Andermans hond plast in mijn voortuin?!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Booooo

Re: Andermans hond plast in mijn voortuin?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 10:51

Ik wil ook geen katten in mijn tuin (prive terrein), daar komt de wijkagent ook niet voor.. :D

Cococo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 10:58

Nou, als iemand erg asosiaal is, reken maar dat wijkagent wat gaat doen.
Mij is al eens door wijkagent gevraagd of ik wist wie daar in dat perkje zijn hond iedere ochtend enorme drollen neer liet leggen. Reken maar tot ie doorging, tot hij het wist.

En als je weet wiens kat het is ( zag laatst foto, er werd een briefje aan halsbandje kat gedaan: de volgende keer dat uw kat in mijn tuin komt is hij weg )
Maar je kunt contact opnemen met wijkagent, die zijn er ook voor deze irritaties.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 11:01

primera schreef:
Doen wel meer mensen idd. Ook gewoon de hond aan de lijn in de tuin laten plassen en dan springt hondlief gewoon weer over het lage stenen muurtje naar de baas. En dan negeren als je er wat over zegt, of de opmerking dat je er een bak water over kan gooien. Ik vind het echt asociaal

Die bak water, specificeren ze ook waar die overheen moet? Over de plas? De hond? Het baasje? ~~}>

roekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 11:02

Wat een reakties. Mijn honden mogen niet in tuinen van andere mensen komen. Als een hond in andermans tuin komt wordt je er als eigenaar op aangesproken. Als een kat dit doet is het minder erg lijkt wel. Genoeg tuin poepende en plassende katten en geen eigenaar die er op wordt aangesproken......

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 11:04

Yessy schreef:
primera schreef:
Doen wel meer mensen idd. Ook gewoon de hond aan de lijn in de tuin laten plassen en dan springt hondlief gewoon weer over het lage stenen muurtje naar de baas. En dan negeren als je er wat over zegt, of de opmerking dat je er een bak water over kan gooien. Ik vind het echt asociaal

Die bak water, specificeren ze ook waar die overheen moet? Over de plas? De hond? Het baasje? ~~}>

Dus gewoon een cementbak water vanuit het raam over de baas heen gooien. :+
En dan, met de allerblondste blik in de ogen zeggen "maar u zei toch dat ik een bak water moest gooien?" :o? :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 11:17

Ik zou mijn hond nooit in andermans voortuin laten. Maar ik vind het ook wel een beetje grappig dat katten eigenaren wiens katten buiten lopen hier schande over spreken. _O-

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 11:28

Onze katten zouden wel bijzonder ver moeten lopen willen ze bij de buren de tuin bevuilen...die gaan dan liever in eigen tuin of bij de paarden in het zand :P En toen we nog in een wijkje woonden bleven ze binnen of in eigen tuin die zwaar bewapend tegen uitbraak was :P

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 11:29

Hier schijt er eentje standaard op de tegels van ons terras achter. Heb haar nog niet kunnen betrappen maar ik kan wel gokken welke het is gezien er maar eentje altijd zo brutaal is hier in de achtertuin te komen. Het kan die eigenaren echter geen reet schelen. Benieuwd of het ze wel kan schelen als de honden van mijn man het oplossen. :)
(die komen de komende zomer naar hier.)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 11:32

Camera ophangen?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 11:37

Mja, we hebben het er al over gehad met de buren, gewoon vriendelijk trouwens. Van onze kant iig. Ik zie letterlijk altijd maar 1 kat in onze achtertuin, voortuin lopen er meerdere maar achter maar 1tje, ik ben het grootste deel van de dag thuis dus je zou toch denken dat ik na anderhalf jaar wel een keer thuis zou moeten zijn als een van de bezoekers die voor komt ook achter op daagt. Maar buren hun reactie was "tja, da's een kat he, doe je niks aan."
Ze wisten ons ook nog te vertellen dat de vorige eigenaar daar geen moeite mee had. Ja, da's allemaal fijn maar wij dus wel... Mede omdat die honden komen en ik eigenlijk hoopte dat ze zelf hun verantwoordelijkheid zouden nemen voor hun dier.
Maar als het hun niet boeit, dan mij ook niet. Ik hoop dat ze ook snel is komende zomer. :)

Edit; die katten die vanvoor lopen boeien me dan weer minder zo lang ze niks beschadigen want daar zullen die honden niet los lopen. Maar achter dus wel.)
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 11-04-17 11:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 11:39

Uiteraard verzandt het topic over honden in een 'ja maar katten zijn veel erger huilie huilie!!' bashtopic :')

TS: jammer dat je niet op tijd hersteld was van de schrik om hem erop aan te kunnen spreken. Misschien een bordje neerzetten bij je plantenbakken met de tekst: DIT IS GÉÉN HONDENTOILET

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 14:18

Booooo schreef:
bigone: Ik denk niet dat de wijkagent iets aan een plassend hondje gaat doen :+

Wat asociaal! Ik zou zeker naar buiten gaan en er iets van zeggen.. Sommige mensen vind ik dan ook weer wel overdrijven hier, dat de hond niet tegen een boom mag plassen die niet van jou is/niet in jouw tuin staat, maar gewoon op straat voor de deur..

