Soms... word er zo moe van! (cocker spaniel)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 01:32

Waarom zou het beter zijn om jezelf en haar frustratie te geven ipv een ander beter passend huis te zoeken.
Als je haar wilt houden moet je dat doen omdat je haar als hond, als persoonlijkheid niet kwijt wil en niet omdat je aan haar begonnen bent en vind dat je een dier moet houden tot haar dood.

En als je hier boos om word, dan weet je ook gelijk het antwoord. Je bent ondanks alles gek op je hond.
Mijn hond was en is met bepaalde dingen een drama. Pas toen ik echt de frustratie los kon laten is het beter gegaan. Overgegaan is het helaas niet maar wel vele malen minder erg en zodra ik me ook maar weer iets eraan erger word zij gelijk heftiger in haar gedrag.

ingeb0rg

Re: Soms... word er zo moe van! (cocker spaniel)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 01:57

Misschien overheen gelezen, maar is het een werk of een show cocker?

imka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-17 11:49

nuscaniels schreef:
Waarom zou het beter zijn om jezelf en haar frustratie te geven ipv een ander beter passend huis te zoeken.
Als je haar wilt houden moet je dat doen omdat je haar als hond, als persoonlijkheid niet kwijt wil en niet omdat je aan haar begonnen bent en vind dat je een dier moet houden tot haar dood.

En als je hier boos om word, dan weet je ook gelijk het antwoord. Je bent ondanks alles gek op je hond.
Mijn hond was en is met bepaalde dingen een drama. Pas toen ik echt de frustratie los kon laten is het beter gegaan. Overgegaan is het helaas niet maar wel vele malen minder erg en zodra ik me ook maar weer iets eraan erger word zij gelijk heftiger in haar gedrag.

Een ander passend tehuis word het inderdaad niet, want ben wel gek met haar. Alleen soms weet ik het even niet meer, maar dan is het goed om hier een oplossing voor te vinden. En je hebt een heel goed punt inderdaad, ik ben van mezelf enorm perfectionistisch en je voorbeeld doet ook aan mezelf denken inderdaad. Bedankt voor je reactie.

imka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-17 11:50

ingeb0rg schreef:
Misschien overheen gelezen, maar is het een werk of een show cocker?

Ik heb geen idee, ze komt uit een gezin die eenmalig een nestje heeft gekregen. Maar ze is thuis niet hyper en met wandelen ook niet, alleen op vreemd en druk terrein weet ze even niet meer hoe of wat en word ze enorm hyper en onrustig.

Hannanas

Re: Soms... word er zo moe van! (cocker spaniel)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 19:52

Wat wil je met je hond kunnen uiteindelijk?
En wat gaat er allemaal goed tot nu toe en wat niet?

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 21:09

Ik heb niet alles gelezen. Wel de op goed gelezen.

Ts, je kan heel lang cursussen hebben gevolgd en waarschijnlijk kan je hond op het trainingsveld alle commando's feilloos.
Wat jij volgens mij nodig hebt is een instructeur die jou meer kan leren om zelf gedrag in te schatten en te weten wat je ermee kan.
Een hondenschool die vooral bazen traint dus.

Ik vind het heel dapper dat je je hier zo kwetsbaar opstelt en helemaal niet raar. Ik denk dat veel mensen wel iets van die frustratie herkennen.
Ik vind het ook goed dat je je hond niet zomaar weg doet.