Vers vlees: kat speelt met muis

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Don_Zhivago

Re: Vers vlees: kat speelt met muis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-17 11:39

Muisje wordt een andere keer...

Hij heeft vanmorgen vlees gehad van lotgering... niet echt een succes.
Hij heeft er maar een beetje van op en neemt echt mini hapjes...
De rest laat hij staan.
En dat spul stinkt!!!!

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 11:48

essiesilly schreef:
Kuggur schreef:
Puur uit interesse, want hier niet te koop, kost dat veel, muizen als kattenvoer?

Je kan het heel eenvoudig op internet bestellen en word vaak gevroren thuis gebracht. De prijzen variëren heel erg maar als je goed zoekt kan je gerust een kilo muizen voor een euro krijgen

Oh, dat gaat hier óók niet lukken, maar de stalkat vangt zelf het barf deel van haar menu.
Een kilo muis voor een euro klinkt erg goedkoop, daar kun je het voor doen.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 13:45

Het gaat niet van de ene dag op de andere, sommige katten hebben echt een tijd nodig om om te gaan.
Zeg maar het omschakelen van iedere dag McDonalds naar gezond, groentes, sla, zilvervliesrijst, quorna en misschien een piepklein stukje vlees of vis.

Omschakelen bij mijn lastigste kat duurde plm een maand.

Als je zo nu en dan wat vlees geeft, duurt het eeuwen.

Het zou kunnen helpen om in het begin wat geurige bouillon erover te gieten.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 13:54

Don_Zhivago schreef:
Muisje wordt een andere keer...

Hij heeft vanmorgen vlees gehad van lotgering... niet echt een succes.
Hij heeft er maar een beetje van op en neemt echt mini hapjes...
De rest laat hij staan.
En dat spul stinkt!!!!

Hier ook geen fan van lotgering.
Wat je eventueel kan proberen is Smuldier.
Ook gewoon Kipgehakt of rundergehakt.
Bij de zwerver hier hielp het om in het begin het gehakt te ''koken''. Gewoon in de magnetron.
En dat dan te mengen. Gewoon kleine beetjes, aangezien het kan zijn dat ze erg moeten wennen aan de smaak en structuur.

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-17 14:13

De lotgering gaat de deur uit.
Gatver wat een lucht!!!

Smuldier... hebben die ook voer voor katten?

Hij eet het wel. Maar wel langzaam. Moet ook zeggen dat er veel harde stukjes in zitten. (Botjes?)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 14:19

Don_Zhivago schreef:
De lotgering gaat de deur uit.
Gatver wat een lucht!!!

Smuldier... hebben die ook voer voor katten?

Hij eet het wel. Maar wel langzaam. Moet ook zeggen dat er veel harde stukjes in zitten. (Botjes?)

Smuldier is voor kat en hond. :) Alleen is het discutabel over hoe compleet het is voor de kat.
Ik voer zelf Kivo. Zowel aan de katten als aan de hond. Wel krijgen ze een deel van hun voer als brok en een (groot) deel vlees.

Over lotgering gaat ook best wat negatief nieuws rond. Mijn bestelling is door hun opgehaald omdat het een grote vieze kapotte bedoeling was.
https://0297.nl/nieuws/64658/veehouder- ... toestanden

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 14:26

Ligt het er niet aan waar je het haalt, ik kom al jaren bij dezelfde, met tussenpozen wel, ik heb nooit klachten.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 14:32

A3a1 schreef:
Ligt het er niet aan waar je het haalt, ik kom al jaren bij dezelfde, met tussenpozen wel, ik heb nooit klachten.

Ze hebben het bij mij zelf geleverd. Beter zou je het niet kunnen hebben lijkt mij? :)

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-17 16:08

Bakje is inmiddels leeg. Heb het even laten staan.

Voor mijn kat is het alleen als afwisseling. Dus zo af en toe krijgt hij een vlees dag...

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 16:17

Je moet ze wel even de tijd gunnen, je kunt ze beter een tijdje elke dag wat geven, als ze eenmaal de smaak te pakkern hebben gaan ze erop los :j. Welke heb je gegeven dan? Echt lekker ruiken doet het niet, maar stinken is ook weer zo wat.

*edit* ik heb zelf ook een tijd lotgering gehad, maar vond ze niet consistent genoeg in de kwaliteit, dus ik ben ermee gestopt. Wissel nu tussen buddy's, barf, happy (nog iets) en nog eentje waarvan ik de naam niet meer weet, haha.

