Overal haar

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BeFunny

Re: Overal haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 12:30

wij hebben ook een droger.
onze katten worden niet getrimd, het zou maar bij eentje echt kunnen helpen maar ik geloof dat katten best wel wat stress kunnen ervaren, denk dat als ze al vrij jong naar een trimmer gaan het wel anders is, ik ga het mijn katten nu niet meer aandoen.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 18:39

Vandaag met mijn kat naar de trimsalon geweest. My God dat had ik eerder moeten doen!!
Afbeelding

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 18:43

Misschien een automatische stofzuiger, zo'n draaiding? :+

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 18:52

nu is het toch ook wel de periode van het jaar waarin ze het meeste ruiven.
al het winterhaar moet eruit.
ook hier is het momenteel niet bij te houden(3 honden en 3 katten),als je net gestofzuigd hebt,vind je 5 min later weer plukken haar.

binnen hier en een maandje stagneert dat wat en daarna is het weer stukken beter voor maanden.

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 18:54

Ik wil dat ook die trimsalon, :oo alleen mijn kat maakt de trimster dood. Echt niet grappig zo vals als hij dan wordt met tanden en klauwen (en hij ziet er zo lief uit kijk maar in mijn profiel, t is die rooie.

Maar een harentip; gebruik rubber handschoenen en haal die over de bank/kleding etc werkt echt super.
Ik heb van die tuinhandschoenen maar ik denk dat huishoudhandschoenen ook werken.
Zal straks wel ff een foto maken.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 18:58

Zo'n rubberen handschoen is inderdaad ideaal!! Ik heb er toevallig vandaag eentje binnen gekregen van Aliexpress, met ook nog van die rubberen pinnetjes erop, dat werkt helemaal als de brandweer : oo alle meubels haarvrij en de katten vinden het heerlijk om ermee geaaid te worden :+

Het is wel een knapperd zeg justkid! Maar van binnen dus door en door evil :')

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 19:32

Afbeelding
tadaaaa

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-17 10:40

:wow: Aranel, dat is toch wel heel erg veel haar!!!

lisem94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 14:18

Aranel schreef:
Vandaag met mijn kat naar de trimsalon geweest. My God dat had ik eerder moeten doen!!
[ [url=m/4sE0q7.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het lijkt een fantastisch idee dat ontwollen maar dat valt toch vies tegen. Het is vooral een leuke geld verdien business voor trimmers die inspelen op de ellende van verharen. ;)

Door het in één keer uittrekken (of ontwollen) van haren wordt de aanvankelijk gespreide verharing gesynchroniseerd, waardoor over enige tijd alle nu uitgetrokken vacht tegelijk aan vervangen toe is.

Daarnaast is de, nu verwoeste wol een natuurlijke bescherming van de huid. Je kat zal de wol nu in versneld tempo opnieuw aanmaken maar in verslechterde kwaliteit. Met als gevolg dat de wol sneller verouderd en daardoor dus weer eerder uitvalt.

Katten die geregeld ontwold worden moeten vaak om de 2a3 maanden weer terug naar de trimmer omdat hun in alle haast ingegroeide wolharen weer gaan uitvallen, klitten, soms zelfs vervilten.

http://www.cats-only.nl/2016/04/Weg-met ... ntervacht/
http://www.cats-only.nl/2016/06/Haren-h ... ens-haren/

Vanuit katten trimopleidingen zie je ook steeds minder van dat soort plaatjes voorbij komen omdat het steeds meer achterhaald is.