Mijn hond loopt mank

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 13:33

Kuggur schreef:
Dus mamma had de zaak prima ingeschat.
Stelletje paniekvogels altijd op bokt.

Helemaal mee eens.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-17 13:44

poown schreef:
Fijn dat het meeviel maar een hond gaat niet manken omdat hij liever lui dan moe is. Een hond is geen mens en denkt ook niet als een mens. Een hond loopt mank als hij pijn heeft.

De DA zei dat. Ik zou niet weten waarom het niet kan. Van nature doen ze dat niet als ze geen zin hebben inderdaad. Maar ja, ik maak me daar nu niet druk om.
Kuggur schreef:
Dus mamma had de zaak prima ingeschat.
Stelletje paniekvogels altijd op bokt.

Nou, mam dacht ook iets heeeeel anders dan dit hoor. Dat tweede ben ik het wel mee eens eigenlijk :')
Maar je kunt ook vanuit een scherm niet inschatten hoe erg de schade is, dus dan roep je zoiets maar gauw.
Jolien87 schreef:
Wat fijn zeg! En de botten in zijn poot waren dus wel in orde? Ondanks dat het zo raar voelde?

Ja blijkbaar wel. Ik denk dat dan ook een vergroeid stukje is? :')
Ach maakt niet uit. Als de DA daar niks voelt zal het wel goed zijn :D

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 14:24

Waarom paniekschoppers op Bokt?

Wie opent hier nu een topic over een bot wat echt gedraaid zou zitten en mam wil niet naar de dierenarts maar de hond loopt stokkreupel terwijl het dier artrose heeft...
TS is 16...dan mag je wel aannemen dat ze geen verhaaltjes verzint. Dat ze het fout had is ten tweede. Ze is geen dierenarts maar maakte zich zorgen dat haar ma niets wilde. Uiteindelijk bleek het zo erg dat haar ma zelf al ging....leek mij toch duidelijk dat er dan mogelijk iets serieus niet goed zat. Dat de DA dan aangeeft dat het ok is is alleen maar gelukkig.

Als bokkers bestempeld worden als paniekzaaiers lijkt het me verstandig dat iemand voortaan gewoon zonder mekkeren naar een dierenarts gaat. Zonder bokt advies te vragen. Je weet dat je bij een dergelijk verhaal opmerkingen krijgt als het dusdanig lijkt. Er worden genoeg dieren de noodzakelijke zorg onthouden....ook hier in Nederland.

72Melanie27

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 14:52

Ik snap niet waarom je niet wilt bellen..

Je zegt net zelf dat je niet dingen stiekem doet.
Op bokt je verhaal zetten kan wel.. maar even een DA bellen niet?? -O-.
Sorry maar als je echt om het beest geeft dan bel je eerder een DA die je echt verder goed advies kan geven dan dat je een verhaal op bokt zet.

Alle wegen leiden naar bokt...

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 15:02

72Melanie27 schreef:

Sorry maar als je echt om het beest geeft dan bel je eerder een DA die je echt verder goed advies kan geven dan dat je een verhaal op bokt zet.

Ze zijn allang bij de DA geweest. ;)

Gelukkig heeft je hondje niks TS! :D

geerke

Re: Mijn hond loopt mank

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 15:08

Heel vreemd topic met enorm veel tegenstrijdigheden...een hond die op drie poten loopt en zodra hij de deur van de spreekkamer binnenkomt op een wonderbaarlijke manier genezen...loopt niet meer mank en van artrose is ook geen sprake meer...en bokkers zijn paniekzaaiers...o.k

72Melanie27

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 15:43

Neverland schreef:
72Melanie27 schreef:

Ze zijn allang bij de DA geweest. ;)

Gelukkig heeft je hondje niks TS! :D

Ik had het gezien ja! :j

Ik vond alleen haar verhaal nogal tegenstrijdig. Dus wellicht kon ze er iets van leren door eerst naar een welzijn te kijken van een dier, dan hetgeen dat je denkt dat een ouder vindt.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 16:15