Muisjes gaan ze meestal pas eten als ze all even op vers vlees zitten, voor die tijd snappen ze nooit zo wat ze ermee aan moeten :')

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 17:22

kiwiwitje schreef:
A3a1 schreef:

Ze hebben het bij mij zelf geleverd. Beter zou je het niet kunnen hebben lijkt mij? :)

Ja, zou je denken, ik hoor alleen zulke wisselende verhalen, maar we zijn met een aantal mensen hier in de buurt die het regelmatig/onregelmatig, halen, maar wij hebben nooit klachten.
En dat al zeker een jaar of 4.

Wordt het misschien op verschillende plaatsen geproduceerd?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 18:03

A3a1; volgens hun website niet.. Moet ook zeggen dat de klantenservice verre van goed was.. Hoor inderdaad ook mensen die er blij mee waren. Hier wilden ze het absoluut niet eten, terwijl ik 1 kat heb die alles eet wat los en vast zit, en mn stafford is ook alles behalve kieskeurig (eet alleen geen vis) en alles werd geweigerd.
De lucht die er af kwam was ook misselijk makend echt nagenoeg alle verpakkingen waren open kratten waren ranzig( en dan overdrijf ik niet) en bijna alle verpakkingen waren vies.
Als nou de klantenservice goed was geweest, en begrijpend, dan had ik nog wel durven zeggen dat het een keer kan gebeuren. Maar de manier hoe ik te woord gestaan werd, en over de smerige verpakkingen en alle bende en de geur en het feit dat het meeste meer ontdooid dan bevroren geleverd was en dan te horen krijgen, oh vries maar gewoon in, kan geen kwaad..
Toen was ik er wel klaar mee. Heb er weken over gedaan om de vislucht uit de gang te krijgen.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 21:04

Gek dan, dat de verschillen zo uit elkaar liggen.
Daar moet toch een rede voor zijn.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 21:07

A3a1 schreef:
Gek dan, dat de verschillen zo uit elkaar liggen.
Daar moet toch een rede voor zijn.

Ja het blijft heel vreemd..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 18:13

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 18:56

Ik ben al jaren een zeer tevreden klant van lotgering
De fabriek in Zaandam wordt in het artikel niet besproken
Dus waarom elders je vlees bestellen?

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 19:07

Misschien een stomme vraag maar is de muis op kamer temperatuur? Mijn slang vindt ze bevroren namelijk niet lekker :o Misschien totaaaal anders maar wie weet vindt je kat ze niet lekker 'koud' ontdooid? Ik leg mijn muis in een tempex doos op de verwarming voor een aantal uur voor ik aanbied aan mijn slang. Mijn katten eten overigens gewoon brokjes en blikvlees maar wie weet heb je zowaar wat aan deze tip :P

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 19:10

Uit ervaring kan ik je vertellen dat ik vaak mee heb gemaakt dat ze muizen laten liggen maar vogels opeten. Ik denk toch dat katten muizen niet zo heel lekker vinden :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 21:10

ponyparadijs schreef:
Ik ben al jaren een zeer tevreden klant van lotgering
De fabriek in Zaandam wordt in het artikel niet besproken
Dus waarom elders je vlees bestellen?

Omdat hier het bedrijf zelf genoemd word waar blijkbaar van alles mis is, en je een bedrijf waar zoveel mis is met de dieren zelf niet wil steunen?
De problemen van het stinken en de slechte verpakkingen zijn er al heel lang. Ik zou kiezen voor een bedrijf met kwaliteit ipv een bedrijf waar zoveel mis is, je voert tenslotte wel rauw.

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 21:21

saskiakefie schreef:
Uit ervaring kan ik je vertellen dat ik vaak mee heb gemaakt dat ze muizen laten liggen maar vogels opeten. Ik denk toch dat katten muizen niet zo heel lekker vinden :P

Hier andersom... onze kat vangt gemiddeld 20 muizen per week, tegen 1 vogel per maand. De muizen gaan bijna allemaal schoon op en de vogeltjes nooit.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 21:38

dees_daan schreef:
Omdat hier het bedrijf zelf genoemd word waar blijkbaar van alles mis is, en je een bedrijf waar zoveel mis is met de dieren zelf niet wil steunen?
De problemen van het stinken en de slechte verpakkingen zijn er al heel lang. Ik zou kiezen voor een bedrijf met kwaliteit ipv een bedrijf waar zoveel mis is, je voert tenslotte wel rauw.

Het bedrijf zelf wordt niet genoemd
De veehouder die het gestart is wordt genoemd en die doet foute dingen ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 23:05

Dan zul je toch wat beter moeten lezen want ook het bedrijf word genoemd. En dat bedrijf staat nog steeds bij de gegevens. Maar ieder zijn keuze natuurlijk als jij er wel tevreden over bent dan is dat prima natuurlijk.