Mijn lieve witte katertje Iggy naar asiel moeten doen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-17 16:25

Een update; kater Iggy is toch terug naar het asiel in Den Haag. Ik had eerder via het asiel overlegd dat ik zelf een ander baasje mocht zoeken, maar toen ik ze net weer opbelde zeiden ze dat dat alleen via familie kon. En dat het ook in het contract stond dat de kat terug naar hun moest. Het was verder een fijn gesprek, ze vertelde dat hij kon komen en ze hun best zouden doen wel een geschiktere plek te vinden waar hij in ieder geval met een andere kat komt en naar buiten kan. Als die geplaatst is laten ze weten bij wat voor soort huis. Het is een van de meest verschrikkelijke dingen die ik moest doen, ik heb echt huilend daar gezeten maar de mensen waren heel lief daar. Hij gaat een week in quarentaine en daarna verwachten ze hem snel te kunnen plaatsen omdat hij zo jong is en ook prachtig mooi met zijn spierwitte vacht eruit ziet. Ook was het nu rustig in het asiel zodat hij in een wat groter hok kon.Ik zal hem echt vreselijk gaan missen. Nogmaals bedankt voor jullie berichtjes.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 16:33

Gelukkig krijgt de kat nu een kans op een fijn baasje die hem kan bieden wat hij nodig heeft.
En jammer dat je de bokkers die hier hebben gereageerd niet eens de kans hebt gegeven

Denise_Storm

Re: Mijn lieve witte katertje Iggy naar asiel moeten doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 16:39

Ik heb net een berichtje van TS ontvangen. Ook ik vind het erg jammer dat het beestje nu in een asiel zit, terwijl het vanavond heerlijk op de bank had kunnen liggen. Het lijkt mij dat een asiel het dier niet mag toe eigenen voor je het beestje daarheen hebt gebracht en dat de eigenaar het laatste woord heeft over waar het dier heen gaat (zolang het dier nog niet in het asiel is geplaatst). Ik heb net even op de website gekeken. Helaas staat Iggy er nog niet op en zou ik hem nog niet via het asiel adopteren. Iets waar ik wel voor open had gestaan. Ik hoop dat Iggy snel een fijn thuis vindt, waar hij heel oud en gelukkig mag worden!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 16:40

Sabri, maak je geen zorgen :) Mooie katten in de randstad zijn binnen no-time weg. En de asiels die ik ken deden ook aan nazorg, dus even langsgaan om te kijken of alles okee is. Eigenlijk is dit vooral leuk voor de mensen bij wie ze zitten, het gebeurt zelden tot nooit dat naar aanleiding van zo'n bezoek het dier mee terug gaat :) Asiels hebben hier middelen voor die je zelf niet hebt, daarom zou ik er best vertrouwen in hebben. Bovendien zijn mensen die naar asiels gaan voor een huisdier over het algemeen een bepaald soort lief mens ;)

Heb je je gegevens achter gelaten? Soms willen ze die wel eens doorsturen, dan kunnen de nieuwe eigenaren je nog voorzien van wat leuke kiekjes. Is fijn voor je eigen rust.

Edit: ik ben trouwens in nog geen enkel asiel in de randstad geweest waar de katten standaard in kleine kooitjes worden gehouden. Hooguit voor quarantaine, en dan krijgen ze als het goed is dagelijks aandacht van vrijwilligers (de kattenknuffelaars)

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 17:03

Ik weet in elk geval van honden uit sommige asielen dat die geadopteerd kunnen worden maar wel eigendom van het asiel blijven. Die moet je dus teruggeven als je ze zelf niet meer kunt houden.Zou dat voor katten dan anders zijn?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 18:05

anjali schreef:
Ik weet in elk geval van honden uit sommige asielen dat die geadopteerd kunnen worden maar wel eigendom van het asiel blijven. Die moet je dus teruggeven als je ze zelf niet meer kunt houden.Zou dat voor katten dan anders zijn?

Dit gaat volgens mij maar op voor een bepaalde termijn. Dus als je in de eerste maand merkt dat het toch niet gaat, dan kun/moet je hem terugbrengen. (Tegen gereduceerd afstandstarief)

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 18:12

Onze hondkomt ook uit een asiel.
Mag ik ook niet zomaar weggeven of verkopen.
In het contract staat dat ik eerst contact op moet nemenmet het asiel.

Ts ik hoop dat de kat snel een huisje vindt waar hij lekker naar buiten kan.

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-17 18:17

De kat Iggy had via het asiel een chip. Ook heb ik een contract moeten tekenen toen ik hem meenam dat hij terug gaat naar het asiel als er wat zou zijn. De chip gegevens konden zo niet zonder het asiel worden veranderd. Het asiel vertelde mij dit zo te doen omdat ze zelf controle willen dat de kat goed terecht komt. Iggy gaat een week in quarantaine en over een week zou hij op de website komen te staan en herplaatst kunnen worden. Ze verzekerde mij bij het asiel ervan dat ze zouden zorgen dat hij nu wel bij een geschikte baas zou komen, dus bij een andere kat en dat hij naar buiten zou kunnen. Ze verwachtte wel dat hij snel geplaatst zou zijn, het is nog een jong katje en zo spierwit met een heel leuk koppie.
Het liefst had ik hem natuurlijk zelf geplaatst daar waar ik er een goed gevoel bij zou hebben en zonder hem deze stress aan te moeten doen van zo'n asiel. Maar ik wilde ook geen dingen doen die juridisch niet juist zijn of nieuwe baasjes in de problemen brengen mbt de chip gegevens. Ik mis hem echt vreselijk en soms neig ik erna hem gauw weer op te halen maar ik kan hem helaas niet meer dat geven wat hij wel nodig had.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 18:19

Ah dat verklaart ook een hoop.

TS, maak je niet teveel zorgen :) Dat weekje in quarantaine overleeft hij heus en hoewel er veel katten in de asiels zitten worden er (in mijn ervaring) ook elke week vele katten opgehaald. Hij heeft momenteel weinig concurrentie van de kittens dus dat scheelt :D

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 21:05

ach ze kunnen dat nooit controleren, je kan ook zeggen dat die is 'overleden' of weggelopen is etc. snap het aan ene kant wel maar als je weet dat het bij 'kennissen' ook goed is, way not!