Aids bij katten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Roosch

Re: Aids bij katten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 21:28

Gaan snoepjes er wel in? Ik heb hier nog wat liggen wat de mijne niet blieven. Neem ik die voor Josje mee van de week.

Mooie rode vacht in de zon. <3 duimen draaien!

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-17 21:48

Jos is ook zinnig but we can try!

Had hier ook al het één en ander per post binnen gekregen van een hele lieve bokker, maar het enige wat madame tot nu toe blieft is het speeltje wat ook in de envelop zat :+

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 13:33

Hoe is het er vandaag mee?

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-17 15:07

mwah nog niet veel beter qua eetlust. Ben toch bang dat ik moet gaan dwangvoeren, maar dat gaat ze echt niet leuk vinden :n

Ze eet met veel moeite een blikje gourmet per dag leeg, als ik al geluk heb. De rest laat ze staan. Morgen maar weer bellen, want ik kan dit gewoon niet lang meer aanzien zo.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-17 12:44

ik wacht nog steeds op de uitslag van het lab, ik dwangvoer haar inmiddels en ik ga zo nog weer novacam halen (ben blij dat de dierenarts hier letterlijk om de hoek zit) maar ik zie het niet zo positief meer in. Ze gaat echt zienderogen achteruit ;(

Ik heb zojuist overlegd met de arts en als de test negatief is gaan we haar laten inslapen, ik kan het gewoon niet aan zien dat mijn meisje niet meer zichzelf is :n

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 12:46

:(:)

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 13:03

Och toch :(:)
Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen, Froukje :')

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-17 13:11

nee, ik ook niet.. Je bent gewoon compleet machteloos in een situatie als deze.
Ik had zo gehoopt dat ze gewoon weer wat zou gaan eten, daar knapt iedereen uiteindelijk weer van op, en als we dan de weerstand hoog krijgen dan kun je er weer even tegen, maar dit schiet niet op :n

Maargoed stel het is toch geen fiv, wat is het dan? Waarom eet een poes ineens al weken nauwelijks meer. Ze heeft een keurig gebit, dus daar kan het niet aan liggen :(

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 13:33

Ja joh, het is ook allemaal zo ellendig om aan te zien. En dan telkens weer hopen dat het beter gaat, maar dat het dan niet lukt :(:)

Ik weet wel dat katten (en ook dierenartsen) soms echt voor een raadsel staan. Onze Rooyke is jaren geleden zo vreselijk ziek geweest en daar leek geen eind aan te komen. Meer dan een maand lang was ie meer dood dan levend. Bijna elke dag mee naar de kliniek geweest en ik heb 'm bijna een maand lang moeten dwangvoeren. Het vermoeden was dat hij FIP had (niet te verwarren met FIV), maar er waren ook weer tegenstrijdigheden in het verhaal. En net toen we besloten hadden dat het echt niet meer kon, toen krabbelde ie op. Een tijdje geleden vroeg de DA nog hoe het met hem ging en dat hij en z'n collega's het er nog vaak over gehad hadden. Dat ie zo ziek was, maar dat ze niet boven water konden krijgen wat ie nou precies mankeerde. Maar ook dat ie uiteindelijk toch weer opkrabbelde, iedereen in het ongewisse achterlatend.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-17 15:14

Ja konden ze maar praten he. Ik heb haar nu op een dubbele dosis novacam en ze lijkt zich weer wat beter te voelen.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-17 17:18

Nog geen lab uitslagen. Schijnbaar heeft het eerste lab het naar een ander lab gestuurd. Ze gaan morgen weer bellen. Heb nu toch maar dwangvoer en een n grotere spuit opgehaald. Straks maar weer een poging wagen. Eerst zit de ziekenboeg even in de zon (ben zelf ook ziek geworden vannacht dus we zijn een lekker stel samen)

Afbeelding

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 00:04

Hè dju toch. Ik hoop dat ze nog op mag krabbelen :*

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 07:19

~~~~~~~~ ik duim voor een Rooyke-mirakel :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 07:30

Lieve Jos ;(

Zouden het haar nieren anders kunnen zijn? Wanneer het geen FIV is? Dan eten ze ook niet goed meer.. :n

Dikke knuffel voor jullie

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-17 07:34

Nouja dat zou dan vraag 2 zijn. T gekke is dat de wel perfect blijft drinken. Uit de eerste bloedtest kwam wel een lage ontstekingswaarde naar boven, dus het zit sowieso ergens niet lekker, maar waar? En dat kan natuurlijk ook heel goed door de FIV komen.. ik hoop heel hard dat de uislag er vandaag is.

Vandaag gewoon weer rustig aan dwangvoeren. Ik heb de smaak te pakken inmiddels en Jos laat het gelukkig aardig toe.
Gister hebben we even samen in het zonnetje gezeten en daar genoot ze echt zichtbaar van :)

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 08:10

Was zijn leverwaarde wel goed? Hier vergelijkbare klachten maar toen geelzucht. Neem aan dat er daar al op getest is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 08:16

Heb je al van dat astronautenvoer?

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 10:13

Heel veel sterkte, ik duim met je mee dat er vandaag wat meer bekend is, want deze onzekerheid is echt zwaar ellendig......

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-17 10:47

@floorsil, dat zal ik vanmiddag eens vragen, ik hoop dat de test ook vandaag binnen komt.
@jans, ze krijgt nu RC recovery, dat kreeg ik van de DA. Had ook RC reconvalensce (als ik het goed schrijf) maar de recovery lijkt poes ook lekkerder te vinden. Dus dat geef ik nu met n spuit verdeeld over de dag.

liesje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 11:00

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-17 11:13

Poes wil weinig eten, heb al van alles geprobeerd, maar tis allemaal niet heel succesvol. Hou t nu maar even bij de recovery. Ze is normaal ook al niet echt een eter, brokjes en soms n klein stukje kip maar verder is niet echt gecharmeerd van vlees of vis

liesje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 11:23

Lastig is dat als ze niet willen eten.
Zou ze misselijk kunnen zijn? Misschien dat je dierenarts daar wat over kan zeggen.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-17 11:25

Ja t kan allemaal... maar ze geeft niet over en likt soms wel aan de mousse die ik haar voorzet.. nouja vanmiddag maar weer bellen en overleggen

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 21:02

Ik heb toen mijn kat geelzucht had. Hem elke 2 uur met voer van hils gedwangvoerd. Een spuitje aangemengd met water en daarna nog gewoon water volgens mij. Was vam dat astronaute voer met alle voedingsstoffen er in. Gelukkig na een week met elke dag naar de dierenarts voor een halve liter vocht en thuis nog pillen geven. Gelukkig opgeknapt. Maar was wel heel intensief en geen gemakkelijke tijd. Heel veel sterkte.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-17 14:36

Het is geen FIV. Maar wat dan wel. Morgen naar de internist in Wilhelminaoord en hopelijk vinden zij de oorzaak...