Rottweiler vervoeren in sedan auto

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-17 22:29

minikatje schreef:
Heel eerlijk, zorg dat je er geen krijgt.
Van de ongelukken waarbij er huisdieren in de auto zaten, liep het voor deze dieren slecht af. (waar ik iig bij stond)
Als je echt wilt beveiligen dan zou ik gaan voor brede banden op het harnas, met padding. Als het kan de deuren van de auto aanpassen zodat ze een stootkussen krijgen ten tijde van de crash. Maar dat laatste is wel een extreme aanpassing :)

Er geen krijgt? Hond? Tuig? Auto? Of ongeluk hahaha. Heb mijn rijbewijs nu bijna een jaar en nog nooit een ongeluk gehad of iets aangereden. *klopt af* Ben zeer zuinig op mijn spul :o die auto is mijn schatje _O-

Ik zou misschien wel met schuimblokken de auto van binnen wat kunnen aanpassen. Van oude matrassen enzo. Ik wil sowieso kijken naar een breed tuig. Niet een dun tuig. Dat knapt zo lijkt mij. Is een k9 tuig goed? Hoorde wel dat die prijzig zijn.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 22:46

heb je de achterbank nodig in de auto??

wij rijden al jaren Volvo en vroeger hadden we een 340 ( haha een auto ooit gekocht voor 300 gulden :+ )speciaal voor de honden gekocht,we hebben daar de achterbank uit gehaald,daar paste een rottweiler en 2 argentijnen in:
Afbeelding

achterbank kan je natuurlijk gewoon weer terug zetten als de auto naar een keuring moet oid...

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 22:47

Een ongeluk, sorry was even niet duidelijk. :D
K9 tuig heeft 2 banden, 1 over de buik en 1 in de nek. Ik zou eerder gaan voor een tuig met een dicht systeem op de buik of iig een brede band tussen die 2 banden om druk op te vangen :)

Afbeelding

@kimmie, hoe jij dat toch altijd past met je honden :D

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 22:50

minikatje schreef:
K9 tuig heeft 2 banden, 1 over de buik en 1 in de nek. Ik zou eerder gaan voor een tuig met een dicht systeem op de buik of iig een brede band tussen die 2 banden om druk op te vangen :)

[ Afbeelding ]

Over de auto kan ik niet mee praten, wij hebben namelijk een grijs kenteken station (ik wil sowieso nooit een sedan :') ) Met een gat in het dak voor een koelsysteem voor de hond, met een kennel achterin (eentje die amper met 2 personen te tillen is.. :') )

Maar op het K9 tuigje terug te komen. Daar kun je losse tussenstukken voor bestellen. Die gaat dan tussen de voorpoten door. Dus dan krijg je het zelfde idee als hier boven :)

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-17 22:54

kimmie261 schreef:

wij rijden al jaren Volvo en vroeger hadden we een 340 ( haha een auto ooit gekocht voor 300 gulden :+ )speciaal voor de honden gekocht,we hebben daar de achterbank uit gehaald,daar paste een rottweiler en 2 argentijnen in:
[ Afbeelding ]

achterbank kan je natuurlijk gewoon weer terug zetten als de auto naar een keuring moet oid...

Haha gezellige boel :D
Nee heb hem niet nodig. Maar wil het liever wel heel houden :') :=
Leuk dat jullie ook een 340 hadden! Deze kostte 700 euro haha. Ook niet veel voor 91xxx op de teller en 28 jaar oud.

Maar de achterbank wil ik er eigenlijk wel in houden voor in het geval dat. Ben wel eens taxi :+

Haha geeft niet minikatje. Ziet er uit als een fijn tuig. Kreeg namelijk een pb die zei, k9 tuig met een y-gordelstuk. Kan alleen nergens dat gordelstuk vinden :+

Ik hou van sedans. Vind ze mooier dan die stations (lijkwagens) of hatchbacks (koektrommels) := ik wil wel wat vorm hihi

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 22:55

haha nou ja je moet toch wat..

we hebben nu een V70 en die hebben we opgesplitst voor de honden in ruimtes,de achterbank hebben we het voeteneind waar mensen normaal zitten dicht gemaakt met een plank,en zelf gewoon van een tuinrek een rek gemaakt tussen de stoelen,dit alles is echt heel simpel verwijderbaar zodat het weer een gewone auto wordt:

Afbeelding

maar ja, ik weet niet of je een handige vriend hebt..en of je zover wil gaan...wij hebben echt 1 honden auto, de andere auto is dan voor netjes...

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 22:58

Kabayo schreef:
kimmie261 schreef:

[ Afbeelding ]

Haha gezellige boel :D
Nee heb hem niet nodig. Maar wil het liever wel heel houden :') :=
Leuk dat jullie ook een 340 hadden! Deze kostte 700 euro haha. Ook niet veel voor 91xxx op de teller en 28 jaar oud.

