Wat kost een hondje?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bellex

Re: Wat kost een hondje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 17:04

Niet alleen verschil NL BE hoor die kosten voor lessen, maar ook of het een hondenschool of hondenclub is. De 1e heeft betaalde instructeurs de 2e vrijwilligers. Opleiding is bij geen van beide gegarandeerd, is afhankelijk van de school/club en of ze ergens zijn aangesloten vaak. Ook zijn er nog ZZP instructeurs natuurlijk

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 20:12

Hoi TS, goed dat je vooraf informeert. Aan de hand van de antwoorden begrijp je dat er moeilijk 1 bedrag op te kleven is. Heb je wat pech qua gezondheid kan een hond toch aardig duur worden. Kleine hondjes eten ook minder dan een grote, logisch. Nu zou ik je wel aanraden om niet te knibbelen op kwaliteitsvoer. De extraatjes maak je zelf zo duur als je wil natuurlijk. Ik breng erg vaak kauwbenen en speeltjes voor ze mee, dat vind ik zelf gewoon leuk. Met mijn pup ga ik naar een martin gaus hondenschool (in Belgie) en die is duur in vergelijking met wat mijn vriendin bv betaalt in een reguliere hondenschool. Daarnaast ga ik ook praktijkspeuren e dat kost 45€ voor een uurtje.
In ieder geval veel voorpret en wanneer het zo ver is, wens ik je een fijne en gezonde hond!

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 22:42

Toen mijn hond jonger was, grote kruising ( 50 kilo )

Aanschaf: 450 euro
Training: inschrijfgeld 25 euro, daarna 35 euro per half jaar.
Later specifiekere training, speuren, waterwerken plm 75 euro pd, bij club kostte waterwerken alleen lidmaatschap.
Eten: 60 euro pm
Dierenarts/klassieke homeopatie/ bioresonantie: 200 euro pj plm( in moeilijke jaren meer )
Hondenbelasting: 45 euro pj
Oppas: 7 euro pd, dit bedrag nog altijd, via hondenoppas.nl nu iemand erbij die voor 8 euro pd oppast.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 22:55

Rebel_Jits schreef:
xMaxxiee schreef:
Puppy cursus is 100 euro per 10 weken en de crèche 40 euro per maand.

WAT?! %) Ik was 50 euro kwijt voor een JAAR en dan zaten alle cursussen inbegrepen (puppy, gehoorzaamheid op meerdere niveau's, agility..)
:=

Wij betalen €11,25 per les per hond, we hebben drie honden.

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 23:00

KimD schreef:
Rebel_Jits schreef:
WAT?! %) Ik was 50 euro kwijt voor een JAAR en dan zaten alle cursussen inbegrepen (puppy, gehoorzaamheid op meerdere niveau's, agility..)
:=

Wij betalen €11,25 per les per hond, we hebben drie honden.

Ik betaal €110 per 8 lessen zijn nu met traing 4 bezig :P

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 08:07

Ik train op 1 school. Daar betaal ik 80 euro voor een jaar. 2 gehoorzaamheidstrainingen per week. En op een andere club betaal ik 120 euro per 10-lessenreeks

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 09:18

Wij hebben een kleine (chixpincher) en een hele grote (deerhound)
Hond.
Que eten kosten ze 17,- p.m . De deer is een moeilijke eter en eet het liefst de goedkoopste holistische brok MyFriend ( bestelt bij zooplus)
Rabies enten doen we in tsjechie bij de da en kost maar 10,- per hond per 3 jaar.
Hondenbelasting per jaar, weet het bedrag niet.

Voor je eerste hond aanschaf riem, halsband, botjes/speeltjes, bakjes en vetbed/ mand
Dat kan je zo duur of goedkoop als je wilt maken.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 12:05

@ annebe : een deerhound <3 <3 <3

Walkure

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 12:14

Verschilt heel erg.
Wat voor hond neem je? Een stamboomhond of een kruising?
Wat wil je hem gaan voeren? Laat je hem verzekeren? Ga je op training?
Wil je hem laten castreren?
Is 1 speeltje en 1 mand voldoende of wil je meer? Allemaal factoren die er toe doen.
In NL heb je gelukkig veel variaties in de producten die je kan kiezen dus kan je zo goedkoop of duur zitten als je wilt. :)

Wij hebben een beetje pech gehad, bij onze engelse cocker spaniel is in 2012 HD (heupdysplasie) geconstateerd en 2 jaar later heeft hij zijn elleboog gewricht gebroken.
2 operaties van een paar duizendjes verder..
Nu krijgt hij elke dag pijnstilling voor zijn HD (metacam) en dieetvoeding van Hills (J/D).
12 kilozakken voer kosten volgensmij 50-60 euro voor ons, maar gaat wel redelijk lang mee gelukkig!
Onze hond is verzekerd bij petplan en daar hebben we uiteindelijk wel goed aan gedaan

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 12:16

Volgens mij is cursus in België goedkoper dan in Nederland.
Inderdaad bij veel is het bijvoorbeeld per 10 lessen een X bedrag.
Ik had nu 100 pj voor 1 hond, 150 pj voor 2 honden en dan 1x per week cursus.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 12:17

Het verschil zit erin of het grotendeels door vrijwilligers word gerund of mensen die het er naast doen.
Of dat het iemand zijn broodwinning is.

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 12:29

De grootste kostenpost is gewoon als het dier ziek wordt, en daar moet je dus ook rekening mee houden. Ik zie op facebook groepen constant crowfunding voor zieke dieren, want baasjes kunnen het niet betalen. Zo ook pas hier iemand in de buurt wiens pup zijn poot gebroken was. Ik kende toevallige de dierenartskliniek, die heeft het dier uiteindelijk overgenomen. Want meisje kon niet anders dan voor euthanasie kiezen, ze had geen geld voor de dure operatie. Dierenarts kon het dier daar niet voor inslapen.

Dus aub... voer, speelgoed en een cursus zijn de minste dingen waar je je druk over moet maken.

En pasgeleden nog,... iemand die een kat had met oormijt. Kon dat zelfs nog niet eens betalen,... en dier zit dan thuis met oorpijn/hoofdpijn...

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 12:33

Ik weet wel dat ik mijn toekomstige pup ga verzekeren met een contract voor 4 jaar. Daarna zie ik wel wat ik ermee doe, dan is ook wel in te schatten of het een brokkenpiloot is of niet en spaar ik ev zelf.