LoveGlove schreef:
Nou we zijn naar de DA geweest

Het was eigenlijk niks speciaals :')
Ze hebben hem helemaal gecontroleerd, en hij gaf nergens pijn aan. Alleen was hij wel heel boos. Maar dat was te verwachten. Als laatste gingen ze naar zijn teentjes. En die bleken gewoon over elkaar te zitten, omdat hij wat langere nagels heeft. Toen lieten we hem even lopen, en hij was weer helemaal de oude. De DA zei dat hij helemaal in top conditie was. Vooral voor zo'n oud beestje als hij. Zijn heupjes en zijn rug waren nog mooi goed gespierd, hij was mooi slank. Alles was gewoon nog goed. Alleen dat teentje dus :')
En wat betreft verder manken onder het wandelen. Dat kan ook zijn omdat hij eenmaal liever lui is dan moe. En dat mag op z'n oude dag. Hij beweegt zelf nog goed genoeg om zijn conditie te houden. Al met al, hij is dus nog helemaal in top conditie. Artrose zal hij dus ook niet hebben *\%/*

Gelukkig maar. Dan zie je wel, liever een keertje te veel dan te weinig gaan. Mam en ik zijn beide opgelucht. Man wat heeft onze hond ons laten schrikken zeg :')

wel manken, voorheen diagnose van artrose... maar nu gewoon lui? geen enkele hond gaat mank lopen omdat hij lui is. Sloffen misschien wel, maar mank lopen? Dat kost zo'n dier gewoon veel meer energie dan zijn 4 poten gelijk te belasten en een fatsoenlijk gangwerk te hebben. Als een dierenarts dit tegen mij zou zeggen zou ik het dier meenemen en de volgende praktijk binnen lopen.

En als iemand zo'n topic aanmaakt dan ga ik er nu eenmaal niet vanuit dat het van zijn nagels komt. Als iemand de poot helemaal betast heeft dan ga ik er toch wel vanuit dat er ook even onder de voet is gekeken en dan zie je de nagels vanzelf ook zitten. :')

maar ts, ben blij dat je hondje niets heeft! bedenk je wel dat je moeder de volgende keer nog minder snel naar de da zal gaan en zorg gewoon dat je een spaarpotje klaar hebt en dat je de volgende keer wel eens belt naar de dierenarts. En ik raad je dan aan om de nagels beetje bij beetje korter te knippen. Het levende dringt steeds iets verder terug en dan kan je weer een beetje bijknippen. Tijdje wachten en herhaal het proces opnieuw.

_Nynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 16:21

Oh TS, ik dacht ook niet dat je moeder de hond mishandelde maar ik begreep het even niet :)
Ik begrijp het nu wel.

Fijn dat het opgelost lijkt te zijn :)

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 18:04

Heel vreemd.

Je ziet toch dat de stand van de teentjes anders staan?

Shiawase

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 22:42

Bravura schreef:
Waarom paniekschoppers op Bokt?

Wie opent hier nu een topic over een bot wat echt gedraaid zou zitten en mam wil niet naar de dierenarts maar de hond loopt stokkreupel terwijl het dier artrose heeft...
TS is 16...dan mag je wel aannemen dat ze geen verhaaltjes verzint. Dat ze het fout had is ten tweede. Ze is geen dierenarts maar maakte zich zorgen dat haar ma niets wilde. Uiteindelijk bleek het zo erg dat haar ma zelf al ging....leek mij toch duidelijk dat er dan mogelijk iets serieus niet goed zat. Dat de DA dan aangeeft dat het ok is is alleen maar gelukkig.

Als bokkers bestempeld worden als paniekzaaiers lijkt het me verstandig dat iemand voortaan gewoon zonder mekkeren naar een dierenarts gaat. Zonder bokt advies te vragen. Je weet dat je bij een dergelijk verhaal opmerkingen krijgt als het dusdanig lijkt. Er worden genoeg dieren de noodzakelijke zorg onthouden....ook hier in Nederland.

Precies dit. Zoals TS het beeld heeft geschetst, zag het er niet goed uit. Dat het achteraf meevalt is alleen maar fijn.
Beter een keer te vaak naar de DA, dan te weinig. :j

Al is het wel een vreemd verhaal. Manken omdat hij liever lui dan moe is. Eerst denken dat de hond artrose heeft, wat nu niet zo blijkt te zijn.
Zijn poot controleren en daarbij niet merken dat zijn teentjes over elkaar heen zitten.
Nou ja, als de hond nu maar pijnvrij rondloopt.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-17 23:23

Wowowowowwoowowowow ik heb het idee dat sommigen denken dat ik aan het liegen ben. Dus hier nog eens alles bij elkaar:

