Weer meer hondenpoep?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 13:16

Gypsy schreef:
Nee, als je dat doet kijken ze je nijdig aan en doen dan gewoon verder. Of je krijgt een grote mond terug. :P

Is bij mij ook zo. Mensen gooien achteloos kak en afval voor je deur of in je tuin, maar zodra je er wat van zegt ben JIJ de aso. -O-

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 13:25

xMaxxiee schreef:
Wat ik hier in de buurt merk is dat een hoop hondenbaasjes het niet opruimen omdat ze ontevreden zijn over hoeveel hondenbelasting ze betalen en ontevreden zijn over de katten die vervolgens in de tuin poepen.

Zelf kan ik me wel in deze irritaties vinden, er lopen bij ons ook elke keer katten in de tuin. Maar ik ruim wel de mini drolletjes van mijn pup op. Een vrouw in de straat laat de vlaaien van haar gigantische hond zo op de stoep liggen en dat vind ik toch zo asociaal. Poept je hond netjes in de bosjes of in de goot dan zul je mij niet horen, maar gewoon midden op de stoep op de looproute naar de basisschool :')

Hier 0 Euro aan hondenbelasting, en mensen laten het evengoed liggen.
Oftewel: afdeling slappe smoesjes van die mensen.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 13:34

Hier geen last van. Af en toe een verdwaalde hondendrol.

Kattenschijt is hier wel een serieus probleem. Alles ligt vol. Om de bomen heen, de tuinen lopen over van de kattenschijt om nog maar niet over het kinderspeelplaatsje te praten.... Daar ligt het meeste.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 13:34

Pff hier ook. Zelfs in de speeltuin! Daar kan ik zo kwaad van worden. En dan van de hond van mensen die aan de speeltuin wonen. Daar snap ik dus geen snars van hé! Ik zou die kak het liefst door de brievenbus naar binnen pleuren daar _O-
Mijn hond die doet haar behoefte niet eens op bestrating trouwens, nog niet misschien! Tenzij ze last van haar darmen heeft misschien, maar dan moet de nood wel héél hoog zijn. Die heeft netjes geleerd dat ze niet op de stoep of op straat gaat zitten. Met plassen idem dito. Dit kan ze ook op commando, dus dat maakt het wel makkelijk. :D

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 14:41

secricible schreef:
beatje schreef:

bij het hek van mijn wei in onze prive weg naar stal,waar vervolgens mijn honden het opvreten.
Was vanmiddag met een vriendin met de honden naar het bos,ja hoor weer een smakelijke ontdekking .Ik kan je verzekeren dat het schoon maken tien x erger is als hondepoep onder een kinderschoen uithalen.

Ik heb trouwens altijd een zakje met een rolletje hondepoep zakjes aan mijn riem hangen ,dat is hier verplicht in de gemeente,je kan al een boete krijgen als je het rolletje niet tonen kan.

Ik zou dit eventueel melden bij politie. Vaak zijn dit junks die dat doen en dan is het feit dat je hond het opeet echt levensgevaarlijk want die kan daar een overdosering van krijgen. Zeker als het vaker gebeurt.

Ik heb jaren in de stad gewoond, daar moest je inderdaad zakjes bij hebben, maar iedereen had de zakjes wel bij maar liet het liggen. Nu woon ik in een dorp met een grote uitlaatstrook waar je niet hoeft op te ruimen. Eens in de paar weken komt er een wagen langs die alle zooi opzuigt, echt heel goed geregeld. Verder heb ik wel altijd een zakje aan de riem hangen, mochten ze een keer op de verkeerde plek poepen dan kan ik het iig weghalen. Maar ik heb geen hele rol meer aan het tuig hangen, dat had ik in het verleden wel (voor de zekerheid, en fatsoenlijke kartonnen zakjes bij zodat ik ze eventueel in de bosjes kon gooien als er geen prullenbakken waren :+ )

Geen junks,mountainbikers en recreatie fietsers vooral :-(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 14:41

xMaxxiee schreef:
Er wordt hier ook niks opgeruimd, en wij betalen ruim 100 euro per jaar. Zelfs de bossen of wandelpaden worden niet onderhouden. Dan snap ik gewoon niet waar mijn geld heen gaat.

