asielhonden castreren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-17 18:57

Twee verschillende dierenartsen en overal op internet staat dat dit een van de risico's is. Op cursus ook aan meerdere goede dierenartsen gevraagd en incontinent worden na castratie is een 'veelvoorkomend' probleem.

En alleen bij mij? Ken nog meer verhalen in de omgeving en het is een van de risico's. 10 tot 20% van de honden heeft hier last van. Dus echt niet alleen bij mij.

Edit: het is overigens vrij makkelijk en onopvallend op te lossen, maar dat betekent wel de rest van het leven van de hond medicijnen geven.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 21:08

gezien het feit dat incontinentie over het algemeen wordt veroorzaakt het wegvallen van de oestrogenen (geslachtshormonen) ,is het vooral teefjes gerelateerd probleem...reuen kunnen wel incontinent worden ,maar worden dat veel minder snel als teven.

overigens ben ik nu 21 honden verder waarvan alle teven altijd gecastreerd zijn en tot nog toe 2 incontinente teven gehad,beide na hun 10de levensjaar incontinent geworden,dus of dat nu écht alleen castratie gerelateerd was ...

maar dat is inderdaad een nadeel van castratie bij teven,wat dan weer opgelost kan worden inderdaad met oestrogenen toedienen in druppel of tablet vorm.

luuntje

Re: asielhonden castreren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 09:00

De gecastreerde labrador reu van mijn zusje is 6 jaar oud.
Sinds een paar weken begint hij plas te druppelen als hij ligt.
Zusje gaat er een pillenkuur voor halen.

Mijn gevastreerde honden hebben nooit last gehad van urineverlies.
Ook geen castratenvacht.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 11:07

Riraito schreef:
Of een hond intact is of niet, er zijn altijd soorten kanker etc. die vaker voorkomen. Heb er een tijd geleden een artikel over geschreven (niet in te zien) en intact laten heeft zeker nadelen op dat gebied.

Hier het meeste ervaringen met gecastreerde honden, niks mis met die dieren. Lekker sociaal en zeker niet bang. De ongecastreerde dieren die ik echter in de opvang aantrof waren totaal bezeten door hormonen. Was niks mee te beginnen. Van beide kanten slechts een paar voorbeelden, maar voor mij genoeg.

Waarom zou het bij honden zo anders zijn dan bij paarden, konijnen of katten?

Of bij mensen?

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 11:12

StonedRomy schreef:
Ik ken ook genoeg mensen die de honden in een grote roedel houden en niets laten helpen. Reuen lopen tussen de loopse teven door als ze zelf thuis zijn en anders gaat de teef even appart op de slaapkamer. Dat zijn de meest stabiele roedels die ik ken. Je moet er dan alleen zelf wat meer in investeren en ik raad het dus ook niemand aan om het ' zomaar zonder kennis' te doen.

Maar dat kan toch nooit goedgaan?Dan heb je toch binnen de kortste keren allerlei nestjes?

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-17 11:15

anjali schreef:
StonedRomy schreef:
Ik ken ook genoeg mensen die de honden in een grote roedel houden en niets laten helpen. Reuen lopen tussen de loopse teven door als ze zelf thuis zijn en anders gaat de teef even appart op de slaapkamer. Dat zijn de meest stabiele roedels die ik ken. Je moet er dan alleen zelf wat meer in investeren en ik raad het dus ook niemand aan om het ' zomaar zonder kennis' te doen.

Maar dat kan toch nooit goedgaan?Dan heb je toch binnen de kortste keren allerlei nestjes?

Nee hoor, natuurlijk zetten ze de teef wel even apart als ze zelf weg zijn of als ze de kamer uit gaan loopt de reu vanzelf al met het baasje mee. Gewoon een stukje opvoeding en zelf je honden kennen.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 19:39

Sorry, maar reuen kunnen zich heel moeilijk beheersen als er loopse teven zijn. Zat vaak getuige van, ik kan het echt niet geloven dit.

Maar niets is onmogelijk blijkbaar.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 19:42

Ragdollcat schreef:
Sorry, maar reuen kunnen zich heel moeilijk beheersen als er loopse teven zijn. Zat vaak getuige van, ik kan het echt niet geloven dit.

Maar niets is onmogelijk blijkbaar.

Dit dus. Onze DH heeft ipo gedaan, zou naar Amerika verkocht worden om daar aan het werk te gaan dus opgevoed is ie zeker.
Toch bij ieder plekje blijven staan, likken, schuimbekken, binnen constant piepen en janken, andere honden bespringen... Dan hoefde er nog niet eens een loopse teef in de buurt te zijn.

We hebben niets aan onze "opvoeding" of manier van benaderen/behandelen gedaan, wel laten castreren. Niets meer aan de hand.

Zo'n hond zou ik niet in zo'n roedel honden zetten en heeft imo lang niet altijd met opvoeding te maken.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-17 19:49

Ik zeg toch ook dat je je eigen honden moet kennen? Jullie kennen jullie eigen honden duidelijk en weten dat het niet mogelijk is met hun. Het is alleen niet onmogelijk ;)

Ken echt genoeg roedels waarbij het gewoon gaat, maar ook een paar waar de reu dan even een paar dagen in de kennel moet.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 20:04

Ik zou zo'n roedel wel willen meemaken dat een intacte reu een loopse teef met rust laat. Nooit meegemaakt en of gezien.