Rond carnaval zijn wij al een keer naar de DA gegaan omdat hij kreupel liep. Ze zeiden dat hij waarschijnlijk artrose heeft. Er zijn geen foto's gemaakt, wat ik raar vind. Maar ik denk dat ze er wel naar hebben gevraagd en mijn moeder toen nee heeft gezegd. Ik weet dat ze ernaar vragen, want tijdens mijn stage heb ik dat een keer meegemaakt. Nou, we hebben dus pijnstilling meegekregen, dat werkte blijkbaar niet. We hebben de hele kuur afgemaakt, maar er was geen verandering. Daarna is het een hele tijd best goed gegaan. Heel af en toe een beetje kreupel, een keer liep hij een dagje echt heel kreupel, maar dat was ook weer zo voorbij. Een paar dagen terug begon hij ineens enorm kreupel te lopen. Gewoon uit het niets. Mam vond ook al dat hij weken enorm rustig was. Ik heb een keer aan zijn pootje gevoeld, en dat voelde niet heel fijn. Het voelde alsof er een bot verdraait zat. Jeweetwel. Wat bij ons het spaakbeen en de ellepijp is. Op die plek. Waarschijnlijk is dat dus gewoon een stukje vergroeid daar. Vanmorgen heeft mam besloten om de DA toch te bellen. We zijn er ook heengegaan. Daar hebben ze hem helemaal gecontroleerd. Ze hebben zijn kop en schouders gedraaid, zijn heupen gevoeld, alles. Hij gaf geen pijn aan. Toen ging ze aan de pootjes zelf zitten, en daar gaf hij pijn aan. Toen werd er dus ontdekt dat er gewoon twee teentjes over elkaar heen zaten. De reden dat we er daar pas achter kwamen is omdat mijn hond heel veel haar bij de pootjes heeft. Je ziet zijn nagels niet. We hadden dus echt geen idee. Daarna zei de dierenarts dus, dat hij dat bij zichzelf ingeprent heeft dat hij, als hij geen zijn heeft om te wandelen, pijn heeft ofzo. Daarom zou hij kreupel gaan lopen. Het is iets waarvan ik ook vragen heb, maar luister, ik ken die DA heel goed. Ze is echt niet jan met de korte achternaam. Ze heeft ervoor gestudeerd, dus ze weet dat echt wel. Misschien hebben de meeste honden niet zoiets van: joh ik heb geen zin dus ik ga kreupel zijn. Want nee, van nature zijn ze niet zo ingesteld. Van de andere kan zijn honden ook echt wel net als mensen. Als mijn andere hond geen zin heeft om maar mij te luisteren gaat zij ook manieren bedenken om er onderuit te komen. Vaak gaat ze doen alsof ze jeuk heeft, of ze doet gewoon letterlijk niks. Ze gaat ook regelmatig piepen en zielig doen, of doen alsof ze het niet snapt. Honden zijn denk ik echt wel slimmer dan de meeste mensen denken. Dus zeg nooit dat zoiets helemaal nier kan. Het is iets wat natuurlijk niet gebeurt, maar het kan wel. Alles kan. Letterlijk.

Verder met het verhaal: omdat hij nergens pijn heeft, heeft hij dus ook geen artrose. Dus het is logisch dat die medicijnen toen niet werkten.

Nou ik hoop dat het nu duidelijk is

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 09:01

TS, mijn reactie geeft weer dat je je zorgen maakte om de hond en dat je je als 16 jarige zorgen maakte omdat je ma in eerste instantie niet wilde gaan maar uiteindelijk toch ging. Je werd dus serieus genomen. Dat je het mis had kan zijn. Je bent geen dierenarts maar ziet iets wat niet in het plaatje past. Niks mis mee.

Mijn reactie gaat voornamelijk uit naar hoe bokkers hier neergezet worden. Ook daar zijn de meesten geen dierenarts van. In dat geval vind ik dat men geen topic moet starten. Je weet als bokker dat er dan bepaalde reacties komen. Maar dan hoeven bokkers nog niet neergezet te worden als paniekzaaiers lijkt mij. Er worden nl genoeg dieren de zorg van een dierenarts onthouden. Dat is ook de reden waarom men dus op een bepaalde manier reageert. Dat heeft weinig met paniekzaaien te maken als een topic serieus genomen wordt.

