Castratie chihuahua

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Leffroi

Re: Castratie chihuahua

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 13:08

Laat de DA de wond maar opfrissen. Dat betekend dus weer onder narcose, de wond goed uitspoelen en de randen opfrissen zodat het beter geneest. Het feit dat het NU NOG niet geheeld is is toch wel echt prutswerk als ik het zo mag zeggen. Wij laten de honden altijd goed wakker naar huis gaan. Een enkeling is nog wel wat duf, maar ze kunnen lopen en kwispelen.

De hond mag natuurlijk niet bij de wond zitten, dus de kraag lekker omhouden. Maar dit.. Nee, ik zou het opnieuw laten doen. Wat een prutswerk.. (Mits de hond er niet aan heeft gezeten natuurlijk! Maar dat advies zou je meegekregen moeten hebben)

banditlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-17 08:16

Toch weer gisteren bij dierenarts geweest. En die zegt dat het er goed uitziet en zo verder dicht gaat maarja zo zijn we al weken bezig en weken met antibiotica omdat zonder antibiotica er allemaal pus uit komt... Pff ik vind het allemaal maar lastig

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 11:33

Als zoiets uit zichzelf dicht moet granuleren, dan kan het idd wel eventjes duren. Waar ik bijna altijd héle goeie resultaten mee zie is simpelweg Dermiel (hongingzalf). Bij ons een kat met een mega gebarsten abces naast de anus, ongeveer 5cm diep. Geprobeer de hechten, maar is uiteindelijk gescheurd omdat er toch nog weer wat weefsel was afgestorven. Maar in die paar dagen was het al vrij aardig dicht gegroeid vanuit binnen, dus besloten het zo te laten. Dermiel smeren, kap om laten en dat is nu zo mooi aan het genezen!

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 11:38

Leffroi schreef:
Als zoiets uit zichzelf dicht moet granuleren, dan kan het idd wel eventjes duren. Waar ik bijna altijd héle goeie resultaten mee zie is simpelweg Dermiel (hongingzalf). Bij ons een kat met een mega gebarsten abces naast de anus, ongeveer 5cm diep. Geprobeer de hechten, maar is uiteindelijk gescheurd omdat er toch nog weer wat weefsel was afgestorven. Maar in die paar dagen was het al vrij aardig dicht gegroeid vanuit binnen, dus besloten het zo te laten. Dermiel smeren, kap om laten en dat is nu zo mooi aan het genezen!

Daar hebben we hier ook goede ervaring mee! :j Ook bekend onder de naam Vetramil. We gebruiken het zelfs voor het hele gezin en niet alleen voor de huisdieren.

banditlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-17 13:11

Klopt dat heb ik ook al een tijdje hond gaat er wel raar van doen als ik dat erop heb gesmeerd haha!