Zijn katten "op te voeden"?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lisem94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-17 16:34

Bedankt voor de tip Koper! Dat ga ik zeker in gedachte houden.

Het blijft een beetje zoeken naar slimme dingetjes en tips voor een aanstaande eerste katteneigenaar :) . Ik wil graag zoveel mogelijk gelijk goed doen :o .

Gelukkig dat er ook nog zoiets bestaat als kittenkletstopic. Hier en daar goede voorbereiding :+.

Urbanus

Re: Zijn katten "op te voeden"?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 17:04

Heel veel staat en valt ook met het karakter van de kat. Wij hebben er 4 en ze zijn alle vier even goed (on)opgevoed, maar ze zijn ook alle vier verschillend en de één is ondeugender dan de ander. Het zijn geen hondjes, katten zijn veel eigengereider.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 18:16

Ik zeg altijd:
Ga er vanuit dat het een verschrikkelijk eigenwijs ding is wat 100.000x verteld moet worden dat iets niet mag en het dan stug herhaalt, en uitgebreid gaat testen hoe fijn het z'n nagels kan scherpen aan je meubels/behang/vloerbedekking en standaard wil proeven hoe lekker jouw eten is, dan kan het alleen maar meevallen.
En met dat in mijn achterhoofd knijp ik me in m'n handjes met mijn saai brave meisjes. :D

Overigens als ik katten in huis heb die zich niet of zeer moeilijk laten bijsturen dan zorg ik dat m'n aanrecht brandschoon is, ik de keuken niet verlaat als ik aan het koken ben en dat ze in de gang zitten als ik eet.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 18:36

lisem94 schreef:
Bedankt voor de tip Koper! Dat ga ik zeker in gedachte houden.

Het blijft een beetje zoeken naar slimme dingetjes en tips voor een aanstaande eerste katteneigenaar :) . Ik wil graag zoveel mogelijk gelijk goed doen :o .

Gelukkig dat er ook nog zoiets bestaat als kittenkletstopic. Hier en daar goede voorbereiding :+.

Het is net als met paarden: met het eerste exemplaar is de leercurve het steilst :D

Kies een vergevingsgezind exemplaar. Een oudere kat is dan handig. Een kitten alleen is niet een goed idee, als ze niemand hebben om mee te spelen, en zo sociale katjes te worden, gaan ze zich vervelen en dan verbouwen ze de keet.
Je hoeft natuurlijk niet een dweil te zoeken die de hele dag alleen maar in de vensterbank decoratief ligt te wezen. Mijn eerste eigen kat was 3 toen ze hier in huis kwam. En daarna alleen nog maar kittens in huis genomen. Zo had ik de eerste hobbels als katteneigenaar al gehad en kon ik daarna door met de module kitteneigenaar.

Verder ligt het natuurlijk ook aan dingen als het ras hoe een kat is. Siamezen zijn niet voor beginners. Een snowshoe is een wat minder oostelijk type maar dat is al een heel andere kat. Gelukkig heb je ook bij de oosterlingen keuze genoeg. En het is ook een kwestie van smaak. Zo zijn Turkse vans niks voor mij :o
Mijn eerste kat was een htk, een mooie cypers met rode dame. Daarna kwam er een zwart met wit katertje (htk met flinke scheut oosters bloed) in huis. Toen merkte ik hoe makkelijk de eerste kat was :')
En 4 jaar geleden kwam Maj. Ik ken d'r sinds ze 3 dagen oud was. Ze is een kruising htk x Russisch blauw, en ze heeft ook heel duidelijk het karakter van haar Russische vader. Heel lief en makkelijk.

Dit is 'r, hier was ze er net een paar weken:

Let op: filmpje bevat beelden van knuffeldierenleed :Y)

[/quote]