Ik hoop dat jullie nog heel veel plezier aan jullie hond beleven. Ik hoop ook dat iedereen met een dier gewoon tijdig naar een dierenarts gaat. Geen geld moet geen reden zijn om een dier tijdige zorg te onthouden. In dat geval moet men het dier herplaatsen. Dan kost het ook geen geld. Het dier wordt daar dan ook de dupe niet van.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 09:19

Een hond gaat niet krabben of piepen om ergens onder uit te komen....het is geen mens

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-17 09:26

Oo. Maar paniekzaaiers is ook eigenlijk niet het goede woord. Ik verwacht altijd meteen dat iedereen zegt: ga naar de DA.
Ik snap dat zelf ook wel. Nogmaals, je kunt zelf niet zien hoe erg de situatie is van het beest. Dus dan kun je gauw zeggen dat je naar de DA moet. Dat is gewoon hier op bokt. Ik heb gezegd dat ik daar niks mis mee vindt. Alleen iemand zei dat over die paniekzaaiers, en er iets bij, waar ik waarheid in vond. Waar ik me heel soms wel aan irriteer, is dat, als je niet gaat, dat er dan wel meteen boos gedaan wordt. In dit topic was ik zelf ook boos dat mam in eerste instantie niet wilde gaan, maar ik op het moment dat het niet noodzakelijk is om te gaan, en je zegt dat, wordt iedereen boos. Nu is het ook dat de ene bij elke kick ongeveer gaat, en de ander er heel nuchter in is, dus je krijgt veel meningen. En wat ik net al zei, je weet de exacte situatie niet. Dus ook daar ga ik niemand de schuld van geven. Ik irriteer me daar soms gewoon aan. Ook in andere topics die niet van mij zijn.

Het is gewoon waar dat iedereen altijd zegt dat je naar de DA moet. Maar ik bedoelde daar niks slechts mee. Paniekzaaiers is ook niet het goede woord. Mijn excuses

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 09:28

Maar de teentjes niet goed zitten.
Ook al heeft ie veel haar, als je daar voelt dan voelt dat toch niet goed.

Kan me zelf daar geen voorstelling van maken dat je zoiets niet voelt.
Hoe dan ook. Het gaat gelukkig beter en toch goed dat er hulp geboden is.

Overigens wat betreft paniekzaaiers. Sommige bokkers reageren ook wel heel overdreven. Direct naar de DA en dit en dat. Als ik mijn enkel verzwik ga ik ook niet meteen naar een dokter. Dat kijk ik eerst 2 of 3 dagen aan. Mocht het niet beter zijn maak ik een afspraak.

Doe het zelfde met mijn honden ^^

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-17 09:31

geerke schreef:
Een hond gaat niet krabben of piepen om ergens onder uit te komen....het is geen mens

Op de cursus waar ik zit hebben we dit geleerd: als een hond gaat krabben, schudden of gapen, KAN het betekenen dat hij weigert het te doen of het niet snapt. Dat noem je hondentaal. Honden gaan ook kwispelen als ze blij zijn. Dat is ook hondentaal. En piepen doen ze ook heel vaak als ze iets anders heeeeel graag willen dan dat jij ze vraagt. Dan willen ze dus niet wat jij zegt. Als mijn hond dan netjes gaat zitten en ze piept. Dan is dat vaak dat ze niet wil zitten, maar iets anders wil of ongeduldig is. Het is wel degelijk zo dat honden dingen doen om ergens onderuit te komen. Honden zijn niet hersenloos ofzo. Het zijn veel slimmere beesten dan dat jij denkt. Dat zeiden ze op de cursus ook.

Mijn hond doet ook aan 'smokkelen'. Als ze niet wil zitten of liggen, waar ik wel om vraag, dan gaat ze wel zitten of liggen, maar dan verschuift ze zich zittend of liggend naar de plek waar ze heen wil. Ook dat is ergens onderuit willen komen.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-17 09:33

JesdaJinn schreef:
Maar de teentjes niet goed zitten.
Ook al heeft ie veel haar, als je daar voelt dan voelt dat toch niet goed.

Kan me zelf daar geen voorstelling van maken dat je zoiets niet voelt.
Hoe dan ook. Het gaat gelukkig beter en toch goed dat er hulp geboden is.

