Miniature australian shepherd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bellisimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 15:32

Ze heeft inderdaad vrij grote oren, nu vertekenen ze ook nog eens behoorlijk omdat ze er een hoop haar op heeft staan en ik dit bij een trimbeurt laat zitten, omdat ze hier een aandoenlijk koppie van krijgt :+ Als je goed kijkt zie je ook waar haar oor stopt en dat het haar hier nog een heel stukje onder doorloopt.

Recente foto:
Afbeelding

Ter vergelijking, een red tri Aus van de website van Raad van Beheer
Afbeelding

Ze is net bij de kapper geweest en heeft een zomercoupe gekregen, normaal heeft ze langer haar bij haar pootjes en rok.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-17 16:48

Laten jullie je aussie allemaal trimmen in het voorjaar en najaar?

Machie

Re: Miniature australian shepherd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 21:39

Jouw miniaus heeft wel echt een ander hoofd. Een aus heeft rozenoortjes en geen gewone flappers. En iets minder stop. De rest van de bouw zie ik er idd wel aus in terug :)

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 12:56

Machie schreef:
Jouw miniaus heeft wel echt een ander hoofd. Een aus heeft rozenoortjes en geen gewone flappers. En iets minder stop. De rest van de bouw zie ik er idd wel aus in terug :)

Niet alle aussjes hebben rozen oortjes. De meeste die ik ken hebben ze zo:
Afbeelding

Dit van mij heeft dan weer wel rozenoortjes:
Afbeelding

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 13:46

Ik ken eigenlijk alleen maar werklijn aussies en die hebben dacht ik allemaal rozenoortjes :)

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 13:48

Machie schreef:
Ik ken eigenlijk alleen maar werklijn aussies en die hebben dacht ik allemaal rozenoortjes :)

Misschien dat het dat is, ik ken eigenlijk alleen showlijn en de twee werklijnen die ik ken is een met rosenoortjes en de andere met "flappers".

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 15:13

Die van mij heeft ook geen rozenoortjes, hij is een werklijn x showlijn

Afbeelding

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 16:48

Een standaard aus volgens de boekjes heeft oren naar voren hangen (naturel dan wel met behulp van plakken als pup).

Mijn aus heeft wel rozen oortjes, van z'n mama. Paps had normale oren, net als broers en zussen.

Ik wandel veel met allerlei aussies, meeste hebben geen rozenoren.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 17:00

Een aus hoort echt gewone hangoren te hebben? Ik dacht altijd dat ze geen normale flappers hoorden te hebben.

De standaard zegt dit:

Citaat:
Ears:
Triangular, of moderate size and leather, set high on the head. At full attention they break forward and over, or to the side as a rose ear.

Ofwel, of rozenoren of gewone oren, geen prikoren maar wel hoog aangezet. Dus geen standaard flappers. Die zijn nl zelden hoog aangezet.

Linkje:
http://www.ascn.nl/de-aussie/67-de-stan ... n-shepherd

Hangoren mogen dus eigenlijk niet :)

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 00:34

Tuurlijk mogen hang oren zoals jij beschrijft niet! Gewoon naar voren hangende oren, niet naar de zijkant <<)

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-17 16:43

Nou...Hier springt mini aus net vanuit het niets en stilstand dus net van bank naar stoel op 1 meter afstand. ..haalde het net maar gleed opzij er af. Drama....hoe krijg je het voor elkaar dit gespring te voorkomen?! Veel te bang dat hij straks lpc krijgt oid. :oo

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 11:16

Bravura schreef:
Nou...Hier springt mini aus net vanuit het niets en stilstand dus net van bank naar stoel op 1 meter afstand. ..haalde het net maar gleed opzij er af. Drama....hoe krijg je het voor elkaar dit gespring te voorkomen?! Veel te bang dat hij straks lpc krijgt oid. :oo

Niet. Mijn kroaat (20 weken) denkt ook dat ze springveren heeft. Ik let op maar alles voorkomen is onmogelijk.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-17 14:09

Hmm...dan is het niet anders.

