Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
sneeuwpop schreef:Om maar gelijk een dier te vermenslijken, zoals sommige mensen dat vinden....
Is mijn mening veranderd sinds ik zelf best veel pijn heb.
Ik kan je zeggen, het went. Het is lang niet zo eng als sommige mensen denken wanneer je chronisch pijn hebt.
Tuurlijk is er een grens waarbij de pijn overheerst en je dus niet meer zal genieten van het leven.
Maar voor nu geniet ik naast de pijn echt nog veel van het leven.
Ik zie dat nu ook bij dieren. Wanneer het ze te veel is, dan zie je dat.
Dieren kunnen meer hebben dan mensen, denken er iig minder over na.
Als voorbeeld een amputatie.... Ik had er meer en langer last van, dat mijn kat een pootje moest missen. Ik vond dat heel sneu. De kat werd wakker en was gelijk vrolijk en probeerde al te lopen op 3 pootjes. Even wennen dus.
Een amputatie bij een mens is vele malen emotioneler.
Nu kun je het gooien op overlevingsdrang, maar ook mensen hebben dat en is niks mis mee als dat er voor zorgt dat ze door gaan. Het gaat erom dat ze door willen of dat ze willen stoppen.
Als eigenaar moet je allert zijn en ts, zo kom je wel over.
Ieder die eerder afscheid van zijn dier neemt, vind ik ook prima. Daar heb ik geen negatieve mening over.
Het gaat mij meer om de ervaring van pijn. Waarom zou een dier gelijk dood moeten als hij wat pijn heeft en een mens niet.
Wat maakt mensen zo bang van pijn? . Als het voor een dier teveel wordt, dan laat hij het zien.
Wie ben jij om te zeggen dat het dier Teveel pijn heeft, en terwijl hij nog super vrolijk is.
Iedereen heeft een andere pijngrens.
Sabini schreef:fannetje schreef:Dieren die zich bij de dierenarts beter/anders voordoen dan dat ze zijn? Nooit van gehoordSabini/Dreambol, natuurlijk is de mening van een DA belangrijk, maar niet belangrijker dan die van een eigenaar. Juist omdat dieren zich bij de DA soms beter voordoen dan dat ze zijn.Dieren hebben dit besef niet. De geur van de dierenartspraktijk kan wel zorgen voor een -vaak klassiek geconditioneerde- gedraging (bijv. hijgen/tongelen). Dit zorgt er niet voor dat het dier er ineens gezonder uit ziet.