Omdat sommige bomen zo dicht op woningen staan waardoor het bij de bewoners binnen in huis naar stront en pis stinkt. Ik neem toch aan dat je dat zelf ook niet prettig zou vinden tijdens je avondeten :)

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 14:43

Simpelste oplossing: een degelijke tuinsproeier die reageert op een sencor }> ( of zelf op de uitkijk gaan zitten)
Dus komt er een hond of kat in je tuin dan gaat de sproeier aan, is het zo afgelopen.
Honde-eigenaren zijn niet blij om thuis te komen met een verzopen hond en katten houden ook niet van water :P

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 14:49

spatter schreef:
Simpelste oplossing: een degelijke tuinsproeier die reageert op een sencor }> ( of zelf op de uitkijk gaan zitten)
Dus komt er een hond of kat in je tuin dan gaat de sproeier aan, is het zo afgelopen.
Honde-eigenaren zijn niet blij om thuis te komen met een verzopen hond en katten houden ook niet van water :P

Weet je toevallig ook waar die te vinden zijn? Ik zoek er nl al een tijdje zo eentje tegen reigers, maar die vijver-sproeiers zijn belachelijk duur. Ik wist niet dat je ze ook voor katten hebt.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 14:56

Wat een asociaal mens :oo Hier laat iemand ook af en toe zijn hond pontificaal voor de ingang van onze tuin/poort schijten. Heb die persoon nog niet kunnen betrappen helaas.

En dan die katten nog inderdaad. Het is echt van de zotte dat anderen geld/tijd in hun tuintje moeten steken om andermans katten er uit te houden. Echt totáál omgekeerde wereld.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-17 11:07

Een sproeier ophangen met sensor zal ik maar niet doen, mijn voortuin is daar te klein voor en denk dat sensor ook reageert als er gewoon al iemand voorbij loopt :')

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 14:58

sunshine schreef:
Een sproeier ophangen met sensor zal ik maar niet doen, mijn voortuin is daar te klein voor en denk dat sensor ook reageert als er gewoon al iemand voorbij loopt :')

Heb je wel lol! :') en dan naar buiten gaan en zeggen "Doettie anders nooooooit!"

Binnen een week succes, durft niemand meer langs je tuin. _O-

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 14:59

spatter schreef:

Dat hebben mijn ouders ook in de achtertuin. Werkt ook prima tegen reigers die de vijver leeg hengelen :7

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 19:38

Dat je dat onbeschaamd kan doen, ik snap het niet.

wyoming schreef:
Ik zou ook echt niet grappig vinden als er een hond in mijn tuin zou plassen/poepen. En die persoon er zeker op aanspreken.

Nou zijn de reacties vrij unaniem over dat mensen geen honden in de tuin willen, vraag mij dan wel af hoeveel van die mensen hun kat gewoon buiten laten lopen? (Die dus ook hun behoefte doen in de tuin van de buren)

En zo heb ik weleens gedacht over mijn buren met katten, hoe ze het zouden vinden als ik mijn hond zou uitlaten in hun tuin :+ (even voor de zekerheid erbij: gedachte, zou het nooit doen, en daarnaast poept/plast mijn hond ook niet in tuinen)

Heb wel eens de buurjongen van een paar huizen verderop aan de deur gehad, die moest van zijn moeder komen zeggen dat mijn hond in hun achtertuin had gepoept, kan echt niet want ik loop altijd midden op de weg, rustige straat, met honden aangelijnd richting huis zodat ze de tuinen met rust laten. Heel vriendelijk de buurjongen (het is toch wat dat je je kind dit laat "opknappen") gezegd je moeder beschuldigt de verkeerde enz en vraag even aan je moeder of zij haar katten uit mijn tuin kan houden. (meende ik niet echt, vind het zelf niet heel vervelend)......Had eigenlijk zelf gewoon even naar haar toe moeten lopen maar het was er al uit voordat ik daar goed over na gedacht had. Arme jongen. :')

En ook een buurvrouw aan de overkant die de deur op een kier deed voor haar hond, kon hij fijn zichzelf uitlaten, waar zo'n rustig wijkje al niet goed voor is. Je raadt het al hond pieste alle tuinen onder, ook die van hemzelf. Kom ik braaf midden op straat langs met de honden terwijl zij in de voortuin bezig is, begint te klagen over hondenpies stank, sja....

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 20:08

sunshine schreef:
Ja ik zat echt te kijken van gebeurt dit echt serieus ?!?!
Zelf heb ik ook een hond, hij mag van mij nooit tegen andermans heggen/muurtjes aan piesen, en al helemaal niet in iemand zijn voortuin.
Vind het echt het toppunt van asociaal zijn.

Overigens is het iemand waar ik al eerder een aanvaring mee heb gehad.
( was mijn hond aan het uitlaten aan de lijn gewoon, kwam hen tegen op het veld en zij had hem los. Vroeg haar om haar hond bij te houden, maar nee komt recht op ons af. Mijn hond geeft vervolgens een snauw en toen had ik het gedaan natuurlijk ).
gelijk heb je mijn honden mogen dat ook niet

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 20:08

Stroom draad spannen

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 20:17

TS je hebt niet zo'n grote tuin, heb je een boven en komt die persoon op vaste tijd?
Ik zou op de loer liggen met waterpistool, waterballon of emmer water en dan niet voor de hond... En dan gooien en zeggen, sorry.. probeerde het plasje weg te spoelen...

Heb ook al jaren hond en die mag echt niet tegen andermans hegje aan plassen (nu trouwens teefje) of in andermans tuin gaan zitten poepen. Moet zeggen mijn buxeshaagje is het ook wel zat om onder gepiest te worden.. aanval van buxusmotten en pies....Woon op de route naar het uitlaatveldje en dader zie ik uiteraard nooit, grrrr.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 20:23

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-17 12:37

Ik heb inderdaad ook een bovenverdieping, maar uiteraard hoop ik dat ik haar eerst kan aanspreken :')
Hopelijk doet ze er iets mee, anders ga ik iets verzinnen !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 12:50