Nu wij weer een hond hebben blijven de katten braaf weg :Y) maar daarvoor regelmatig drollen in De tuin gehad. Ik vind dat ze dat wel wat meer gelijk mogen trekken. Maar goed haha

Ben ik het zeker mee eens. Maar waar begin je... als je de één overtuigt dat diegene z'n kat binnen moet houden heb je nog 100 anderen die gewoon buiten lopen, en een kat die zijn hele leven buiten heeft gelopen kan je niet opeens opsluiten... en inderdaad. Er zijn ook veel binnenkatten. Het valt gewoon bijna niet te controleren.

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 14:43

cinniz123 schreef:
Denk dat t voor katten(degene die in jou tuin lopen) haast niet na te trekken is of ze belasting zouden betalen.
En voor de binnen katten zou t ook weer niet eerlijk zijn want die kom immers niet buiten.

Bij ons in de gemeente komen ze voor de honden belasting eens in de zoveel tijd langs de deuren, kunnen we bij katten ook doen toch. Of in een heftig scenario: chips uitlezen. Kunnen ze gelijk controleren of alle katten gechipt zijn. Ik noem maar een idee he, daar is best vorm aan te geven.

Maar ik wijk af :')
Je moet gewoon je eigen zooi opruimen, maar dat blijkt lastig. Niet alleen op het gebied van hondenpoep maar ook als je verder kijkt dan dat. Men laat gewoon zijn eigen buurt verloederen op die manier. Zonde.

Goof

Re: Weer meer hondenpoep?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 14:46

Ik heb zelf een hond welke altijd in de bosjes kakt, dus ik laat het liggen omdat het op een plek is waar niemand ooit loopt.
Ik erger me wel groen en geel vanwege het feit dat er hier altijd hondenkak in de straat ligt. In mijn wijk wonen nogal veel honden en er zijn kennelijk nogal wat mensen die het doodnormaal vinden om hun hond midden op de stoep, voor je deur, te laten kakken. Ik heb het vermoeden dat ze er naar staan te kijken en vervolgens op hun gemak doorlopen. Vreselijk asociaal. Helaas weet ik niet wie het zijn anders had ik ze zeker aangesproken.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 14:50

Helaas merk ik dat ook en dat komt denk ik omdat steeds meer mensen meerdere honden is gaan houden, dat lijkt steeds meer gewoon te worden de laatste jaren......en dan willen ze niet meer aan de lopende band poep blijven opruimen........ik vind dat erg laks.

Ligt het er misschien aan dat er steeds meer van die "zielige" honden uit het buitenland komen en dat de mensen dus dan maar meer honden tegelijk gaan nemen in huis.

Zelfs op een voetgangerspad en op fietspadden worden er gescheten door de honden, maar opruimen....doen ze niet, dat is ergerlijk!

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 17:58

cinniz123 schreef:
Denk dat t voor katten(degene die in jou tuin lopen) haast niet na te trekken is of ze belasting zouden betalen.
En voor de binnen katten zou t ook weer niet eerlijk zijn want die kom immers niet buiten.

Datzelfde geldt voor erfhonden die het erf niet afkomen. Maar die betalen ook gewoon hondenbelasting.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 20:02

Westernfreak schreef:
Wel zeker weten dan hè!

Ik ben ooit eens teruggeroepen met mijn stafford, want die zou voor een deur hebben gepoept. Mijn hond was het niet en dat heb ik uitgelegd, maar toch de drol opgeruimd voor de bewoner.

Een paar weken later spreekt ze me weer aan...met excuses, want het was weer gebeurd, maar nu had ze 'de dader' gezien en ik was dat dus niet.

Dat vind ik echt super, om het te zeggen maar ook om te zeggen dat je fout zit!

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 20:07

HorseTopShop schreef:
cinniz123 schreef:

Datzelfde geldt voor erfhonden die het erf niet afkomen. Maar die betalen ook gewoon hondenbelasting.

Tja daar heb je wel een punt.
Zo had ik t nog niet bekeken ;)

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 20:10

@A3a1 dat vond ik ook! Was een vrouw op leeftijd en ze zag mij vaak voorbij lopen met de hond. Nam het haar niet kwalijk dat ze mij erop aansprak, maar heb ook gezegd dat ik haar excuses kon waarderen. :)

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 20:13

Goof schreef:
Ik heb zelf een hond welke altijd in de bosjes kakt, dus ik laat het liggen omdat het op een plek is waar niemand ooit loopt.
Ik erger me wel groen en geel vanwege het feit dat er hier altijd hondenkak in de straat ligt. In mijn wijk wonen nogal veel honden en er zijn kennelijk nogal wat mensen die het doodnormaal vinden om hun hond midden op de stoep, voor je deur, te laten kakken. Ik heb het vermoeden dat ze er naar staan te kijken en vervolgens op hun gemak doorlopen. Vreselijk asociaal. Helaas weet ik niet wie het zijn anders had ik ze zeker aangesproken.

