Hond mag 3 dagen geen eten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

GaelleS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 19:56

Eigenlijk als je van een dierenarts (of eender welke professional) advies krijgt zou je moeten vragen 'Waarom?", zeker als je het zelf maar vaag vind. Afhankelijk van de uitleg die dan komt (of niet komt) kan je alsnog beslissen of denken dat het bullshit is.

Ik kan wel meerdere redenen bedenken om waarom hij eventueel niet zou mogen eten en waarom hij in deze situatie beter wel zou eten bv...

Achteraf twijfels? Eens terugbellen en checken waarom... Eigenlijk zou iedereen dit moeten doen dan zouden er veel minder vragen gesteld worden op facebook...

Weten wij veel hoeveel zaagsel die hond gegeten heeft en hoe zielig hij al dan niet was ?

Verder kan een hond wel een tijdje zonder eten zonder dood te vallen :P Mijn teefje wou eens een week niet eten toen ze echt doodziek was... Allerlei lekkers van de beenhouwer enzo geprobeerd wou ze ook niet... Echt een hele week :P

edit:

Ik zie dat er wel een degelijke uitleg gegeven was... Tja als het goed gaat dan mag hij misschien wel weer sneller eten van de dierenarts... Een paard met verstoppingskoliek ga je ook geen droog hooi meer gaan voeren...

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 20:12

GDG schreef:
speurneusc schreef:
en een hondenmaag (spijsvertering) die zolang volledig stilgelegd wordt is net zo slecht als bij een paard

Wat een gigantische onzin.

speurneusc schreef:
de maag weer vullen na langere periode werkeloos te zijn kan maagdraaiing en zelfs darmdraaiing tot gevolg hebben, zeker bij de grotere rassen (is ons in de 25 jaar werken met grote honden 2x overkomen)
bij de ene een maagdraaiing en bij de andere een darmdraaiing, als gevolg van langere tijd geen voedsel in de maag en na de voeding weer wel.

Maakt nog steeds niet dat de vergelijking tussen vasten met een hondenmaag en paardenmaag opgaat. Tang op een varken.

callum

Re: Hond mag 3 dagen geen eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 20:34

Hoop dat je hondje genoeg is opgeknapt dat hij weer mag eten. Ben benieuwd wat de da zegt

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-17 20:58

Doordat hij diarree had mag hij nog niet eten. Had hij dat niet gehad dan had hij langzaam aan weer mogen eten. Hij heeft weer een prik gehad en ook tabletjes om de maag en darmen weer tot rust te brengen. Hij mag wel rijstewater in kleine beetjes en een beetje brood.
Het is een hond die door langdurige giardia snel problemen heeft met de maag en darmen.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 21:07

No_No schreef:
Het is een hond die door langdurige giardia snel problemen heeft met de maag en darmen.

Dat kleine beetje info maakt het verhaal meteen alweer anders. Misschien had je dat voor de volledigheid ook in je openingspost kunnen zetten...

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 21:14

Er mist inderdaad een hoop informatie in de beginpost (zaagsel al uitgebraakt, diarree etc) dat werpt wel een ander licht op de zaak. Ikzelf ben bijvoorbeeld er van uit gegaan dat er nog niet gebraakt was etc. Leerpunt voor ons allen.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-17 21:18

Hoezo?
Braken deed hij gisterenavond al, stat ook in de openingspost.
Diarree had hij vanmorgen, heb ik ook gepost.
De dierenarts wist niet van de giardia dus dat had er niets mee te maken met zijn diagnose. Hij vertelde mij dat hij niet had verwacht dat hij diarree zou hebben en dat zijm darmen dus toch er door ontregeld zijn. Toen heb ik hem gezegd dat hij lang giardia gehad heeft en zijn darmen wel snel van slag zijn.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 21:38

In de OP staat alleen dat hij misselijk was, niet dat hij ook al gebraakt heeft, dat schrijf je vanmiddag pas. Maakt nu niet meer uit hoor. :) Blijft een zielige hond. :(:)

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-17 21:49

Oh ja sorry, dat klopt inderdaad. Ik had alleen vermeld dat hij misselijk was en niet dat hij had gebraakt.

Maar dan nog, mijn vraag was of het nog van deze tijd is dat honden drie dagen niet mogen eten. Dus dat ik onvolledig was in de OP komt omdat mijn vraag iets anders is dan waar het in het topic naar toe gaat.
Ik vroeg niet of de dierenarts gelijk had, of wat ik moet doen met mijn hond.
Ik vroeg mij af of het vasten van zo veel dagen tegenwoordig nog gedaan wordt.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 22:35

Dat is dus afhankelijk van de situatie en dat is alleen te beoordelen met zo volledig mogelijk informatie.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 07:10

Mijn hond heeft ook eens zo'n prik gehad na het opeten van een cake met gist die nog stond te rijzen. Dezelfde avond nog mocht hij weer een klein beetje van zijn eigen eten, maar hij had geen diarree en de misselijkheid was toen weer over.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 09:06

3 dagen zijn nu toch wel voorbij, hoe gaat het nu met je hond?

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 10:08

Polly schreef:
Amaris schreef:
Maar ik leer dat het voor een hond het beste is om gewoon elke dag twee keer te voeren. Dus doe ik dat. Echt niet omdat ik van mening ben 'ik moet elke dag eten dus de hond ook'.

En dat leren we van? Juist! De voerfabrikant.

Wie leert dat van de voerfabrikant? Ik niet in ieder geval.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-17 10:22

Het gaat goed met de hond!
Al heb ik me niet geheel aan het "niet eet dieet" gehouden :x gisteren heb ik hem 3x in hoeveelheid opbouwend wat pap gegeven van rijst, kookvocht en witbrood.
Ging prima. Dat mocht ook van de dierenarts in geval van erge honger alleen heb ik er rijst aan toegevoegd. Aangezien hij altijd heel erg honger heeft en ik een zwak voor mijn hongerige hond heb ben ik gezwicht. Bovendien was er niets meer te merken aan de hond, niet ongemakkelijk, geen diarree.

Vanmorgen weer wat pap en een handje brokken.
Onze hond kreeg voor het zaagseleten al 3x daags eten dus dat zal hij vandaag weer 3x krijgen en dan steeds meer brokjes.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 13:43

nou gelukkig, fijn dat het weer goed gaat!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 14:05

Onze hond kreeg eigenlijk maar eenmaal daags eten en hij at uit zichzelf 1 dag per week niet. Dus na een tijdje boden wij zelf 1 dag niets aan en als hij dan niet vroeg kreeg hij niets. Was hele gezonde hond.