Darkchrystal: het verstijven van je hond lijkt me geen kalmeringssignaalast maar een uiting van stress. Als je hond zou kunnen spurt hij er vandoor. Wat laat je hond op zo'n moment aan lichaamstaal zien?
Hij kan er vandoor spurten en doet dit daarna ook. Maar san wel langs de andere hond. Dit gebeurt weleens in t losloopgebied als er een " enge hond" op ons afkomt.
Verschijnselen: stijf staan, borstelen, staren, soms eerst al hebben weggekeken en likken ( niet altijd) soms stijve staart en soms tussen de poten. Dit kan ook echt met een split second gebeuren en als we dan niet pakken rent hij dus met een bloedgang voorbij z'n " tegenkomer". Afhankelijk van diens reactie blijft hij of rennen of besluit toch wat onderdanig kennis te maken.
Westernfreak
Geplaatst: 10-03-17 21:09
Nikass schreef:
Westernfreak schreef:
... en uiteraard krijgt ze regelmatig een lekkere beloning na de klik.
Bedoel je nou te zeggen dat je niet ALTIJD een beloning geeft na de klik?
Oh...dat staat er wel heel erg krom, sorry! Nee, na een klik beloon ik altijd.
Na vanloop van tijd moet de klik de beloning zijn daar werk je naar toe
Nikass
Geplaatst: 10-03-17 22:04
Nee dat is absoluut niet waar. Na een klik volgt ALTIJD een beloning, anders verliest de klik zijn waarde. De clicker is alleen maar de timer.
DC dat zijn allemaal uitingen van spanning. Wegkijken is bedoeld om conflicten te voorkomen, staren is dat absoluut niet. Klinkt als ambivalent gedrag dus. Als de hond weg kan rennen kan hij toegeven aan zijn angst waardoor hij zichzelf daarin bevestigd. Ik zou denk ik eerst aan de lijn trainen tot hij voldoende stabiel is naar andere honden toe. Als dat niet lukt en je hem toch graag los laat lopen (wat ik me kan voorstellen), zou ik zoveel mogelijk dit soort confrontaties proberen te vermijden en heel goed het commando "hier" of "blijf" intrainen.
Westernfreak
Geplaatst: 10-03-17 22:54
keona schreef:
Na vanloop van tijd moet de klik de beloning zijn daar werk je naar toe
Het aantal kliks bouw je wel af.
Anoniem
Geplaatst: 10-03-17 22:55
We vermijden het ook zoveel mogelijk dat dit gebeurt hoor. Een windhond echt goed trainen op commando is lastig, althans helemaal "" slaafs"" luisteren zullen ze niet. Hij moet af en toe echt even rennen en met de meeste honden hebben we geen probleem gelukkig. Maar t handjevol wat niet zo oké gaat is lastig.
Ik klikker niet. Zeg alleen wat iemand mij eens verteld heeft.maar goed zo zal ieder op zijn manier trainen met of zonder klikker.en denk ook dat het aan de hond ligt waar je mee traint
Nikass
Geplaatst: 11-03-17 00:06
Ja iedereen traint volgens zijn eigen methode. Maar als dat clickertraining is, is t wel handig als je t concept snapt