten mag! Wordt gek van die kat :P

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-17 15:56

Goed nieuws en slecht nieuws.

De wond van ted ziet er prima uit, de dierenarts was erg tevreden. De hechtingen zullen vanzelf oplossen dus ze hoeven niet meer aan z'n ster te prutsen, da's wel fijn voor ted! Zijn kuur moet hij afmaken en ook de pijnstilling mag hij gewoon blijven nemen.

Het mindere nieuws. Ted moet nog !twee! weken zijn kraag om en dat betekent twee weken binnen zitten met de deur dicht. Terwijl het super heet wordt deze week. -O-

Gelukkig hebben we ook daar iets op gevonden:

Afbeelding

Met een speciale pin met schroefdraad kan ted buiten aan een touwtje (staalkabel). Zijn tuigje daar kan hij niet uit ontsnappen zonder zijn pootjes te verliezen dus hij kan nu lekker buiten zitten. Op de stenen in de zon, of uit de zon. Op het gras in de zon..of uit de zon. Onder de boom van de buurvrouw ligt het ook lekker.. of gewoon bij het vrouwtje in de buurt;

Afbeelding

Het is even wennen, zo'n touwtje.. maar dit is beter dan binnen gevangen zitten!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 16:57

Ahhh arme Ted, maar gelukkig betert hij! Prachtige tuin trouwens!

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-17 21:50

Dankjewel! Op de foto staat ongeveer de helft van de tuin, hij is zo'n 30×6,5 meter. Genoeg plek voor ted dus! Hij zit nog steeds buiten, heb het idee dat hij eindelijk lekker slaapt in het hoge gras