Overigens wat betreft paniekzaaiers. Sommige bokkers reageren ook wel heel overdreven. Direct naar de DA en dit en dat. Als ik mijn enkel verzwik ga ik ook niet meteen naar een dokter. Dat kijk ik eerst 2 of 3 dagen aan. Mocht het niet beter zijn maak ik een afspraak.

Doe het zelfde met mijn honden ^^

Maar ik heb niet bij de teentjes gevoeld, omdat ik er eigenlijk vanuit ging dat daar het probleem nier zat :')
Dat was dus mijn eigen schuld :D

Ja dat is ook zo. Dat is bokt. Daarom was ik het eens met wat iemand zei. Dan hoeft het nog geen slecht iets te zijn hoor

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 09:34

Tja,ik weet het niet hoor...maar als een van mijn honden op drie poten staat begin ik eens met onder de poot te kijken.Vaak is het dan een snee in een van de kussentjes.Ik ga zelden naar een dierenarts.En fotos laten nemen heeft weinig zin,alleen in geval van een breuk die je wilt laten opereren...zoniet hoef je ook geen fotos te laten nemen

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 09:38

Ik weet dat honden slim zijn...ik heb al 40 jaar honden.Zwerfhonden,asielhonden noem maar op..Ze willen niets liever dan hun baasje een plezier doen,en daar hoort de boel in de maling nemen niet bij.Het berekende wat mensen hebben zit niet in honden...nee,ik heb nog nooit een cursus gedaan,misschien dat ik er daarom ook niet veel vanaf weet

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 09:44

Joh, wees blij dat de hond verder niets mankeert en stop met jezelf te verdedigen. Laat dit een les zijn voor de toekomst: altijd alles checken van top tot teen. Letterlijk.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 09:46

Overigens zijn de signalen die jouw jonge hond geeft geen signalen van het niet willen doen, maar stressignalen. Hij snapt het niet, jij bent te onduidelijk of je gaat te snel voor hem. Kwispelen is ook zo'n stres signaal wat mensen verkeerd lezen. Kwispelen kan ook betekenen dat de hond gespannen is en straks gaat uitvallen.

Dat ze slim zijn weet ik dondersgoed, maar je moet ze dan wel correct lezen. Piepen is ook onderwerping of ontspanning na spanning. Niet willen mededelen dat ze het niet willen.

Overigens als een hond mank loopt kan je het beste als eerste onder de poot kijken. Dit kan je doen door hem op te pakken als bij een paard of uit te strekken naar voren ( voorpoot ) of naar achteren ( achterpoot ). Eventueel de voetjes bijknippen als je echt de nagels niet meer ziet zitten en het dus ene probleemgebied is en de nagels gaan onderhouden.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 09:48

Gapen, zitten en krabben kan overspronggedrag zijn.
Bijvoorbeeld als ze een commando moeten uitvoeren.
Bij ineens mank lopen is dat geen overspronggedrag, dan is er iets.
Ik zou weinig vertrouwen hebben in een dierenarts die zegt dat een hond het zich inprent.

Ik kijk ook altijd eerst naar de voetkussens als een hond mank loopt.
Soms een sneetje, weleens een doorn eruit gevist en kapotte nagel gevonden, die afgeknipt want hond bleef ermee haken.

Ik heb al 23 jaar eigen honden en wandel en verzorg 30 jaar honden en heb diverse cursussen gedaan.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 11:44

geerke schreef:
Heel vreemd topic met enorm veel tegenstrijdigheden...een hond die op drie poten loopt en zodra hij de deur van de spreekkamer binnenkomt op een wonderbaarlijke manier genezen...loopt niet meer mank en van artrose is ook geen sprake meer...en bokkers zijn paniekzaaiers...o.k

Oh maar dat heeft die van mij ook hoor. Dokter er is niks aan de hand misschien moet u even naar het baasje kijken. Waar zijn de koekjes?

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 23:48

Als je moeder al vond dat de hond zo rustig was de laatste tijd dan is er wel wat aan de hand. Ik zou deze hond eens laten controleren door een orthomanuele dierenarts, bijvoorbeeld van www.kreupeldier.nl

Honden gaan niet zomaar manken, zeker niet zoals dat in jouw verhaal vaker gebeurd. Dat dat nu door een teentje zou komen prima, maar dat verklaard nog niet de eerdere kreupelheden en het rustige gedrag.