Welke kattenbakvulling voor kat die veel plast???

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 00:13

Anna79 schreef:
@Tieme ik heb deze brok op advies van de dierenarts ivm zijn tandsteen. Ik ben wel nieuwsgierig naar wat voor soort vlees je dan voert en hoeveel en hoe vaak per dag?

Ik heb 1 blaasgruiskater en 1 met tandsteen die beide op speciaal voer zouden moeten volgens de DA. Ze krijgen nu beide al een paar jaar lotgering en af en toe smuldier compleet. Ze krijgen ieder 80 gram per dag. Tandsteen is weg en weg gebleven en ook geen last van blaasgruis.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 00:17

Echt peewee!
Wij willen niets anders.
We mengen de erg goede "no problem" houtkorrels met de goedkopere AlbertHeijn houtkorrels.

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 00:29

Ik heb het geluk dat mijn kat alleen buiten zijn behoeftes doet, maar een vriendin van me die heeft hydra korrels in de kattenbak liggen, die nemen heel goed vocht op als ik haar moet geloven haha :Y) .

Faline

Re: Welke kattenbakvulling voor kat die veel plast???

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 02:40

Hier ook een peewee! Heel tevreden mee :D
Katten waren er ook meteen aan gewend, even beetje poep en zooi uit de oude bak er in, is de geur meteen goed en snappen ze het.

Ik heb houtkorrels bij de dierenwinkel hier uit het dorp, weet 't merk zo niet uit m'n hoofd, zijn net zo goed als die van peewee zelf maar goedkoper. :D
Had ook korrels van de welkoop geprobeerd maar die waren lang zo goed niet. Zit dus wel verschil in kwaliteit van de merken :j

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 09:11

kiwiwitje schreef:
Stephanie_86 schreef:
Ik had ook een peewee maar mijn katten vertikken t om er op te gaan (heb de grote maat) en gingen dus voor de bak hun behoefte doen 1x een oude bak erbij gezet met gewoon grit en ze gingen weer op de bak. Ik gebruik nu de dubbele bodem van de peewee niet en het is dus nu een gewone kattenbak haha

Ook niet als je pies en poep al in de bak legde?

Nee niks gewoon Haha had ze er ook al in gezet nadat k dat had gedaan maar na twee dagen poep en pies opruimen voor de bak was ik er klaar mee. Gelukkig lag daar zeil met het opruimen haha

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 09:17

Het duurde bij die van mij ook even voor hij erop wou, ik was zo ver dat ik hem al weer wou verkopen. De oude bak stond zelfs al weer in de kamer. Na een paar dagen tóch de peewee er weer in gezet, de hele oude bak in een keer overgestort in de peewee, kap er af gelaten en toen ineens was het goed. Vraag me niet waarom, maar nu is het geen probleem meer. Wel vind ik de standaardmaat peewee erg klein, ik had liever de grote maat gehad.

Maar wat hier gezegd word is wel waar, een keer een peewee en je wil niks anders meer!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 09:24

@ Stephanie, dat snap ik helemaal :P

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 10:20

Afbeelding

deze korrels hebben wij nu in onze peewee bakken.

Lalidan schreef:
Welke heb jij malih?

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 10:29

No problem is heerlijk in de onderste bak en wat gemengd in de bovenste bak.
Het valt zeer snel uiteen tot gruis en neemt daardoor geurloos de urine op.
Dat mengen we met die van de appie, die blijven veel meer compact in korrelvorm. Alleen de appie dan gaat het meuren.

We hebben zo'n 6 soorten geprobeerd in mix.

CatBest kunnen we ook eens proberen.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 16:19

Zou er nog even op terug komen welke ik precies had, dat is deze;
Afbeelding

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 12:04

Heb je deze vulling nu?
Afbeelding

De kattenbakvulling waarop staat: gaat 6x langer mee schijnt veel fijner te zijn dan die van 2x of 4x. Over die van 2x en 4x zijn best een hoop mensen niet zo tevreden.

Dit is die van gaat 6x langer mee:
Afbeelding

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 12:22

Die bovenste gaat na een tijdje echt enorm stinken, die onderste is echt veel fijner... Tenminste, ik had die van de puls, maar de substantie en de teksten zijn zowat hetzelfde...

Ik heb mijn moeder de ruiktest uit laten voeren na 7 dagen gebruik, en ze rook niks meer! Ben echt mega blij met de peewee bak en korrels! Ik moet de onderbak 2x in de week legen, maar wij hebben dan ook 2 katten. Ik denk dat we dan ook 2 maanden met zon zak doen, ipv 4.
De zakken zijn dan wel een stuk duurder, maar met die van de plus deed ik 2-3 weken, dan kom je zowat op hetzelfde bedrag uit, en de stank is gewoon weg, dat is nog het grootste plus punt..

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 21:13

Afbeelding

Deze. Gemixt met de No Problem.
Koop m bij de appie altijd met de 2e voor 50% korting acties.

En ook No Problem in de onderste bak omdat die korrel zeer snel uit elkaar valt en de pies geurloos opgenomen wordt.

Ik leeg de onderbak ook 2 a 3 x per week.