Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Riraito schreef:Of een hond intact is of niet, er zijn altijd soorten kanker etc. die vaker voorkomen. Heb er een tijd geleden een artikel over geschreven (niet in te zien) en intact laten heeft zeker nadelen op dat gebied.
Hier het meeste ervaringen met gecastreerde honden, niks mis met die dieren. Lekker sociaal en zeker niet bang. De ongecastreerde dieren die ik echter in de opvang aantrof waren totaal bezeten door hormonen. Was niks mee te beginnen. Van beide kanten slechts een paar voorbeelden, maar voor mij genoeg.
Waarom zou het bij honden zo anders zijn dan bij paarden, konijnen of katten?
StonedRomy schreef:Ik ken ook genoeg mensen die de honden in een grote roedel houden en niets laten helpen. Reuen lopen tussen de loopse teven door als ze zelf thuis zijn en anders gaat de teef even appart op de slaapkamer. Dat zijn de meest stabiele roedels die ik ken. Je moet er dan alleen zelf wat meer in investeren en ik raad het dus ook niemand aan om het ' zomaar zonder kennis' te doen.
anjali schreef:StonedRomy schreef:Ik ken ook genoeg mensen die de honden in een grote roedel houden en niets laten helpen. Reuen lopen tussen de loopse teven door als ze zelf thuis zijn en anders gaat de teef even appart op de slaapkamer. Dat zijn de meest stabiele roedels die ik ken. Je moet er dan alleen zelf wat meer in investeren en ik raad het dus ook niemand aan om het ' zomaar zonder kennis' te doen.
Maar dat kan toch nooit goedgaan?Dan heb je toch binnen de kortste keren allerlei nestjes?
Ragdollcat schreef:Sorry, maar reuen kunnen zich heel moeilijk beheersen als er loopse teven zijn. Zat vaak getuige van, ik kan het echt niet geloven dit.
Maar niets is onmogelijk blijkbaar.