Hij krabbelt niet meer en ik ben er heel erg blij mee! Een vlooienpoeder wat natuurlijk is en toch werkt.... super!
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
suffie schreef:Super Wilemina, ik blijf het even volgen want ik ben benieuwd of het ook blijft helpen als het straks warmer weer begint te worden. Frontline en Advantix heb ik zelf ook geen goede ervaringen mee, kregen ze juist veel jeuk van, tot een hotspot toe.
Willemina_L schreef:Ik heb dit topic niet geopend omdat ik tegen Bravecto ben. Ik durf het gewoon niet aan. Dat is alles en was benieuwd naar dit poeder.
dees_daan schreef:Willemina_L schreef:Ik heb dit topic niet geopend omdat ik tegen Bravecto ben. Ik durf het gewoon niet aan. Dat is alles en was benieuwd naar dit poeder.
Dat is prima toch? Dan moet je het niet geven maar ik denk wel dat het goed is dat je je inleest en kritisch kijkt want je begint ook over het dmr gen, ik denk dat je MDR1 bedoeld, en als jij zo bang bent dat je hond ergens op reageert dan kan je je hond hier gewoon op laten testen en met de DA overleggen over wat je wel en niet zou kunnen geven.
Djoopie schreef:Ik lees even mee. Mijn hond wordt altijd ziek van pipetjes. Heb er verschillende geprobeerd maar ze wordt een aantal dagen lusteloos gaat smakken (misselijk?) enz.... verser nooit een vlo of teek gezien dus wat dat betreft werkt het goed. Van de DA Bravecto als oplossing gekregen maar die pil ligt nog steeds in de la aangezien ik voor het geven op de fb pagina stuitte.....
Je weet niet zeker of Bravecto doodsoorzaak is geweest maar voor de zekerheid liever niet.
Ik geef nu knoflooktabletten (lees hier net dat ik dat beter niet kan doen?) en geef haar karnemelk...
Graag heb ik voor het echte tekenseizoen begint iets beters gevonden waar mijn hond niet ziek van wordt.....
beatje schreef:Dees [naam] dat geld ook voor jou,Ik weet niet of je toevallig voor de firma werkt waar het product gemaakt word ,want daar word het namelijk ontkent met de zelfde drog reden die jij aanvoerd.Net zo weinig onderzoek als er gedaan is naar de overleden honden ,net zo weinig onderzoek is er bij Bravecto gedaan op lange termijn.Wel is al gebleken dat het gif langer als 6 maanden in het lichaam blijft zitten en is dat bij diverse honden terug gevonden in organen.
Het was voor mijn dierenarts die tevens een vriendin van mij is een reden om het middel af te raden.
beatje schreef:Dees daan dat geld ook voor jou,Ik weet niet of je toevallig voor de firma werkt waar het product gemaakt word ,want daar word het namelijk ontkent met de zelfde drog reden die jij aanvoerd.Net zo weinig onderzoek als er gedaan is naar de overleden honden ,net zo weinig onderzoek is er bij Bravecto gedaan op lange termijn.Wel is al gebleken dat het gif langer als 6 maanden in het lichaam blijft zitten en is dat bij diverse honden terug gevonden in organen.
Het was voor mijn dierenarts die tevens een vriendin van mij is een reden om het middel af te raden.
dierenfan schreef:De werkzame stof in bravecto is veranderd aldus mijn dierenarts die deze week een avond speciaal over bravecto gehad heeft (een avond voor diereartsen zelf).
Vroeger zouden teken binnen 8 uur er af vallen. Tegenwoordig binnen 24 uur.
Verder is er officieel 1 hond die overleden is sectie op verricht. Deze had 3 weken na inname een maagtorsie. 2 honden is het aangeboden via de leverancier om sectie te verrichtten maar eigenaren weigerden. Deze honden hadden alles qua entingen (ook L4) ontworming en bravecto tegelijk gehad.
Eind conclusie na alles te hebben afgewogen tegen elkaar en al vele teken te hebben gehad is dat ze hier alle 6 bravecto op hebben. Nu 48 uur geleden en ze zijn nu allemaal mee op vakantie en hebben veel plezier.
Elk middel heeft zo zijn voor en nadelen en zijn risico's. Ik weet niet meer wat te geloven ik denk ook dat er een hele hoop overdreven wordt. Heb mijn gevoel gevolgd en het bizar goede resultaat wat wij vorig jaar hadden dankzij bravecto. Hopelijk dit jaar weer.
Vorig jaar had zelfs mijn hond met epilepsie geen last van bravecto.
Wilawander schreef:Je kan het ook anders stellen. Vergeet alle media en de overleden honden.
Kijk alleen naar de werkzame stof. Wil je een sterk chemisch middel wat lever en nieren (op den duur) aantast en wat 3 maanden lang in het bloed en organen aanwezig is toedienen.... ik niet. Durf het niet eens. Gaat het mis kan je niks meer.
Een gezonde hond kan het vermoedelijk wel aan. Gebeurt er iets of is er iets wat je niet weet is de kans gauw dat het mis gaat. Toen het op de markt kwam dacht ik dat is handig. Las de bijsluiter en zocht informatie over de stof. Nee was voor mij gelijk duidelijk dat het dat echt niet ging worden.