Maar de achterbank wil ik er eigenlijk wel in houden voor in het geval dat. Ben wel eens taxi :+

Haha geeft niet minikatje. Ziet er uit als een fijn tuig. Kreeg namelijk een pb die zei, k9 tuig met een y-gordelstuk. Kan alleen nergens dat gordelstuk vinden :+

Ik hou van sedans. Vind ze mooier dan die stations (lijkwagens) of hatchbacks (koektrommels) := ik wil wel wat vorm hihi

Oh sedans zijn in sommige gevallen zeker mooier, alleen niet praktisch. In onze 307 station, kan ik een wasmachine en een droger kwijt en dan heb je nog ruimte over. Uiteraard niet met de kennel nu.
Maar ik zou mijn hond ook nooit ergens aan vast maken in de auto, of op de achterbank willen hebben. Vandaar de kennel.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-17 23:00

Jij koopt dus een auto speciaal voor de pukkies? Mag ook wel met zoveel, in je profiel te zien. :=
Ik heb er maar eentje. Wil daarvoor niet mijn hele auto verbouwen. We hebben een grote auto, BMW x5 , daar kan ze sowieso in. Die auto kan ik alleen niet altijd mee hebben

Duidelijk kiwiwitje. Ik heb het financieel nou net niet zo breed om een zwaardere grotere slurpende auto naast de v8 BMW te hebben :=

Het gaat trouwens om 5 dagen in de week. Weekends heb ik de grote auto

kiwiwitje

Re: Rottweiler vervoeren in sedan auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 23:02

Haha de luxe bij ons is dat ik deze ''zware slurpende auto'' (die toch echt 1000 km op 65 liter rijd dus niet heel erg slurpt.. :P ) is dat ik hem zakelijk rijd. :D
Maar ik word ook gek aangekeken omdat ik een gat in het dak heb gemaakt om een koelsysteem op te zetten. Alleen voor mn hond.. :+

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-17 23:11

Even op een rijtje.
Tuig (breed) vast met spanband achter de achterstoelen , vast met haak- slofteugellus met karabijnhaak - y gordelstuk - in gordelgat naar tuig (valt af, niet veilig)
Speciaal honden safety tuig. (Best goede optie?)
Aanhanger (vind ik persoonlijk sneu en onpraktisch )
Rekje achter stoelen (moet ik gaten boren.. Liever niet in mijn antieke auto)
Bench (past echt niet. Misschien als pup zijnde, niet als volwassen hond)
Auto compleet verbouwen, achterbank eruit (oke, eigenlijk totaal geen optie := )
Los op de achterbank. (Gevaarlijk)

Ben ik iets vergeten?

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 23:17

Fietsend naar je werk? :D

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 23:18

Voor zo'n honderdvijftig achter je voorstoelen hoef je niet te boren hoor. Die zit met poten klem tussen de bodem en het dak. Met stelpootjes.

Bij mijn vorige auto had ik gewoon een universeel hondenrek achter de voorstoelen en die zat aan de voorstoelen vast met tyraps.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-17 23:20

Minikatje hahaha das dik een uur :wow: dat houdt die hond ook niet vol haha

Tieme honderdvijftig? Aha maar vastgeklemd. Moet ik dat zien als zon douchegordijn? Dat ik een ongeluk krijg en die hond er alsnog doorheen vliegt. Het klinkt niet heel stevig. Of dat ligt aan mij. Met tyrips is een optie

zacharyhill

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 23:38

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 23:53

Kabayo schreef:
Minikatje hahaha das dik een uur :wow: dat houdt die hond ook niet vol haha

Tieme honderdvijftig? Aha maar vastgeklemd. Moet ik dat zien als zon douchegordijn? Dat ik een ongeluk krijg en die hond er alsnog doorheen vliegt. Het klinkt niet heel stevig. Of dat ligt aan mij. Met tyrips is een optie

Sorry, auto correct maakt er zelf wat van }:0
Hondenrek bedoel ik. Die zit inderdaad geklemd en dat is echt stevig.

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 02:46

Kabayo schreef:
Ik zou dan geen gaten boren. Mijn auto heeft nét 1 ton op de teller. Dus misschien is het ooit wel een heel duur zeldzaam exemplaar haha. Je ziet ze al weinig.

Wat een ontzettend gaaf tuig <3 waar heb je die weg? Ik wil hem ook :D

Wel een goede nood tip. Maar heb hem liever in een tuig of dergelijks.

Jij hebt ook een klein autootje zo te zien.

Alarmwlkp. Mijn achterbank kan niet plat. Plus dat er een subwoofer staat := iets met oude boxen :') ik heb een trekhaak maar ik vind die aanhangers voor honden best wel zielig :o maar dat zal wel persoonlijk zijn denk ik.

Priiboy ik zal even kijken. Heb alleen niet zulke goeie ervaringen met aliexpress. En aan die reactie te zien van keell94 lijkt het mij niet rottweiler proof haha. Edit. Het ziet er wel handig uit. Maar lijkt mij voor grote honden inderdaad niet echt proof haha

Achterbank is vrij ruim maar achterbak past hij net in en samen met het feit dat als iemand bij me achterin knalt meteen me hond plat is heb ik hem toch liever op de achterbank :p die gaten idd zijn iets wat me tegenhouden een rek te plaatsen want Denk wel dat dat de oplossing is maargoed.

