Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Bo_Y schreef:Ik zou onze hond van 6 maanden ook iets moeten geven voor vlooien en teken.
Mijn moeder doet al 2 of 3 jaar bravecto, en ik heb het ook meegekregen omdat ik liever geen band wilde.
Maar ben net na een tip van een vriendin gaan lezen en weet niet of ik Saar morgen die pil wel durf te geven.
ze is zo gevoelig, is al hangerig van een ontworming..
Maar als ik besluit die pil niet te geven, wat dan??? Pfff wat een besluit
_Alarm_wlkp schreef:Had gisteren in een groep gelezen van een hond die extreem reageerden na Vectra 3d.
En dat was niet de eerste keer dat de eigenaar dat voor die hond gebruikt had.
Het word zo moeilijk wat je nog kan geven zonder bijwerkingen...
Bravura schreef:Niet ontwormen of ontvlooien is geen optie. Je hond of kat is dan een gevaar voor oa kinderen. Je wilt ook geen vlooienplaag in huis of een kale hond met bloedarmoede door vlooien lijkt mij.
Bravura schreef:Misschien hierom? (Qua wormen dan)
"u kunt zelf wormeieren mee naar binnen brengen onder uw schoenzolen (dus ook een binnenkat loopt risico)"
Maar goed....het ging hier in het topic om vlooienmiddelen, teken ed. Zal er verder niet meer vanaf wijken.
Bravura schreef:Hond en kat ontwormen?
"dieren met vlooien hebben meer risico op lintwormen (de vlo is drager van de lintwormlarve)
u kunt zelf wormeieren mee naar binnen brengen onder uw schoenzolen (dus ook een binnenkat loopt risico)
bijna alle uitlaatvelden en uitlaatgebieden zijn besmet met wormeieren (besmetting hond)
Risico voor u en uw kind
kinderen met aanleg voor astma krijgen bij een spoelworminfectie meer allergische symptomen
door een spoelworminfectie kunnen klachten ontstaan als verminderde eetlust, chronische buikpijn, koorts, longontsteking, en zelfs slaap- en gedragsstoornissen
larven van de spoelwormen kunnen in het oog terecht komen en blindheid veroorzaken
de lintwormlarve kan zich (gelukkig zeldzaam) als blaasworm in de lever, longen of hersenen van de mens vestigen met alle klachten van dien
het merendeel van alle zandbakken is besmet met spoelwormen, dus vooral kinderen lopen meer risico op een infectie
advies
honden en katten minimaal 4x per jaar ontwormen
puppies ontwormen op 2,4,6,8 weken leeftijd en vervolgens 1x per maand tot een leeftijd van 6 maanden. Daarna op 9 en 12 maanden."
Bron:
http://www.dierenartsalmere.nl/dier-en-info/ontwormen-hond/
Snap niet dat sommige dieren niet gewoon regelmatig ontwormd worden. Het zal je kind toch zijn die dankzij het beleid van honden en katten eigenaren de dupe wordt.