Mijn vriend leerde dit zijn honden idd als pup al aan. Gingen ze op een plek zitten waar hij bij ze kon dan "duwde" hij ze "om". Dit vinden ze zo irritant dat ze al snel op zoek gaan naar een plek waar ze rustig kunnen kakken. De bosjes dus. :P

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 20:19

Haha, mijn hond doet het altijd in de bosjes maar soms, zit hij met zijn neus in de bosjes maar met zijn kont op de stoep :D
Gelukkig hebben we voor die keren de zakjes :D
In het bos, schuif ik het samen met een stapeltje bladeren aan de kant.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 20:22

Tja en bij ons in de wijk mogen ze dus weer niet in de bosjes. Altijd honden gehad die het echt alleen maar in de bosjes deden en diezelfde honden moeten het nu op de stoep doen. Vergeet het maar met ze. Die houden het gerust 3 kwartier op totdat je bij een stukje bos komt waar er geen opruim plicht is en waar ze gewoon de bosjes in mogen duiken.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 20:22

antje_vip schreef:
Gypsy schreef:
Nee, als je dat doet kijken ze je nijdig aan en doen dan gewoon verder. Of je krijgt een grote mond terug. :P

Is bij mij ook zo. Mensen gooien achteloos kak en afval voor je deur of in je tuin, maar zodra je er wat van zegt ben JIJ de aso. -O-

Helaas zijn er veel mensen die er een mesthoop van maken.
Nou heb ik wel gelezen dat als iedereen iedere dag een stuk zwerfafval opruimt er niks meer is.
Dus ik ruim iedere dag 2 stukken afval op, of als ik tasje of zakje heb, vul ik dat

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 20:24

Hier op het grasveld ook veel, maar dit was altijd een hondenuitlaat gebied en dat is ineens afgesloten, dus iedereen laat nog steeds zijn hond daar uit & ruimt het niet op.

In het gebied hier zonder opruimplicht ben ik ook al 3x aangehouden (2x door stadswacht) dat ik het op moest ruimen, en dat ik mijn hond moest aanlijnen. Eventjes de site van de gemeente laten zien: losloop zonder opruimplicht :+

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 20:41

Hier moet je ook t zwanemeer dansen om de drollen te ontwijken.
Iedereen hier laat t liggen. Leuk met die giardia uitbraken :')

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 20:49

Hier ligt ook overal stront.. Het hele grasveld ligt vol en dat is nota bene bij een speelplaats voor kinderen. Er schijnt hier een opruimplicht te zijn maar daar heeft iedereen letterlijk schijt aan :+

ChristaMoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 21:12

ik laat onze hond in de ochtend voor zes uur uit, in het donker. Als ze gaat zitten, wacht ik tot ze klaar is (anders stopt ze eerder) en loop dan naar de hoop om het op te ruimen. In het donker de contouren van de drol zoeken, deze pakken en dan door hebben dat je een ijskoude :D in het zakje hebt zitten....Chips!!! niet van míjn hond. De "eigen" drol er dan nog bij gedaan en ja dan heb ik een keer extra opgeruimd :)

En inderdaad heel goed opletten waar je je voeten neer zet.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 21:26

Ik heb het idee dat het 's winters erger is met hondenpoep als 's zomers. Misschien omdat het vroeg donker is en dan ben je "lekker anoniem".
Maar asociaal is het wel.
Overigens lopen hier in de buurt ook enorm veel katten en die kunnen er ook wat van.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 21:54

ChristaMoor, zo herkenbaar! Vind dat zo smerig, poep van een andere hond in mijn zakje :+

Ik sta ook standaard minstens 1 keer per dag in en stront van andere honden. Heb nog nooit iemand hier met een zakje zien lopen.. mega mega asociaal! Ondanks dat ik zelf 2 honden heb vind ik het ontzettend vervelend dat mensen de poep niet opruimen.