Het tuig hebben wij bij dierenwinkel Casper vandaan (hebben ook een online site en staan ook met hun winkeltje op de zwarte markt) wij hebben hem op de groei gekocht maar zit nu toch echt op het laatste gaatje haha. Ze zijn niet heel goedkoop maar de kwaliteit is wel erg goed en sterk dus ckr rottweiler proef. Blijft ook mooi en is erg stevig. Staat ook wel stoer idd. Mocht je een teefje krijgen ze hebben hem ook in het roze haha

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 02:53

zacharyhill schreef:
XxDiandraxX schreef:
Ik heb deze:

http://m.zooplus.nl/shop/honden/benches ... dels/20672

Alleen nooit (!) aan de halsband doen maar aan een tuig.

Ik heb deze ook met een tuigje nooit in de 20 jaar dat ik honden heb problemen gehad ik heb ook rottweilers gehad

Dit had ik in het begin ook maar die klikte meneer dus gewoon steeds los met zijn poten en zat hij er steeds mee in de knoop.

K9 tuig hebben wij ook gehad. Als pup prima maar als nu volwassen hond trekt hij daar doorheen vandaar het leren tuig nu

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 08:16

Nadeel van bench zijn de tralies, daar kunnen die nagels inhaken bij onverwachtse bewegingen auto.
Behalve dat een rotweiler in een bench op de achterbank een beetje proppen wordt :)*
Ik zou echt voor zo'n zak gaan, iets meer ruimte en hij kan nergens achter blijven hangen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 11:06

Sjolvir schreef:
Dit lijkt mij toch het handigst aangezien een bench voor een Rotweiler denk ik niet gaat passen op je achterbank.

http://img.tapatalk.com/d/14/06/11/degu5a2a.jpg

Wij hadden een bench op de achterbank van een Seat Mii. :D De één na grootste varikennel. Daar past een rottweiler teef makkelijk in. Moesten hem wel in elkaar zetten in de auto.

Ik vervoer geen honden in de auto zonder bench of als het niet anders kan een rek. Veiliger voor de hond en voor mij. Daarbij ook wat veiliger als er ooit iets gebeurd en de hulpdiensten moeten ingrijpen. Bij een ongeluk vind ik die gordels echt waardeloos, daar krijgen ze een flinke klap mee en ik vind dat ze te beperkt worden in hun bewegingen.

EDIT: En ik gebruik absoluut nooit een draadbench in de auto. Alleen een varikennel of een autokooi.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 11:20

minikatje schreef:

[ Afbeelding ]

Dit tuig is van Ruffwear trouwens.

Als je de huidige auto nog een aantal jaar wilt rijden dan zou ik investeren in zoiets. Super fijn ding en heel makkelijk. Daarbij ligt de hond veilig en je auto blijft redelijk schoon als je nog een keer mensen wilt vervoeren. :j

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-17 13:35

KimD schreef:
minikatje schreef:

[ Afbeelding ]

Als je de huidige auto nog een aantal jaar wilt rijden dan zou ik investeren in zoiets. Super fijn ding en heel makkelijk. Daarbij ligt de hond veilig en je auto blijft redelijk schoon als je nog een keer mensen wilt vervoeren. :j

Dat ziet er super handig uit! Maar is hij hoog genoeg als ie volwassen is? Of moet ik dan iets anders verzinnen :o hij past er wel in maar dan moet ie gaan liggen denk ik

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 14:38

Kabayo schreef:
KimD schreef:

Dat ziet er super handig uit! Maar is hij hoog genoeg als ie volwassen is? Of moet ik dan iets anders verzinnen :o hij past er wel in maar dan moet ie gaan liggen denk ik

Een kennis van mij heeft een vrij grote dalmaat die erin past, nu hij Rotties over het algemeen wat breder maar niet perse groter.

Maar hij past er sowieso het eerste jaar goed in, en zeker voor een pup vind ik dit persoonlijk een goede en veilige oplossing.

Beweegensvrijheid en jij hoeft je geen zorgen te maken over je pup in het harnas achterin.

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 19:48

Ik heb een rek aan de voorstoelen vast en een hondenautokleed van de action die aan de voorstoelen en achterbank hoofdsteunen vast zit.
De hondengordel had hij zomaar door gebeten.
Het liefst had ik een autokooi, maar dat past niet in mijn autootje.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-17 14:21

Rottie is inmiddels 5 weken oud en heb eerlijk gezegd nog niks :o

De keuze is hier reuze, het liefste heb ik een tuigje. Bench is best groot, auto is klein.. Heel inbouwproject die ik ook niet echt zitten

Iemand nog suggesties?

De boef
Afbeelding

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 21:51

En waarom geen hondenkar? Lijkt me in jouw geval het beste. Geen schade aan de auto en je hond zit veilig en heeft de ruimte.