Trouwens leuke app opgeduikeld mbt bijhouden van gegevens en trainingen van je hond. Komt van Faculty of Veterinary Science, University of Sydney, Australia, waar ze zich bezig houden met onderzoek. Zo houd je voor je hond alles bij en geeft hun eea om in hun onderzoek te kunnen gebruiken :)
https://www.doglogbook.com

http://sydney.edu.au/vetscience/research/dogmanship/projects.shtml

Heb ze berichtje gestuurd dat ik wekelijks gewicht en stokmaat mis. Zou leuk zijn om dat bij te houden in een logboek. Ja...zelf op de pc in een document maar ik was op zoek naar een soortgelijk logboek en dus gevonden! :)

Op een forum mbt aussies in DTSL staat een ouder topic over opgroeiende aussies mbt gewicht en maat. Erg leuk om de grote verschillen te zien!

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 19:47

Bravura schreef:
Op een forum mbt aussies in DTSL staat een ouder topic over opgroeiende aussies mbt gewicht en maat. Erg leuk om de grote verschillen te zien!

Heb je linkje?
Ik ben wel benieuwd :)

Mijn hondje is nu, op 20 weken, 7.6 kg en 39 cm.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-17 20:34

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-17 14:38

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-17 09:29

Cody nu 5.5 mnd oud. 44 cm hoog, plm 10.7 kilo. Volop aan het wisselen. Heb nu 4 kiesjes en een hoektand hier liggen. :D
Geeft wel wat meer gekauw op handdoeken en theedoeken maar die zijn vervangbaar. Botten vind hij nu wat te hard kennelijk. Hij luistert inmiddels heel goed. Komt gelijk als hij met andere honden speelt en ik verder wil. Zelfs pups laat hij voor wat het is dan. Zit en af met blijf commando op 1 meter afstand een halve minuut is geen enkel probleem voor hem. Alles voor het koekje! Volgen aan de voet doet hij echt heel goed. Als hij iets op pakt wat niet handig is en Los te horen krijgt, spuugt hij het gelijk uit. Prima zindelijk. Heerlijk hondje. En....hij lacht sinds kort naar bekenden die hem begroeten. :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 18:49

Jemig :D met 5.5 maand al zo groot! Dat is geen mini aus meer dan toch?
Wel een heel aandoenlijk koppie!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 19:00

@Mossel, hi hi, elegantste foto van je hond geloof ik, hilarisch die kop zo met die tong.

@Bravura, oh, wat een leukerd!!

En nalv dit topic snap ik dat mensen die van mij wel eens verwarren met iets van aussie...Dit is overigens 20 kilo hond. (hoewel ik het niet vind, Roemeense aussie zou het dan moeten zijn) (oh, de vlieg heeft het niet overleefd)
Afbeelding

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-17 19:18

@ Machie, ben inderdaad erg benieuwd hoe groot hij wordt! Hij is zwaarder dan zijn zusje die ook flink is en zijn broertje is een stuk kleiner dan zijn zusje. Geen idee wat zijn zusje weegt maar plm 1.5 mnd geleden was zij ruim 2 kilo lichter. Weet niet wat ze meten.
https://m.facebook.com/amazingchilina/?fref=ts

http://www.amazingchilina.nl/?Welkom

@ Sjolvir, het is wel een schatje. Gek op buitenlandse honden. Kwam er 1 gelijkend op die van jou tegen gisteren en had m zo mee willen nemen. :=

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 19:24

Is een ettertje hoor.. groef in schapenvachten, at afstandsbedieningen etc.. iets wat ik hier ook las, maar dat is meer jongehonden ding. (en de mijne is bang voor schapen :+ )
Ik wou eigenlijk echte aussie maar volwassen exemplaren waren op korte termijn niet leverbaar en ik wou niet heel lang hondloos zijn. Dit straatklikogeval zat dorp verderop in de opvang en ach, was ook leuk, dus maar genomen, geen spijt van <3 )

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-17 19:35

Hahaha...straatklikogeval :D Heb er ook 1 uit het buitenland gehad 10 jaar lang. Geweldige hond. Kon echter ook niet lang hondloos zijn en had geluk de eerste keuze te hebben. Nou jaaa.....de pup zocht mij uit....ik ging voor een teef. Nu dus een reu. :+

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 19:45

Als ze maar lief zijn!

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 19:49

Sjolvir, hij is altijd zo charmant :')
Afbeelding

Leuke hond :j

Bravura, flinke poten heeft hij haha

Sjolvir